Hovedmeny

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

torjze

De ringte fra Tesla Bærum (?) i dag. De sa at de måtte flytte prøvekjøringen min på tirsdag neste fra varemessa i Lillestrøm til en av forhandlerne. Betyr kanskje at varemessa skal brukes til noe annet enn prøvekjøring neste uke?

Amoss

Sitat fra: snd på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:00
Det er ingenting som egentlig heter MyTesla, ...

Det var noe som HET det tidligere. Det heter nå "Tesla konto" på norsk. Men som du ser av posten til RuneW så fungerer mytesla linken fortsatt. Den nye linken er "https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount/profile?rn=RN*********&redirect=no"
Model S 85D

VikingWithWings

Nettopp hatt en samtale med en kar fra "Hovedkontoret i Amsterdam?" Dette blir min første Tesla, TM3P; og jeg må si at prosessen med å skaffe seg en bil, er mildt sagt annerledes enn det en er vant til. Veldig lett å bestille, lang ventetid, og så litt rotete kommunikasjon nå som det nærmer seg utlevering. Virker på meg litt lite effektivt, men nok om det.
Den hyggelige mannen sa at jeg var på en "prioritert liste" og kunne forvente å få bilen kanskje så tidlig som i midten av februar eller kanskje slutten. Min forrige samtale med en dame, hevdet utlevering en mnd senere med utlevering på Lillestrøm. Nå viser det seg, i følge siste samtale, at siden jeg kan forvente bilen i februar, er det kun Drammen og nærmeste servicesenter som gjelder....
Men om jeg fikk bilen i Mars, ville det bli Lillestrøm allikevel..(Han kunne jo ikke garantere jeg fikk den i februar)
Noe VIN nummer hadde han ikke ennå.
Ellers gikk samtalen ut på å gjenta det som ble sagt/spurt om i første samtale, pluss at det var veldig viktig å betale bilen minst 2-3 dager før utlevering. Til sammenligning betalte jeg min siste bil hos forhandler etter utlevering.

Men gleder meg til å kjøre elektrisk og prøve noe nytt (hvilket dette viser seg å være ;-)

RN10778XXXX
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

olavxxx

Sitat fra: VikingWithWings på torsdag 31. januar 2019, klokken 17:01
Nettopp hatt en samtale med en kar fra "Hovedkontoret i Amsterdam?" Dette blir min første Tesla, TM3P; og jeg må si at prosessen med å skaffe seg en bil, er mildt sagt annerledes enn det en er vant til. Veldig lett å bestille, lang ventetid, og så litt rotete kommunikasjon nå som det nærmer seg utlevering. Virker på meg litt lite effektivt, men nok om det.
Den hyggelige mannen sa at jeg var på en "prioritert liste" og kunne forvente å få bilen kanskje så tidlig som i midten av februar eller kanskje slutten. Min forrige samtale med en dame, hevdet utlevering en mnd senere med utlevering på Lillestrøm. Nå viser det seg, i følge siste samtale, at siden jeg kan forvente bilen i februar, er det kun Drammen og nærmeste servicesenter som gjelder....
Men om jeg fikk bilen i Mars, ville det bli Lillestrøm allikevel..(Han kunne jo ikke garantere jeg fikk den i februar)
Noe VIN nummer hadde han ikke ennå.
Ellers gikk samtalen ut på å gjenta det som ble sagt/spurt om i første samtale, pluss at det var veldig viktig å betale bilen minst 2-3 dager før utlevering. Til sammenligning betalte jeg min siste bil hos forhandler etter utlevering.

Men gleder meg til å kjøre elektrisk og prøve noe nytt (hvilket dette viser seg å være ;-)

RN10778XXXX
Bare å glede deg, men husk at ved overtagelse er du "en av mange".
Det er litt som å levere og hente en unge i barnehagen, kommer du etter andre foreldre, er det rolig og du får god tid til å preike. Havner du midt i leveransestormen på barnehagen, kan det føles litt kaotisk med mye som skjer.

Men ta gjerne med en venn, så ser dere over bilen på utsiden, ser over på innsiden, felger osv.
Det er ikke noe vits å gjøre alt som man finner på slike "sjekkliste"-dokumenter man får på nett.

Ellers er det jo en utrolig overgang da, jeg har jo vært via Tesla før og var sykt fornøyd.
Den første gangen jeg ventet Tesla, var jeg usikker og spent, men denne gangen gleder jeg meg 200% :-)

GRS

Klarte ikke vente på telefon lenger... he he :) Ringte Tesla, og kom til en trivelig engelsk fyr. Fikk vite at min bil er på båt nr. 2 (Glovis Cosmos), og fikk gitt beskjed om at jeg ikke skulle ha vinterhjul.

Ble ikke bare LITT mer gira etter prøvekjøringen! :+1:
TM3P sort/sort

begiljen

Sitat fra: GRS på fredag 01. februar 2019, klokken 10:26
Klarte ikke vente på telefon lenger... he he :) Ringte Tesla, og kom til en trivelig engelsk fyr. Fikk vite at min bil er på båt nr. 2 (Glovis Cosmos), og fikk gitt beskjed om at jeg ikke skulle ha vinterhjul.

Hvilke nummer ringte du? :) Tror jeg må gjøre det samme :p
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

Kris_TM3

Når la du inn reservasjon?

GRS

Sitat fra: Kris_TM3 på fredag 01. februar 2019, klokken 10:37

Begynnelsen av desember, bestilling 10.12.18.

Glovis Cosmos skal være fremme 9. februar, så er det noe klargjøring før bilene går videre til Stavanger og Bergen. Han mente levering tidlig i mars var mest sannsynlig.
TM3P sort/sort

ToWalkOrDrive

Sitat fra: GRS på fredag 01. februar 2019, klokken 10:55

Men VIN-nr har du enda ikke fått i tesla.com? Eller? Står det ennå RNxxxxx...?
Tesla Model Y                         2021-

GRS

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 01. februar 2019, klokken 10:58
Sitat fra: GRS på fredag 01. februar 2019, klokken 10:55

Men VIN-nr har du enda ikke fått i tesla.com? Eller? Står det ennå RNxxxxx...?

Fikk samme beskjed som andre har fått tidligere tror jeg. VIN fikk man ikke før bilene kom til Europa, så at "min" bil er med betyr vel egentlig bare at jeg får en av de som er med den specen jeg skal ha...Aner ikke.
TM3P sort/sort

GRS

Sitat fra: begiljen på fredag 01. februar 2019, klokken 10:36

Hvilke nummer ringte du? :) Tror jeg må gjøre det samme :p

Vanlige Tesla nr. (+47 21 06 19 29), og knottet meg frem til leveranse Model 3. :) Var bare noen min. venting. Kan ha vært heldig selvsagt.
TM3P sort/sort

bno

Da ringte jeg også gikk et par minutt på vent så ja, raskt. Bekreftet at bilen var på en av de to båtene som er på vei og at bilen kunne leveres i midten av mars. Hadde egentlig gitt beskjed om sent mai he,he ... You know :D

Tesla65

Jeg ringte  21 06 19 29 i går Ettermiddag/kveld og fikk svar med det samme.
Hvit P85 Solgt

TRM

Ringte nå. Mars. Han fikk opp infoen omtrent før jeg rakk å presentere meg. RN er knyttet til mobilnr ditt. Spratt visstnok opp da jeg ringte.

Han påsto forøvrig at han ikke kunne se hvilken båt den er på.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Fornybarbil

Har ikke fått VIN, ringte nå for å høre. Reserverte 14.12.18 og bestilte 19.12.18. For min del trenger jeg den så nært 1. Mars som mulig så håper enda det skal gå..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA