Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Pepsipepsi på fredag 05. april 2019, klokken 12:09
Noen som har målt avstanden mellom bøylene? Jeg har en tunnelboks som mulig kan brukes.
I tidligere diskusjoner fremkommer det at det er 71cm. Altså helt standard avstand.
https://elbilforum.no/index.php?topic=42977.msg746183#msg746183
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

My2cents

Noen som har målt avstanden mellom bøylene? Jeg har en tunnelboks som mulig kan brukes.

71cm senter til senter av bøylene

Pepsipepsi

Mange takk My2 Cents! Jeg skal hente stativet mitt i morgen.

Handyman

Sitat fra: My2cents på fredag 05. april 2019, klokken 12:27

71cm senter til senter av bøylene
Stemmer, i mitt hode er alltid slike avstander målt c-c, men bra at du poengterer det.

torjze

Dere som får takstativ må gjerne dokumentere monteringen i form av bilder og poste her.

HalvorV

Sitat fra: torjze på fredag 05. april 2019, klokken 14:31
Dere som får takstativ må gjerne dokumentere monteringen i form av bilder og poste her.

Mitt stativ kom med instruksjoner som jeg synes var klare og greie... anbefaler å følge de  :D
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

olavxxx

Fikk mitt stativ i dag, men har ikke noen planer om å teste det i nær fremtid.
Men anbefaler momentnøkkel!

Handyman

Monterte mitt i dag.
Monteringsanvisningen sier det man trenger å vite.
Det «vanskeligste» var egentlig å få plastverktøyet på plass. Fant ut at det funket best å skyve det langs lista utrn for mye kraft.
Tok meg god tid til å sjekke og måle at krokene kom på rett plass.
Brukte da 13 minutter i rolig tempo.
Helt akseptabelt, og enklere en på Avensisen. Neste gang tipper jeg at det går på mellom 5 og 10 min.
Jeg mener at det holder å stramme med fingrene, eller helt forsiktig med umbracoen. Mutterne låses jo. Etterstram heller om det blir slakk.

RuneW

Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 22:28

Ingen hadde forventet noe annet heller med med ditt brukernavn  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på fredag 05. april 2019, klokken 22:55
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 22:28

Ingen hadde forventet noe annet heller med med ditt brukernavn  :laugh:
He he, glemte å skrive at jeg ikke klistret på beskyttelesene og bare brukte noen tapebiter siden bilen snart skal lakkforsegles. Sparte jo tid på det :)

Toalmar

Sitat fra: hgs på torsdag 04. april 2019, klokken 17:31
Du har vel boks og stativ fordi du skal ha med deg ting, ikke for at bilen skal bli finere....?
Hadde takboks på slutten av 90 tallet pga for liten plass i bilen med kone, 2småbarn og masse stuff som måtte være med på ferie, ja så jeg hadde den kun på ved behov.
Jeg er ikke tilhenger av takboks generelt, og skulle jeg måtte ha med ski, staver mye på vinteren hadde jeg på TM3 helt klart brukt kun takstativ. Takstativer til TM3 ser faktisk helt greit ut.  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DeepFu

Og der var de første takstativene kommet på Finn. Og siden man ikke fikk bruk for det i påsken likevel, er man storsinnet og lar noen andre få muligheten. Til den nette sum av 9000,-. Kjenner jeg blir helt varm om hjerterota av slike gode samaritaner...
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Thomas Parsli

Sitat fra: DeepFu på mandag 08. april 2019, klokken 09:42
Og der var de første takstativene kommet på Finn. Og siden man ikke fikk bruk for det i påsken likevel, er man storsinnet og lar noen andre få muligheten. Til den nette sum av 9000,-. Kjenner jeg blir helt varm om hjerterota av slike gode samaritaner...

Fristende å spørre selger om han har skrevet feil i annonsen og egentlig prøver å leie ut bilen sin -med takstativ- for 9000,- i påsken...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Bwest

Noen som har hørt med Tesla når takstativet kommer inn på lager igjen?

Veldig irriterende at det ikke er mulig å legge inn en ordre selv om produktet er utsolgt >:(

Toalmar

Sitat fra: DeepFu på mandag 08. april 2019, klokken 09:42
Det har vel ligget ute en stund mener jeg. Hvis det er samme person så har h*n imponert 2 stk fra USA. Litt usikker på om det er siste utgave skruer på dette.
Uansett så kan vel ingen være så dumme at de betaler den blodprisen for dette?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA