Hovedmeny

Hvem får bil først?

Startet av Reflektor, torsdag 13. desember 2018, klokken 00:13

« forrige - neste »

golo

Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. desember 2018, klokken 16:04
De som låser reservasjonen først i den gruppen en tilhører får først, det sies av de som kjenner systemet at initiell køplass i europa er lik siste sifferne i fakturanummeret på depositum/reservasjonsbeløpet. Like over 2000 her

Da er det forskjell om man har bestilt 5.12 eller 6.12? Fordi i en annen tråd hadde noen som bestilte 5.12 nummer over 1000 mens noen som fikk mulighet til å bestille 6.12 hadde lavere tall,  meg inkludert.

Autowinder

Ikke glem at endring av konfig underveis gjør at en havner lenger bak, og låst konfig gir plassen. Så de som legger bestlling først nå i desember og låser først, får først i sin gruppe, mens jeg som reserverte tidlig, men endret farge onsdag og låste da, får en mye senere slot.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Og utlevering på Norges Varemesse  ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

HalvorV

Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

Reflektor

Legger jeg på et femte tall havner jeg på 62 000-tallet. Kunne det være bestillingsnummeret world wide? Bestilte under pressekonferansen når bilene ble kjørt inn. Synes ikke det virker helt usannsynlig, men selvsagt kun kunnskapsløs spekulasjon. De som har vært med på dette før har nok mer greie på dette enn meg. (selv om jeg registrerer at det også blant «ekspertene» er ulike meninger :))

GOS

Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. desember 2018, klokken 17:32
Ikke glem at endring av konfig underveis gjør at en havner lenger bak, og låst konfig gir plassen. Så de som legger bestlling først nå i desember og låser først, får først i sin gruppe, mens jeg som reserverte tidlig, men endret farge onsdag og låste da, får en mye senere slot.

Get bestilte, låste og har ikke endret siden 05/12 kl 16:30 og har altså faktura nr. 19xx. (Og er Teslaeier og reserverte i butikk med en gang det var mulig) Fakturaene er nok generert ut fra andre grunner, gjerne alfabetisk? Jeg kommer på S
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ganton

Sitat fra: HalvorV på torsdag 13. desember 2018, klokken 17:44
Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. desember 2018, klokken 17:32
men endret farge onsdag og låste da,

Hvordan låste?
Lurer jeg også på. Bestilling er bestilling, ingen "lås" som jeg kunne se.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

Magnus Hansen

Litt snodig at leveringsestimatene ikke begynner å skli forbi februar/mars. Er det vanlig Elontid? Og invitasjonsmailen vi fikk står det st jeg kan forvente å få levering i februar hvis det bestilles i desember. Det virker fryktelig ambisiøst..

Counterpointer

Det er all grunn til å merke seg ordet som brukes, estimat. Det er ingen konkret angivelse, men en antagelse.

Magnus Hansen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. desember 2018, klokken 19:14
Det er all grunn til å merke seg ordet som brukes, estimat. Det er ingen konkret angivelse, men en antagelse.

Tja.. dette står i mailen jeg har fått.

Sitat
Hvis du bestiller innen 1. januar kan du forvente levering i februar 2019

«Forvente å få» er ikke det samme som «garantert få», men en del mer konkret enn «estimert å få»

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 13. desember 2018, klokken 19:22
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. desember 2018, klokken 19:14

Tja.. dette står i mailen jeg har fått.

Sitat
Hvis du bestiller innen 1. januar kan du forvente levering i februar 2019

«Forvente å få» er ikke det samme som «garantert få», men en del mer konkret enn «estimert å få»
Er enig i at de legger lista høyt.

Nå ligger det ann til et høyt antall biler levert til Europa, så muligheten er der. Men forstår at folk er skeptiske, må si jeg er litt avventende selv.

emurof

Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. desember 2018, klokken 16:04
De som låser reservasjonen først i den gruppen en tilhører får først, det sies av de som kjenner systemet at initiell køplass i europa er lik siste sifferne i fakturanummeret på depositum/reservasjonsbeløpet. Like over 2000 her

Hvem er disse som kjenner systemet egentlig?

stefka

Selgeren i Skøyen sa i går at det skal bli utlevert LR først. Senere, men også før sommeren, Performance.

Strøm Tycoon

Sitat fra: stefka på torsdag 13. desember 2018, klokken 21:56
Selgeren i Skøyen sa i går at det skal bli utlevert LR først. Senere, men også før sommeren, Performance.

Det er i grunn gode nyheter, vil ikke ha min Performance før tidligst etter påske.

Magnus Hansen

Sitat fra: stefka på torsdag 13. desember 2018, klokken 21:56

Det høres ut som april/mai. Men regner med at også performancebestillerene får oppgitt februar/mars..? Interessant om andre får lignende signaler

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA