Hovedmeny

Importere Kia e-niro fra Frankrike

Startet av Superelbilen, onsdag 21. november 2018, klokken 20:22

« forrige - neste »

Superelbilen

Hei
Jeg har tatt kontakt med en forhandler i Frankrike som kan levere en e-niro e-premium gravity blue 64 versjonen for 370 000 ekskludert fransk MVA i midten av januar.

Spørsmålet mitt er: Hva er ulempene med å bestille fra Frankrike annet enn at man må dra dit for å kjøre den hjem? Såvidt jeg har forstått så gjelder garantien i hele Europa, som vil si at dersom noe går i stykker så kan man ta den med til BOS på Rud for å få den fikset?

Takk.

lirekassa

Superelbilen

Kårepåsporet

Sitat fra: SuperSigurd på onsdag 21. november 2018, klokken 20:22
Hei
Jeg har tatt kontakt med en forhandler i Frankrike som kan levere en e-niro e-premium gravity blue 64 versjonen for 370 000 ekskludert fransk MVA i midten av januar.

Spørsmålet mitt er: Hva er ulempene med å bestille fra Frankrike annet enn at man må dra dit for å kjøre den hjem? Såvidt jeg har forstått så gjelder garantien i hele Europa, som vil si at dersom noe går i stykker så kan man ta den med til BOS på Rud for å få den fikset?

Takk.

Har den varmepumpe, varme i seter og ratt, skinn også? Ventilerte seter?
Er vel de viktige tingene? I så fall er det vel bare løp og kjøp?
Gravity blue er vel en brukbar farge? Ihvertfall ikke fifty......

trykkertor

Spørsmålet mitt er: Hva er ulempene med å bestille fra Frankrike annet enn at man må dra dit for å kjøre den hjem?
Kan ikke se at den turen er en ulempe!!
Hadde gledet meg stort til å fly ned, hente ny bil og ha en herlig roadtrip hjem igjen.

lirekassa

Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. november 2018, klokken 21:41

Spørsmålet mitt er: Hva er ulempene med å bestille fra Frankrike annet enn at man må dra dit for å kjøre den hjem?
Kan ikke se at den turen er en ulempe!!
Hadde gledet meg stort til å fly ned, hente ny bil og ha en herlig roadtrip hjem igjen.

Får håpe han får med vinterdekk da ;)

trykkertor

Det er nok ingen kunder som får med vinterdekk. Heller ikke i Norge.
Og de selger vinterdekk i resten av Europa også.
Men bekjent er det ingen av vinterdekktest-vinnerne som blir produsert i Norge heller.

Kårepåsporet

Forskjellen er at sørover selges sannsynligvis ikke nordiske dekk, men dekk som er bedre egnet for varmere og våtere forhold. De dekke e NAF advarer mot å bruke i Norge.

Enlace

Supersigurd
Hold oss orientert om du gjør det. Har kjøpt biler og MC ute. Aldri noen problemer. Krever litt planlegging.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

geear

Må vel først og fremst være sikker på at du får alle dokumentene som skal til for å kunne registrere bilen i Norge. Det Kan være en forskjell om den er ny eller har vært registrert i Frankrike.

lirekassa

Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. november 2018, klokken 16:47
Det er nok ingen kunder som får med vinterdekk. Heller ikke i Norge.
Og de selger vinterdekk i resten av Europa også.
Men bekjent er det ingen av vinterdekktest-vinnerne som blir produsert i Norge heller.

Tror du misforsto meg...

trykkertor

Tror ikke det.
1. Hvis du tror Skandinavia er eneste landene Nordiske vinterdekk selges, tenker jeg du må tro om igjen.
Tipper dekkene er billigere både i Frankrike, Tyskland og kanskje Danmark.

2. Hvis du tror det å kjøre gjennom Frankrike, Tyskland og Danmark er et problem på sommerdekk.......vel kan hende hvis du treffer akkurat feil dag/uke. Men jeg har bodd noen år i regionen, og vinterdekk var optional for det meste av tiden. Men snø kan forekomme.

2b. Så tar du danskebåten til Norge, og får montert et hjulsett hos nærmeste forhandler, hvis du ikke har troen på punkt 1.

Men igjen, dekk online leverer til ditt nærmeste dekkverksted i stort sett hele Europa.
Så å få levert nordiske dekk akurat dit du henter bilen burde ikke være et problem.
https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=GY3byeB1juKiiz06.129.481172725&sowigan=Wi&Breite=215&Quer=55&Felge=17&Speed=&kategorie=6&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&Label=C-E-72-2&details=Ordern&typ=R-380491

Så er det helt opp til deg om du vil se muligheter eller problemer.
Men jeg tror de som vil, klarer fint å løse det.

lirekassa

Sitat fra: trykkertor på torsdag 22. november 2018, klokken 23:39
Tror ikke det.
1. Hvis du tror Skandinavia er eneste landene Nordiske vinterdekk selges, tenker jeg du må tro om igjen.
Tipper dekkene er billigere både i Frankrike, Tyskland og kanskje Danmark.

2. Hvis du tror det å kjøre gjennom Frankrike, Tyskland og Danmark er et problem på sommerdekk.......vel kan hende hvis du treffer akkurat feil dag/uke. Men jeg har bodd noen år i regionen, og vinterdekk var optional for det meste av tiden. Men snø kan forekomme.

2b. Så tar du danskebåten til Norge, og får montert et hjulsett hos nærmeste forhandler, hvis du ikke har troen på punkt 1.

Men igjen, dekk online leverer til ditt nærmeste dekkverksted i stort sett hele Europa.
Så å få levert nordiske dekk akurat dit du henter bilen burde ikke være et problem.
https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=GY3byeB1juKiiz06.129.481172725&sowigan=Wi&Breite=215&Quer=55&Felge=17&Speed=&kategorie=6&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&Label=C-E-72-2&details=Ordern&typ=R-380491

Så er det helt opp til deg om du vil se muligheter eller problemer.
Men jeg tror de som vil, klarer fint å løse det.

1. Aldri påstått det.

2. Logisk brist.

Uansett så misforsto du meg åpenbart, som skrevet over. Det var en påminnelse om at det kan være greit med vinterdekk på vinteren, spesielt når han nærmer seg Norge. Skal man fylle bilen med hjul i Frankrike, så kanskje man ikke tar med hele familien på roadtrip osv. Det var lite alvor i utsagnet, derav emoji'en.

Mye nyttig informasjon du kommer med for folk som tenker på det samme, så noe godt kom det i det minste ut av dette.

Joggamann

Vurderer en ventebil til jeg får Niro i form av importert 2018 modell leaf - fordelen via importør er at de går god for de to siste årene for å matche garanti til 'norske' biler. Uten dette har den kun 3 års garanti.

Mao bør du sjekke opp garanti hos Kia om du skal importere selv.

lirekassa

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA