Hovedmeny

I-Pace : Feil, mangler og workarounds

Startet av Tellus, søndag 04. november 2018, klokken 20:54

« forrige - neste »

INisse

Android Auto

Man får bruke nesten hele skjermen, men det forutsetter at du går inn i developer mode på AA og setter oppløsning til 1080p.

How to enable Android Auto's Developer settings |Launch the Android Auto application on your smartphoneTap on the hamburger menu icon in the top left cornerSelect the About optionTap repeatedly on the About Android Auto portion of the heading until a pop-up states that Developer settings is enabledTo locate the Developer settings, select the multi-dot menu button in the top right cornerTap on Developer settings

bmw2002

Sitat fra: xyzzy på tirsdag 06. november 2018, klokken 10:13
Hvordan opplevde du at bluetooth hang? Må ikke mobilen være koblet til med kabel for å bruke CarPlay m/Siri, og dermed brukes ikke bluetooth?  Kombinasjonen trådløs CarPlay og trådløs lading hadde vært genial - uten begge måtte man uansett koble til - men jeg trodde ikke i-Pace hadde det?

Du kan bruke Siri ved å trykke på telefonen eller si Hey Siri uten å bruke CarPlay.

Det er vel bare BMW som har trådløs CarPlay, er lov å håpe det kommer etterhvert

mariowing

Jeg TROR også du kan bruke Siri hvis du holder taleknappen på rattet inne og snakker mens du holder den inne. Hvis du bare trykker på den og slipper den så kobles Jaguar sin tale-dame inn. Mener å huske at det fungerte med Siri, bilen er dessverre på verksted så jeg får ikke verifisert det akkurat nå ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Sitat fra: INisse på tirsdag 06. november 2018, klokken 11:13
Android Auto

Man får bruke nesten hele skjermen, men det forutsetter at du går inn i developer mode på AA og setter oppløsning til 1080p.

How to enable Android Auto's Developer settings |Launch the Android Auto application on your smartphone
Tap on the hamburger menu icon in the top left corner
Select the About option
Tap repeatedly on the About Android Auto portion of the heading until a pop-up states that Developer settings is enabled
To locate the Developer settings, select the multi-dot menu button in the top right corner
Tap on Developer settings
Takk, genialt - fikk det til tilslutt!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: mariowing på mandag 05. november 2018, klokken 13:51
Sitat fra: daktari på mandag 05. november 2018, klokken 07:53
Sitat fra: mariowing på mandag 05. november 2018, klokken 06:40
Språk på navigasjonen settes et annet sted enn språket på resten av systemet. Klønete ja, men ikke en feil etter min mening.
Men har noen fått til å få navigasjon en til å snakke norsk? jeg har norsk tastatur, men norsk er ikke et valg på tale i navigasjon, ei heller talegjenkjenning eller opplesing av sms i bilen.

Ja, jeg har norsk damestemme på navigasjonen.

Fikk det til tilslutt - dette er koblet mot systemopsettet - mitt var tilbakestilt til engelsk av en eller annen grunn. Nå er det norsk, og dama snakker norsk på navien! - Så feilen blir endret til "bilen tilbakestiller innstillinger"
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JohnPGriff

Her min efaring av lading og oppvarming, innlegg er også under lading.

Uansett av foretrukket ladeperioden som er angitt i bilen eller appen (Android). Når jeg koble ladekabel, starter ladningen umiddelbart. Hvis jeg "Stop Charging" med appen og sett en ny ladeperiode (i appen), lading vil ikke starter på starttidspunktet jeg onsket. Slutt tid er også ignorert.

Noen dager siden, satt lading på vent med bruk av appen og etter noen minuter lading begynt igjen uten at jeg hadde gjørt noen ting.  Kan ikke bare "Pre-Condition" bilen og inntil videre må akseptere bilen vil lade hver gang til 100% hvis jeg ikke slå av strommen i sikringsbok, eller ta ut ladekabel. Slutt tid for lading er også ignorert. Bil skal in for 100kw lading opggradering på mandag og når jeg inrapportert foretrukket lading probelm, var fortalt at ny SW vil muligens også løse problemet.

I tillegg at du kan ikke angi ladningsnivået som % når lading skal stoppe,  og du må gjette hvor lang tid lading til 80% vil ta, er I min mening et stor minus,. Så at E-Tron hadde denne funksjonen og er vant til dette med min gamle Model S. Håpe % lading funksjonen kommer i en senere fix

Må også stille en kritisk spørsmal til hvorfor en så viktige opsjon for a stille in en "foretrukket ladeperiod" er skjult og avhengig av at du må forstå når du velger Ekstra Funksjoner, "Klargjøring av Kjøretoy" fra meny i berøringsskjerm, at du må trykk "Instillinger" og deretter trykk på "Instillinger for klargjøring" og nå kan du stille in en foretrukket ladeperiode.

I min mening, meny skjermbildene for "Ekstra Funksjoner", "Klargjøring av Kjøretoy" burde vært 2 funksjoner "Avreistidspunkter" og "Lading" eller "Foretrukket Ladeperiode". Appen er sett op slik.
Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Stikkkontakt

Jeg har versjon 14.2 og ingenting er fikset.
Det er bare å vente med å levere inn bilene til de har ting under kontroll. Pr nå virker det som om det er ganske tilfeldig det meste.

Kåre Knatten

Har en engelsk veteranbil (BLMC) og det kan virke som om I-pace er bygget på samme fabrikk.

Stikkkontakt

Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 07. november 2018, klokken 20:56
Har en engelsk veteranbil (BLMC) og det kan virke som om I-pace er bygget på samme fabrikk.

Bilen virker ekstremt solid bygget, men engelske softwareutviklere har jeg mista trua på.

Tellus

Tror jeg bare avventer denne programvareoppdateringen. Ser ikke ut som om den inneholder noe særlig forbedringer. Bilen virker heldigvis solid mekanisk på alle måter så langt. Kan leve med litt bugs en stund  :)

geear

Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 07. november 2018, klokken 20:56
i-Pace er bygget av Magna Steyr i Østerrike, og det er ingen grunn til å betvile kompetanse eller kvalitet hos Magna Steyr, men Jaguar Land Rover og elektronikk har en brokete fortid sammen, så vi får håpe at i-Pace blir beviset på at den tiden er over.

daktari

Jeg hadde Android auto og InControl apps på forrige software.
Nå funker ingen av dem. Utelukker ikke at det er en innstilling fra verkstedet som er gal, men dette var litt kjipt uansett.

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på fredag 09. november 2018, klokken 22:31
Jeg hadde Android auto og InControl apps på forrige software.
Nå funker ingen av dem. Utelukker ikke at det er en innstilling fra verkstedet som er gal, men dette var litt kjipt uansett.

Siste update (14.2) var en katastrofe.
Den gav ingenting nytt bortsett fra en masse nye bugs.

Nordlands

Sitat fra: Disqusor på søndag 11. november 2018, klokken 14:14
Fungerer OtA ?
Da det ikke er kommet noen nye oppdateringer etter SOTA aktivering er ikke ditt spørsmål relevant.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA