Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

Aage M.

Ut i fra motstridende meldinger om gode og dårlige tilbud på forsikring til TM3 har jeg nå sjekket alle tilgjengelige tilbydere (unntatt jernbane / KLP, da disse ikke er tilgjengelig for alle). Har kjøpt en TM3, LR, 4WD med aktivert autopilot. 16.000 km årlig, Egenandel 6.000, egen garasje, bosted Asker, ingen under 24 år, ingen skader siste tre år. Full kasko. Tilbudene har variert fra 7.486 til over 30.000. TOCN var rimeligst, med god margin til nest rimeligste. Jeg har nøye sjekket vilkårene i TOCN forsikringen, og har ikke funnet noen forskjeller som går i TOCNs disfavør. TOCN er en meget viktig forening for oss Teslaeiere, som alle bør støtte. At medlemsfordelene vedr. forsikring (i mitt tilfelle) er rimeligst av alle, gjør mitt valg enkelt. Anbefaler alle å sjekke forsikring hos TOCN.

HermanGatevold

Takk Aage! Jeg kom frem til samme konklusjon etter å ha sjekket mange forskjellige. Godt å se at andre kommer frem til det samme.

Skulle det bli billigere hos konkurrenter senere er det jo en smal sak å bytte.

Nicky777

Sitat fra: Aage M. på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:24
Ut i fra motstridende meldinger om gode og dårlige tilbud på forsikring til TM3 har jeg nå sjekket alle tilgjengelige tilbydere (unntatt jernbane / KLP, da disse ikke er tilgjengelig for alle). Har kjøpt en TM3, LR, 4WD med aktivert autopilot. 16.000 km årlig, Egenandel 6.000, egen garasje, bosted Asker, ingen under 24 år, ingen skader siste tre år. Full kasko. Tilbudene har variert fra 7.486 til over 30.000. TOCN var rimeligst, med god margin til nest rimeligste. Jeg har nøye sjekket vilkårene i TOCN forsikringen, og har ikke funnet noen forskjeller som går i TOCNs disfavør. TOCN er en meget viktig forening for oss Teslaeiere, som alle bør støtte. At medlemsfordelene vedr. forsikring (i mitt tilfelle) er rimeligst av alle, gjør mitt valg enkelt. Anbefaler alle å sjekke forsikring hos TOCN.

Da har du kanskje ikke sjekket med Nemi forsikring? De ble vant visstnok en forsikringsselskapstest i fjor. TOCN har jo ikke noe bonussystem, men hos Nemi har jeg bare 70% (med andre ord ikke full bonus). Jeg har ikke garasje, ikke aktivert autopilot og bosted Porsgrunn. Fikk en pris på ca 8050,- for full kasko og 16.000 km. Det tilbudet er jo da på linje med TOCN sitt tilbud.

Autowinder

Anbefaler alle å sjekke forsikring hos TOCN.
Rimeligst er én ting, men har denne forsikringsklubben en skadereserve til å dekke skader fullt ut om det er et antall biler som rammes over en kort periode?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

18650

ALT må være med om man skal sammenligne forsikringspremier. Årlig km, type dekning, type parkering, egenandel, bosted, bonus, ekstra bonuser (samlebonuser, fagforeningsbonuser, utbytte etc),

Selv opplever jeg å ha fått svært liten sprik i tilbud hos de ulike tilbyderne. Det har variert mellom kr 7800,- hos Codan til kr 9100,-(minus kundeutbytte) hos Gjensidige. Alle selskaper er kontaktet manuelt for gjennomgang av totalporteføljen.

Dette har gjelder for en Performance, kasko type pluss/super/ekstra med ubegrenset leiebil, 20k km årlig, 75% 4. år, alle førere over 23/24, totalkundefordel, egen garasje, Tekna-rabatter (for de selskapene som har avtale), Øst-Telemark.

Handyman

Sitat fra: 18650 på onsdag 30. januar 2019, klokken 19:19
ALT må være med om man skal sammenligne forsikringspremier. Årlig km, type dekning, type parkering, egenandel, bosted, bonus, ekstra bonuser (samlebonuser, fagforeningsbonuser, utbytte etc),

Selv opplever jeg å ha fått svært liten sprik i tilbud hos de ulike tilbyderne. Det har variert mellom kr 7800,- hos Codan til kr 9100,-(minus kundeutbytte) hos Gjensidige. Alle selskaper er kontaktet manuelt for gjennomgang av totalporteføljen.

Dette har gjelder for en Performance, kasko type pluss/super/ekstra med ubegrenset leiebil, 20k km årlig, 75% 4. år, alle førere over 23/24, totalkundefordel, egen garasje, Tekna-rabatter (for de selskapene som har avtale), Øst-Telemark.
Er det en stund siden du fikk tilbudene? Jeg fikk et bra tilbud fra Frende 7 januar, og da en kompis (samme by) skulle sjekke, fikk han beskjed om at denne prisen ikke lenger var mulig. Prisene hadde økt mye i det siste.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

18650

Det dyreste og billigste tilbudet er fra igår. De som var mellom der, er nok nærmere 2 uker gamle.

bno

Tror selskapene "snakker" sammen....Tilbud og etterspørsel kan undergraves. Urimelige priser bør rapporteres til myndigheten spesielt må dette underbygges. Blir for mye synse prat fra selskapen og det er ikke holdbart.

olavxxx

Sitat fra: bno på onsdag 30. januar 2019, klokken 19:51
Tror selskapene "snakker" sammen....Tilbud og etterspørsel kan undergraves. Urimelige priser bør rapporteres til myndigheten spesielt må dette underbygges. Blir for mye synse prat fra selskapen og det er ikke holdbart.
Synes det er drøyt ja, når 3 har karrosseri som er enklere/billigere å reparere, bilen i utgangspunktet er billigere enn X og har lavere verdi. I tillegg er jo 3 bilen som NHTSA har ratet som bilen som er minst sannsynlig å bli skadet i, av alle biler de har testet. På 2. plass er X og tredje S.

Så jeg synes det er urimelig å prise den dyrere enn en X som da koster 33% mer :P

DanielSG

Sitat fra: Autowinder på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:55
Anbefaler alle å sjekke forsikring hos TOCN.
Rimeligst er én ting, men har denne forsikringsklubben en skadereserve til å dekke skader fullt ut om det er et antall biler som rammes over en kort periode?

Forsikringsgiver er Insr Insurance Group ASA. Det er samme som hos Tribe og Tide. Insr Insurance Group eier Nemi forsikring som er nevnt i tråden.

Autowinder

https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/motor/varsler-forsikringssmell-for-elbiler---elbilistene-reagerer/70698742/amp

«Vi mener det er for tidlig å si hvordan dette vil gi seg utslag på forsikringsprisene. Så langt har vi ikke sett noen klar økning i antall elbilskader blant våre kunder, sier informasjonssjef Sigmund Clementz i If forsikring til Dinside»

Samtidig er TM3 dyrere å forsikre i if enn TMX og samme pris som TMS. Noen har snakket sammen i bransjen og skal melke markedet.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

olavxxx

Jeg ordnet meg i sparebank1 for 3P. De var "ok" priset, ikke superbillig, ikke superdyr.
Så hadde jeg noe å fylle ut på tesla siden, jeg vurderer da hva jeg gjør etter jeg har fått bilen.

Vil helst ha det hos DnB hvis de priser seg greit, men ser ikke lovende ut per i dag.

bno

Sitat fra: Autowinder på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:30
https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/motor/varsler-forsikringssmell-for-elbiler---elbilistene-reagerer/70698742/amp

«Vi mener det er for tidlig å si hvordan dette vil gi seg utslag på forsikringsprisene. Så langt har vi ikke sett noen klar økning i antall elbilskader blant våre kunder, sier informasjonssjef Sigmund Clementz i If forsikring til Dinside»

Samtidig er TM3 dyrere å forsikre i if enn TMX og samme pris som TMS. Noen har snakket sammen i bransjen og skal melke markedet.
Det virker noe "kartell-artig" her med et generisk løft for TM3. Om vi ikke reagerer løftes premien opp generisk. Det hele er tilsynelatende koordinert og vektet opp uten dokumentert grunnlag.

Electrix

Jeg sjekket igår forsikring hos Frende som har mine forsikringer, TM3 LR AWD autopilot, garasje, Kristiansand, 20 000 km, kasko m/leiebil, 75% bonus og 15% kunderabatt. 9200,-

Spurte litt rundt prisen og han sa da det som har vært nevnt her tidligere, høye kostnader på Tesla pga lange reparasjonstider med leiebil. Nevnte da at vi vil ha to elbiler og at jeg derfor ikke trenger leiebil, da gikk prisen ned med ca 50,- pr mnd. Jeg forklarte da at jeg gjerne kan droppe leiebilen hvis de er redd for store kostnader på forsinket rep, men for 50 kroner gidder jeg jo ikke det. Da fikk han litt å gruble på så det er mulig de får hostet opp et bedre tilbud uten leiebil da. det er jo uansett dyrere for meg å bruke leiebil enn den gamle Leafen  for da må jeg jo betale masse bompenger og drivstoff på leiebilen. Ellers ser det ut til at jeg må sjekke TOCN.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Frosty

Selskap: IF
Bil: Tesla Model 3, LR AWD (eller "Long" som de kaller det)
Type forsikring: Kasko best/super inkl. leiebil
Egenandel: 6000,-
Kjørelengde: 16.000km
Parkering: Privat garasje
Førere under 23 år?: Nei
Sted: Akershus
Bonus: 75%
Fratrekk pga andre forsikringer hos IF + foreninger (Huseiernes landsforbund): ca 1200,- pr år

Totalpris: ca 6900,- pr år (inkludert fratrekk nevnt over)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA