Hovedmeny

Hvordan få varm E-UP!

Startet av Elekrofantast, onsdag 31. oktober 2018, klokken 22:59

« forrige - neste »

Elekrofantast

Hei. Gikk ut til bilen isted for å kjøre til butikken. Bilen var dugget ned, kald og fuktig så tenkte å kjøre på med varme i noen minutter. Men det kom bare kald luft. Satt i 5 min uten å kjenne varme. Trykte på vifta på full og varme på HI. Hadde tenninga på, bilen stod i P, men skiftet til N for å prøve uten at det hjalp. Hadde ingen eco instilling på. Er det ikke mulig å forvarme eup utenom å ha forhåndsprogramert eller bruke app? Når jeg begynte å kjøre etter en god stund kom varmen pøsende ut.

aageaasved

da har du en feil på varmapparatet da må du til verksted

Elekrofantast

1. Hvor lang tid tar det til varmeanlegget produserer varme fra man setter seg i bilen og vrir om nøkkelen?

2. Er feil på varmeanlegget er kjent feil?

nortrahof

Det virker rart om frontruten var dugget ned? Den har varmetråder, så etter en stund burde vannet fordampe.
Hvilken SOC (ladetilstand) hadde du? Varmen kutter ut ved lav SOC.

Det virker som det kan være feil på varmeapparatet? Kjente feil er i denne linken: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=26630.msg470865#msg470865

Lite sannsynlig at termistorene er ødelagt. - Heller at det kan være en temperaturføler. VAG bytter visstnok HELE varmeheateren ved denne feil - de skifter ikke temperaturføleren. Går det på garanti, er det OK - men ellers blir det dyrt!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

aageaasved

Elekrofantast

Supert, tusen takk! Da skal jeg teste ut litt og følge med. Er det feil er det vel garanti

Elekrofantast

Testet ut i kveld. Satte meg i bilen å skrudde den på. Satte varmeapparat på HI og full styrke på vifte. Vrntet i 10 min og ikke tegn til varmluft. Satte bilen i D og kjørte en liten runde i nabolaget og varmen kom etter kort tid. Parkerte bilen, skrudde av polene på 12v batteriet. Lot det stå i 30min i håp om at diverse systemer resatte seg. Koblet til 12v batteriet og nå funker det. Varmen kommer etter kort stund ved å skru på tenninga og vente på varmluft. Håper dette holder seg

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA