Innspill med ny Nissan Leaf 40/60kwh valgets kval

Startet av dfuruvar, tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:17

« forrige - neste »

TJV

Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:02
Prøvd nye model 3, hatt leaf 40. Dette er utklassing av tesla. og tesla blir igjen utklasset av audi.

Leaf får   :-1: :-1: :-1: :-1: :-1:

Jeg har Leaf 40 LE pr idag.
Skjønner egentlig ikke hvorfor mange sammenligner Leaf og Model3. Jeg kan jo nesten ha 2 stk Leaf 40LE for prisen av den billigste Model 3 som er til salgs med det nødvendige ekstrautstyret en Model3 bør ha.
En Leaf 60 bør i mine øyne sammenlignes med Kona og Niro. Grunnen er utforming på bilen og pris.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

EV-FTW

Mange sammenligner nok da de synes prisen på 62kWt Leaf er for høy, og vil heller da vente litt til Model 3 kommer i de utgavene som er billigere, men fortsatt med like lang og lengre rekkevidde enn Leaf. Prisen vil da være tilnærmet lik, og da er ikke Leaf verdt prisen!

Og sammenligner du Leaf med Model 3 som kan kjøpes nå, får man med å legge ca 60 000 mer på bordet, en bil med mye lengre rekkevidde, godt ladenettverk og 4wd, for å nevne noe.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

TJV

Sitat fra: Øystein K på torsdag 31. januar 2019, klokken 08:50
Fra test. Autofil på Tesla Model 3.
«– Jeg er også positivt overrasket over materialvalg og finish i interiøret. Noen forventer seg kanskje at dette skal være litt spareprodukt, men slik synes jeg absolutt ikke det er. Materialkvaliteten er god og finishen høy.»

Jeg har ikke sett og prøvd selv, med jeg kan ikke forestille meg på noen måte at Leaf skulle være på nivå med model 3.

Jeg leser på motor.no om test av Niro. Kan ta et utdrag (slik som deg):

«Men det er bare å fastslå:
Alle som har vært ute en kald vinterdag med varme i rattet, vil kreve det på sin neste bil.»

De fleste elbiler idag kan man få rattvarme på, men ikke Model3. Heller ikke HUD. 

Det vil som oftest være uenighet om biler, og det er vel og bra. Noen krever rekkevidde, andre bagasjerom og såklart flere begrunnelser som pris spiller som oftest en avgjørende rolle når man velger bil.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

TJV

Bare så det er klart, jeg er enig med deg Øystein. Synest prisen på Leaf 60 er litt for høy. Men å vente på en billigere Model 3 som ikke er å oppdrive enda blir feil å sammenligne med. Stor sannsynlighet for at Nissan setter ned prisen på Leaf 60 da. Det har jo skjedd med tidligere utgaver av Leaf.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

EV-FTW

Sitat fra: TJV på søndag 03. februar 2019, klokken 00:07
Bare så det er klart, jeg er enig med deg Øystein. Synest prisen på Leaf 60 er litt for høy. Men å vente på en billigere Model 3 som ikke er å oppdrive enda blir feil å sammenligne med. Stor sannsynlighet for at Nissan setter ned prisen på Leaf 60 da. Det har jo skjedd med tidligere utgaver av Leaf.

Jeg sier bare det jeg leser ut fra forumene, at de velger å vente, da Leaf ikke er verdt prisen. Og dersom Nissan setter ned prisen en del når Tesla starter å levere, da var det dumt for de flere tusen som har kjøpt en overpriset Leaf.
Kanskje det da hadde vært smart å vente likevel?

Men ja, varme i ratt er veldig deilig, så det er tåpelig at Tesla ikke fått det med i Model 3. HUD har ikke akkurat Leaf heller da.
Men vil våge å påstå at 4WD og ladenettverket teller mye, og er verdt de ekstra pengene man må legge ut i dag, om man har muligheten.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

Sitat fra: TJV på søndag 03. februar 2019, klokken 00:07
mener du leaf 60 som ikke er å oppdrive? skip ankom drammen med 4000 model 3 i går (bilder ute)

Jeg tror også prisen på leaf 60 må ned, tesla MR havner på 380 ca,

Løve

Model 3 koster jo ennå 550k for å ha samme sikkerhet og komfort som en Leaf.

Hvilken båt kom til Drammen sa du? For første skipet til Europa har 2000 Tesla ombord. Altså en blanding av Model 3, S og X.

Når det gjelder 60kWh utgaven av Leaf så virker det som om den kommer med samme aktive kjølingen som NVe-200. Se fra 3.50

https://youtu.be/t4oCCdL3KyU

z4rd

Leaf har samme sikkerhet som Model 3? Hva er kilden på det?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Løve

Euro NCAP vennen  :-*

Sånn ellers er det med viftekjøing fake news viser det seg. Til og med Nissan UK tweetet at det skulle komme, men neida, det viste seg å være feil. Det er for dårlig Nissan!

EV-FTW

Sitat fra: Løve på søndag 03. februar 2019, klokken 07:52
Model 3 koster jo ennå 550k for å ha samme sikkerhet og komfort som en Leaf.

Hvilken båt kom til Drammen sa du? For første skipet til Europa har 2000 Tesla ombord. Altså en blanding av Model 3, S og X.

Når det gjelder 60kWh utgaven av Leaf så virker det som om den kommer med samme aktive kjølingen som NVe-200. Se fra 3.50

https://youtu.be/t4oCCdL3KyU

Model 3 får du for 450 000, legg på vinterdekk, og su er ca 60 000 dyrere enn Leaf. Da får du langt sprekere bil, skikkelig ladenettverk, 4WD, skikkelig app og oppdatering via nett. Får bedre opplevd kvalitet på interiør. Og tester sier bilen er meget god å kjøre.

Så samme komfort? Betviler jeg stekt. Sikkerhet, tja på 450 000 mangler Model 3 autopilot pakken, sånn sett er Leaf kanskje litt sikrere. Men når det er sagt, så er autopilot pakken på et helt annet nivå enn propilot til Nissan.
Og på standard Model 3 følger det med ACC og nødbrems. Så er ikke mye bak heller om så var.

Men den mangler varme i ratt!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Mr Oizo

Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 09:40
Og på standard Model 3 følger det med ACC og nødbrems. Så er ikke mye bak heller om så var.

Nei, ACC følger ikke med uten AP aktivering.

z4rd

Sitat fra: Løve på søndag 03. februar 2019, klokken 09:38

EuroNCAP har aldri testet Model 3. Og NHTSA har ikke testet nyeste Leaf.

Og dropp den nedlatende tonen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

EV-FTW

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 03. februar 2019, klokken 10:03
Sitat fra: Øystein K på søndag 03. februar 2019, klokken 09:40

Nei, ACC følger ikke med uten AP aktivering.

Så standard cruisecontrol da. Ok, det er litt kjipt. Bedre enn ikke noe, men er fryktelig greit når den følger trafikken
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Løve

Sitat fra: z4rd på søndag 03. februar 2019, klokken 10:27
Sitat fra: Løve på søndag 03. februar 2019, klokken 09:38

EuroNCAP har aldri testet Model 3. Og NHTSA har ikke testet nyeste Leaf.

Og dropp den nedlatende tonen.

Men, da hadde du jo kildene dine fra før  :o Hvorfor spørre etter dem da  ???

gigafactory

Han spurte etter din kilde for påstanden, så fant du bare på noe tull som svar. Bra jobba.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA