Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

På ett punkt er jeg dog enig med Musk. Om Trump ikke vinner er jeg veldig bekymret for hva som vil skje.
Trump jobbet hardt for å skape kaos og dra landet ut i borgerkrig sist, men lykkes ikke.

Med Musk på laget skal man ikke se bort ifra at han klarer manipulere mange nok til å lykkes denne gangen.
Litt rart å advare mot noe du selv skaper, men da får en i det minste rett.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

SitatDet er viden kjent at han har jevnlig samtaler med Putin.
Ja jeg trodde faktisk i min naivitet at det sikkert ikke var sant. Men nå er det så mange kilder som sier det at da må jeg vel tro på det.

Elon lever et liv helt på siden nå... Han har blitt ekstremt. Stakkars mannen

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. oktober 2024, klokken 18:31På ett punkt er jeg dog enig med Musk. Om Trump ikke vinner er jeg veldig bekymret for hva som vil skje.
Trump jobbet hardt for å skape kaos og dra landet ut i borgerkrig sist, men lykkes ikke.

Med Musk på laget skal man ikke se bort ifra at han klarer manipulere mange nok til å lykkes denne gangen.
Litt rart å advare mot noe du selv skaper, men da får en i det minste rett.
Den politiske situasjonen i USA er kritisk. Det er all mulig grunn til å være bekymret. Trump er bare et symptom på et sykt samfunn med alt for store forskjeller. Det er reelle problemer for de fattige i USA og de blir det stadig flere av, så på en måte forståelig at de vil gi myndighetene fingeren. Dessverre er det narsissistene Trump og nå Musk som meler sin egen kake og de tjener på fortvilelsen til halve befolkningen.

Uansett resultat, går USA mot en veldig vanskelig tid.

Tesla vil nok klare seg greit uansett. Men det er påtrengende hvor mange som sier de vil selge aksjer og ikke kjøpe biler nå! Men ut fra salgstallene og kurs virker det ikke være nok til å være signifikant enda.

Ellemelle

Nå må dere snart bli enige med dere selv.

Dere har allerede etablert en sannhet om at ihvertfall Tesla kommer til å tape masse penger på at Musk støtter reinkarnasjonen av Hitler (Trump er jo spitting image av mannen som drepte 6 millioner jøder).

Men nå skal dette valget av Hitler II også medføre en gevinst for Musk? Fortell! Fortell!

Hva er det Musk skal tjene penger på, hvilken kake er det som skal meles?

daktari

Skattefritak, nedleggelse av SEC, ingen minstelønn, ingen beskyttelse av arbeidere, ingen utslippskrav, ikke noe papirarbeid osv. Ikke lover mot misvisende reklame. En fabrikkeiers drøm. Profitten går opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: Ellemelle på mandag 28. oktober 2024, klokken 19:36Nå må dere snart bli enige med dere selv.

Dere har allerede etablert en sannhet om at ihvertfall Tesla kommer til å tape masse penger på at Musk støtter reinkarnasjonen av Hitler (Trump er jo spitting image av mannen som drepte 6 millioner jøder).

Men nå skal dette valget av Hitler II også medføre en gevinst for Musk? Fortell! Fortell!

Hva er det Musk skal tjene penger på, hvilken kake er det som skal meles?

Du må lære deg å både lese og skille folk fra hverandre!

Daktari og jeg er enig om noe, men ikke alt, som ett eksempel. Mens min siste post var til Øyvind og har mitt syn på det han skriver.

Meg bekjent er det Trump som er fascistisk og omtaler Hitler i positive vendinger. Det har foreløpig ikke Musk gjort, selv om han sier mye tvilsomt politisk og faktisk har samtaler med Putin.

Ellemelle

Det er du som i en og samme post sier at Musk gjør dette for å mele sin egen kake men samtidig at det er påtrengende hvor mange som sier de vil selge aksjer og ikke kjøpe bil nå.

Counterpointer

Sitat fra: Ellemelle på mandag 28. oktober 2024, klokken 19:54Det er du som i en og samme post sier at Musk gjør dette for å mele sin egen kake men samtidig at det er påtrengende hvor mange som sier de vil selge aksjer og ikke kjøpe bil nå.

Ja. Det er ingen motsetning mellom de to. Jeg skriver jo at det ikke gjør noe utslag enda (noe jeg synes er rart, men med sånne som deg så er det jo lettere å forstå).
Som sagt les hele og prøv å bruk en liten mikrodel av den velviljen du viser Musk på alle hans selvmotsigende og rare uttalelser, nå sist på Trump rally.

Ellemelle

Sitat fra: Counterpointer på mandag 28. oktober 2024, klokken 22:24
Sitat fra: Ellemelle på mandag 28. oktober 2024, klokken 19:54Det er du som i en og samme post sier at Musk gjør dette for å mele sin egen kake men samtidig at det er påtrengende hvor mange som sier de vil selge aksjer og ikke kjøpe bil nå.
Ja. Det er ingen motsetning mellom de to. Jeg skriver jo at det ikke gjør noe utslag enda (noe jeg synes er rart, men med sånne som deg så er det jo lettere å forstå).
Som sagt les hele og prøv å bruk en liten mikrodel av den velviljen du viser Musk på alle hans selvmotsigende og rare uttalelser, nå sist på Trump rally.
Jeg er fortsatt interessert i hvilken kake du mener han skal mele og hvor du mener han skal hente det han tjener på denne fortvilelsen.

Hvis det er Teslaaksjene som skal stige markant i verdi hvis Trump blir valgt, så er det jo hyggelige nyheter i dette aksjeforumet.
Eller tenker du at Musk velger å ofre Tesla-verdiene sine, fordi han kan mele en annen kake hvis Trump vinner?

Det er vel noe konkret du tenker på han skal få ut av dette, siden du vet at Musk gjør dette kun for egen vinning?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Ellemelle på mandag 28. oktober 2024, klokken 23:17
Sitat fra: Counterpointer på mandag 28. oktober 2024, klokken 22:24
Jeg er fortsatt interessert i hvilken kake du mener han skal mele og hvor du mener han skal hente det han tjener på denne fortvilelsen.

Hvis det er Teslaaksjene som skal stige markant i verdi hvis Trump blir valgt, så er det jo hyggelige nyheter i dette aksjeforumet.
Eller tenker du at Musk velger å ofre Tesla-verdiene sine, fordi han kan mele en annen kake hvis Trump vinner?

Det er vel noe konkret du tenker på han skal få ut av dette, siden du vet at Musk gjør dette kun for egen vinning?
Elle.... Kommer ikke dette tydelig frem hva Counter.... mener da? Jeg synes det. Det er kompleks...

ToWalkOrDrive

En "demokratisk" dommer stoppet jo bonusutbetalingen/lønnsavtalen. Når Republikanerne vinner blir det en fin hevn for Musk, samtidig som Republikanere i større grad sparer rikinger for denslags avgjørelser, samt gir lavere skatter til de rikeste.

Ser at Trump i større grad vil ha hevn over Demokratene, som han mener er ansvarlig for skytingen mot ham. For en syk syk fyr....og så står Elon og klapper og spretter som en 13 år gammel cheerleader på scenen...
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 07:03Ser at Trump i større grad vil ha hevn over Demokratene, som han mener er ansvarlig for skytingen mot ham. For en syk syk fyr....og så står Elon og klapper og spretter som en 13 år gammel cheerleader på scenen...

ToWalk..jeg synes i likhet med deg at det var er trist syn når jeg så på TV i går at Elon stod servo klappa og jubla med Donald.

Meg jeg tror ikke Donald vinner valget. Jeg håper hvertfall det ikke skjer. Donald og Elon i førersetet sammen lover ikke bra :-1:

Rollep

Sitat fra: Ellemelle på mandag 28. oktober 2024, klokken 15:41
Sitat fra: Rollep på mandag 28. oktober 2024, klokken 11:43Som forventet stilte Elon opp på Trumps rasist rally i Madison Square Garden. Selvsagt iført sin Dark Gothic MAGA cap.

Kjenner jeg Blir mer og mer kvalm av hele mannen.
For din skyld lyttet jeg gjennom hele denne videoen (anbefaler 2x speed for å spare tid).

Det Musk snakket om var ønsket om å redusere "government spending" og viktigheten av at folk husket å stemme, gjerne allerede nå.

Ikke så veldig mye å bli kvalm av der.

Men siden du har hørt gjennom alt som ble sagt denne dagen av alle deltakere, så er det fint om du peker på hvem som har sagt noe rasistisk i dette rasistrallyet? Jeg melder meg frivillig til å lytte gjennom andre klipp hvis du har det.
Du følger dårlig med på nyheter og media hvis du ikke har fått med deg hva som foregikk på trumpens rasisme og hat rally i Madison Square Garden. Et rally som helten din ivrig stilte opp på.

https://www.youtube.com/watch?v=3EazOtpQUco

https://youtu.be/7Kzw3cOcUfQ

https://youtu.be/OrVm_n5-a0c

daktari

Han fyren som mente hele Puerto Rico var en øy av søppel.. Og Tucker Carlson som skal hjem og gi ris til tenåringsjenta fordi de ikke har gjort som far sa...
Fy f.. for en gjeng Musk omgir seg med. Det henger ved Tesla.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Nå går aksjen nedover og det eneste som kan ha utløst det akkurat nå er vel Musk.
Det kan også være en naturlig korreksjon, uten at jeg har sjekket det akkurat nå så var vel noe av den kraftige oppgangen en shortskvis. Tesla er vel ikke blitt noe mindre attraktivt å shorte nå, så kan ikke tenke meg at de gir seg, selv om det virker som Sissner har roet seg her på berget.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA