Hovedmeny

i3 120Ah er offisiell !

Startet av JorgenM, fredag 28. september 2018, klokken 09:09

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Kires på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 09:26
Jeg var ganske klar til å bestille 120ah til å erstatte Leaf 40 jeg har i dag, men avventer litt pga pris ble endel høyere enn forventet. De har ganske mange Marathon de skal bli kvitt så satser på at de kjører prisen litt ned når de har blitt kvitt de.
...trodde det var mitt innlegg. Er i akkurat samme situasjon. Det som var litt ekstra irriterende var at selgeren ringte meg for å få bekreftet at jeg ville bestille. Bilen lå da inne i systemet til samme pris som før, og jeg bekreftet bestillingen på telefon. 15 minutter senere fikk jeg beskjed om at prisen var feil  ??? og at selgeren hadde fått beskjed om at tilbudet måtte slettes. Egentlig har vi vel inngått en avtale. Da kjøper jeg garantert ikke bilen til en pris som er nesten 40.000 høyere  >:(

Kires

Hehe, ja er nok flere i den situasjonen. Jeg fikk høre at det er noe med BMW Norge som gjør at de ikke får gitt ut tilbud, så jeg vet ikke hva jeg vil ende på for en 120ah.

Surt å fått tilbud for så at de trekker det!

Men har en 94ah til låns nå og en fantastisk morsom bil i forhold til Leafen.. Skulle bare vært mulighet å fått inn noen sportsseter.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

hemi

Jeg har også en Leaf40 jeg prøver bli kvitt!!

Trond.m

Sitat fra: hemi på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 10:16
Jeg har også en Leaf40 jeg prøver bli kvitt!!
Den er vel lett å bli kvitt...det vanskelige er vel å kjøpe noe annet  ;)

hemi

Jeg har lavt 200 nr på e-tron

Jeg har flere andre biler, men solgte akkuratt SUV'en min i vente av å få audien trodde(håpet?) jo jeg skulle få den i august/sept, jeg har en sommerbil/sportsbil, da uten vinterdekk jeg kan bruke, men desverre ser det ut som logistikken med e-tron ser mer ut som vinter, eller.. vår? i3 kan man få i nov/desember iaf, så kan ha som ventepølse til jeg får e-tron, evnt så liker jeg bmwen bedre enn e-tron og selger e-tron...

klassisk tilfelle av first world problems.

Men .. jeg HATER leafen, får vondt i ryggen og føler livet er trist og leit når jeg kjører den, i3 savnes hardt.  Tenkte kjøpe en 60 eller 94ah i3 også som ventepølse, men folk skal ha mer for bilene nå, enn når jeg solgte min i våres :o

Trond.m

Kjenner meg godt igjen. Solgte i3S i vår for å være i posisjon til 120 Ah. Kjører nå Leaf..og får også vondt i ryggen  ;)

Kires

2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

hemi

Nå sporer vi litt off topic, men skulle frakte noe store greier i helgen, det ble 35 mil i hiace, den har bedre seter!!! enn leafen, selv om du sitte rett opp og ned.

Angrer på hele i3 til leaf byttet, rekkevidden er KORTERE og ladingen tar evig tid. i3 savnet er stort.

Trond.m

Ja, vi får forsøke å komme tilbake på sporet.

Har forespurt om tilbud på i3 med charge pluss og sportspakke. Ønsker også Navi Pro, og er usikker på hvordan prisen da blir. Den vil vel få kjøreegenskaper og utseende som i3S, men styrefølelse og effekt som en i3.
I følgevprislisten må man betale 15.900 for Navi pro, men det kan jo ikke stemme når man har Navi Business allerede i (den overprisede) Charge Plus pakken.

Trond.m

Noen som har fått offisielt tilbud eller bestilt 120 Ah ennå ?

fossaaen

Venter fortsatt på tilbud.  Forhandler skylder på forsinkelser fra IT i Tyskland som gjør at konfigurasjonsprogrammet og priser ikke kommer opp enda. 

Lepet65

Merkelig at Norge som er et av de største markedene for i3 ikke har prising klart samtidig med andre land hvor det knapt selges i3.

hELgenen

Kanskje de venter på prisene til konkurrentene. F.eks Kia Niro.
De må jo vurdere hvor høyt de tør gå. I Norge er jo enkelte villige til å betale gull for gråstein bare en får elbil skilter.

Strøm Tycoon

Fikk priser nå nylig. 403.300,- for Charged Pro. er litt i overkant hva jeg er villig til å gi må jeg innrømme.

Kires

Sitat fra: model3citizen på onsdag 03. oktober 2018, klokken 13:15
Fikk priser nå nylig. 403.300,- for Charged Pro. er litt i overkant hva jeg er villig til å gi må jeg innrømme.

Ai, det var stivt. Er det noen rabatter i den prisen?
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA