Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Rapidgate blitt løst???

Startet av mdeekay, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

Holmis

Leaf 40kWh lader vel maks med 6,6kW / 230V = 28,7A på AC siden, fra start. Dette stemmer også bra med min erfaring når jeg har målt med amperemeter.

Joltus

Da var vi igang. En på Facebook skal nå visstnok betale 1200 kroner for å oppgradere software....

TJV

Betale for en oppdatering? Det kommer ikke til å skje i min verden. Har mobiltelefon, og den oppdateres såklart gratis. Forventer det samme når jeg leverer den på service hos Nissan. Visst ikke kan Nissan blåse en lang marsj i at jeg tar service hos de. Heldigvis andre verksteder på markedet
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

hemi

og du fikk 50KW alle de 3 gangene? kanskje de bak deg ble plaget av at du brukte lang tid, om du synes det var OK?

jman76

Jeg er fornøyd med bilen og forhandler i sett i forhold til forventningene jeg hadde ved kjøp. Elbil på 40 kWh må nødvendigvis ha noen begrensninger når man kommer fra en bil med 50 liters bensintank.

Men hvis jeg skal betale ekstra for en oppgradering som i mine øyne gjør bilen bedre, og som Nissan nå har utstyrt nyere biler med (uten å informere markedet), og går god for gjennom sine garantier. Ja, da blir Leafen min første og eneste Nissan.

Jeg har null tro på at min forhandler kommer til å opptre på den måten. De virker å være svært oppegående på kundeservice.

hemi

Jeg trodde nissan var seriøse og flinke, til jeg kjøpte nissan og prøvde få de til å fikse ting ;)

jman76

Ser nok ut til at han på Facebook har misforstått fakturaen/kommunikasjonen. Slik jeg forstår er fixen rullet ut som en kampanje, det er bare at kundene selv må etterspørre. Da kan de ikke ta ekstra betalt for oppdateringen. 

TJV

Sitat fra: hemi på onsdag 06. februar 2019, klokken 22:52
og du fikk 50KW alle de 3 gangene? kanskje de bak deg ble plaget av at du brukte lang tid, om du synes det var OK?

Nei, fikk ikke 50kW. Stod 44kW i displayet på bilen. Glemte å sjekke når jeg kom tilbake til bilen, utenom den ene gangen. Da hadde vel jeg kanskje ladet i knappe 20 min og det stod 39kW. Skal innrømme det er litt under det jeg trodde før jeg kjøpte bilen, men men.... lever helt greit med det, skjer bare noen ganger i året for vårt bruk. (Det stod ingen å ventet noen av gangene når jeg kom tilbake).
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

leafnor

Sånn litt teknisk avklaring. Ladeeffekten er funksjon av spennigen på batteripakken og strømstyrken fra lader. At lader heter 50kW kommer fra at bilen har en merkestrøm (Og de fleste laderne) på 125 ampere.
For å få 50kW så må lader faktisk gi 125 A. Vanligvis gor der kun 120-121. Så vil f.eks maks spennning på batteriet være 4,2x96 celler= 403,2V. Effekt er spenning x strøm, så maks effekt blir da 50,4kW.
Men siden lader gir maks 121 blir det oftest du ser 48-49 i bilen.
På 1 Gen leaf som lader cellen til maks 4,1V, dvs 393,6V på pakken, kan en få 49,2kW.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

trondhla

Sitat fra: Joltus på onsdag 06. februar 2019, klokken 21:14
Da var vi igang. En på Facebook skal nå visstnok betale 1200 kroner for å oppgradere software....

Joltus

Ja han hadde jo klart det utrolige å ikke lese hva de skriver til han.

Rett på facern og klage. ;)

blackleaf1

Atle
Lindås

blackleaf1

[attachment id=0 msg=794991] Taat i dag etter software oppdatering??? Er jeg blitt lurt ??? ???
Atle
Lindås

erikoe

Bilen min fikk software oppdateringen som angår rapid gate på 1 års servicen, uten at dette kostet noe ekstra

ThomasEL

Sitat fra: blackleaf1 på fredag 12. april 2019, klokken 22:04
[attachment id=0 msg=794991] Taat i dag etter software oppdatering??? Er jeg blitt lurt ??? ???

Det ser ut til at du har blitt lurt, ja....!
Du skulle fått 5SH3C på «HV battery»
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA