Kansellere M3 eller beholde og selge

Startet av dragmore, onsdag 09. januar 2019, klokken 12:43

« forrige - neste »

dragmore

hei, sitter å vurderer hva jeg skal gjøre med M3 bestillingen min..
Var en av de mange som signerte opp og betalte 10 lakser 31.3.2016, men falt for å kjøpte en Model S høsten 2017.
Er relativtsett fornøyd med Model Sen min, og har fått sittet it M3.. neh.. ikke noe for meg..
Hva har folk gjort her? Kansellert? Bestilt for salg? Eller selger Model S og beholder M3 ?

/T
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

olavxxx

Sitat fra: dragmore på onsdag 09. januar 2019, klokken 12:43
Var en av de mange som signerte opp og betalte 10 lakser 31.3.2016, men falt for å kjøpte en Model S høsten 2017.
Er relativtsett fornøyd med Model Sen min, og har fått sittet it M3.. neh.. ikke noe for meg..
Hva har folk gjort her? Kansellert? Bestilt for salg? Eller selger Model S og beholder M3 ?

/T
Du må tenke hva du vil.
Skal du ha S, bør du bare kansellere.

Skal du han enda en bil, feks M3 SR, bør du sitte på den. Skal du ha LR eller performance, kan du sitte på den eller kansellere.

Om du skal selge S eller ei spørs om du klarer deg med mindre plass. Går selv fra X til 3 Performance, siden man får mer enn s100d rekkevidde, sykt bra aks, sykt bra kjøreglede og sykt bra ladehastighet i km/t. I tillegg er den billigere enn X jeg hadde og har derfor lavere verditap. Men klart jeg går glipp av dørene osv. Og plass fra X. Gratis superlader har lite verdi for meg.

anrefsah

/T
Jeg ville ihvertfall ikke bestilt for salg. Nå kan jo hvermansen bestille og få levert bilen samtidig med oss med tidlig reservasjon. Så antar du bare taper penger på å selge med en gang. Ellers enig med de over, om du antar du trenger en ekstra bil senere, kan det være interessant å ha en reservasjon når SR kommer.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

III

Er vel ikke umulig at pris på LR kan stige litt når SR kommer?
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

kc

Laksen svømmer godt i motstrøm, så bare å selge. Tjener nok mæd mange lakser på det.

Magnus Hansen

Du sier jo at model 3 ikke er noe for deg, så beholde 3 og selge S er vel da neppe aktuelt? Da gjenstår ta ut bil for videresalg eller kansellere. Jeg ville kansellert. Med tilgangen på biler så må du være en rimelig svimeslått kjøper for å betale overpris på finn

Skvulp

Mente kansellere :)
Blander begreper, litt som lobby og foajé
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Vesel

Sitat fra: III på onsdag 09. januar 2019, klokken 15:46
Er vel ikke umulig at pris på LR kan stige litt når SR kommer?
Hvorfor skulle den det? Konkurranse, eller kannibalisme i dette tilfellet, vil jo heller presse prisen ned. Jeg kjøper LR AWD for å få bilen tidlig, og det er sikkert flere som gjør det samme. Blir det en overflod av LR AWD på bruktmarkedet i forhold til hvor mange som bare ønsker seg SR så vil det jo presse prisen ned når SR kommer.

SR, både med og uten PUP eller EAP, mener jeg blir tidenes bilkupp i Norge. LR AWD er en bra deal det også, men bare fordi det er Tesla Model 3. Jeg hadde trolig ikke betalt ~120 000 kr ekstra for dette om jeg kunne fått SR like tidlig. Etter å ha regnet på det mener jeg den ekstra nytten av større batteri og firehjulsdrift er relativt liten. I motsetning til PUP og EAP er dette noe jeg bare vil ha glede av noen ganger i året, og selv da er nytteverdien begrensa. Skal til Italia i sommer, og i følge A Better Route Planer vil jeg brukt ca 5,5 t på lading med SR på denne 25 t-turen, i forhold til 3,5 t med bilen jeg har bestilt. Kan ikke se for meg å bruke særlig mindre enn 4-5 t i pauser på en så lang tur uansett. Norge-Italia er jo ikke akkurat en tur jeg vil kjøre jevnlig en gang.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

geear

Etter å ha reservert 3 endte jeg med å bestille X, så jeg tok et alternativ du ikke har foreslått, beholde S/X og bestille 3 i tillegg.  :laugh:

Av de andre: Kanseller og få igjen de 10k. Å selge er iallfall fullstendig meningsløst med mindre du har Tesla-creds å bruke på den, som du må omgjøre til penger, for det er neppe noen som kommer til å betale overpris for den når de selv kan kjøpe den fra Tesla med kort leveringstid. Tror SR også kommer til å dra ned bruktprisen på LR, når den blir lansert.

olavxxx

Husk at SR både går kortere og lader saktere.
I tillegg ryktes det den får ståltak og manuelle seter. Men klart at den kan jo endres før den kommer.

Skal også sies at dagens Teslapriser er lave ift kronekursen, så man kan risikere korrigeringer. I tillegg kommer det jo etter hvert moms på elbiler, innen få år.

jkirkebo

Sitat fra: olavxxx på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:09
I tillegg ryktes det den får ståltak og manuelle seter. Men klart at den kan jo endres før den kommer.

Får håpe det ikke blir manuelle seter. Stoffseter og el-seter med minne er to ting jeg SVÆRT gjerne vil ha, har ikke lyst til å inngå noen kompromisser der. Får evt. håpe at stoffseter også blir tilvalg sammen med premium interiør.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

olavxxx

Tror ikke SR presser prisene på LR. Med samme logikk burde jo S75D presset prisen på S100D. Klart at man får ofte litt mer hvert år, men prisen er ofte ganske lik. Det har vært noen store justeringer da, men Tesla er veldig fornuftig priset nå synes jeg på de vanlige modellene. Se bare på 3 LR vs iPace eller andre konkurrenter som går langt. Det er få om beinet, men selv ampera-e har jo priser som er nær 3 LR.

Så jeg tror personlig at det er mer type leaf og andre som blir presset av SR.

Vesel

Sitat fra: olavxxx på onsdag 09. januar 2019, klokken 19:09

Skal også sies at dagens Teslapriser er lave ift kronekursen, så man kan risikere korrigeringer. I tillegg kommer det jo etter hvert moms på elbiler, innen få år.
Glasstak, el.justering av seter, skinn m.m. er en del av Premium Upgrade Package (PUP) til $5,000, det samme som vi betaler for EAP, og vil være et tilvalg til SR etter alt jeg kan forstå. Skulle i grunn vært et tilvalg til LR også, men de har enn så lenge valgt å gjøre den standard (med tilsvarende økning i pris) for å forenkle produksjon og få bilen ut raskt.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

emurof

Hvis du alternativet er å kansellere nå eller bestille og selge, så kansellerer du. Tilgangen på Long Range blir nok såpass god at det blir forholdsvis kort leveringstid.

SR, derimot, er det jo potensiale for at det blir lengre ventetid på hvis det er den mange venter på. Da kan det muligens lønne seg å se det an og bestille SR hvis det blir lang ventetid, og så selge til noen som ikke har tålmodighet til å vente.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA