Hovedmeny

i3 120Ah er offisiell !

Startet av JorgenM, fredag 28. september 2018, klokken 09:09

« forrige - neste »

Kanon

Mer bensin på prisbålet, samme pris på 94/120 ah versjonene i Tyskland:

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-i3-2019/

Trond.m

Hvis det stemmer så synes jeg de norske prisene er uforståelige. BMW «Norge» er vel svensk, og nå skal de tydeligvis tyne alt de kan ut av det norske markedet. De tyske prisene er ikke offentliggjort enna, så det er litt tidlig å konkludere.

1317142119

Går tydeligvis litt fort i svingene for BMW om dagen. I den tyske linken der har de brukt illustrasjoner av det første Loft-designet (altså før LCI 94Ah). Gudene vet hvilke andre endringer de har glemt å oppdatere.

hELgenen

Tysk pris er jo også godt under den norske. Her skal en prøve å melke. Blir sikkert noen import biler av dette også

Trond.m

I sitt forsøk på melking har de gjort det umulig å velge en bil med 19 toms hjul, og innstegsprisen er i praksis 369.900 (med charge plus).
Prislisten bryter så vidt jeg kan se med markedsføringsloven fordi de opererer med en rabatt på pakkeprisen som ikke er reell og ikke lar seg etterprøve siden utstyret ikke selges separat. I Sverige har de en annen prisstruktur og comfortpakken inngår der i grunnprisen. Det er mulig at de har tenkt sånn i Norge også, men det framgår ikke av prislisten.

1317142119

Selv om prisen kommer som en overraskelse (i hvert fall for min del), så må vi som eier i3 fra før av forsøke å se det positive i det.

Bilene våre kommer ikke til å ha noen nevneverdig prisnedgang etter 120Ah kommer på markedet. Prisene på brukt 94Ah kan kanskje holdes kunstig høyt også etter 120Ah blir tilgjengelig. Kjøperne har tross alt bare ett annet valg: betale 60-70 000 mer for en bil de må vente 3-4 mnd på. Da skal du virkelig ha behov for de få ekstra milene man får med 120Ah.

moonbuggy

Jeg hadde tenkt å oppgradere. Men, ikke nå. Dette er "rævkjøring" fra BMWs side. Det spesielle norske markedet skal melkes for alt det er verdt. Ventetid på andre modeller, innføring av steile bomgebyrer i byer, osv. gjør dette mulig.

hELgenen

Egentlig positivt for meg dette. Står i kø for Kia Niro og nå taper jeg ikke så mye på å selge i3'n. Vurderte å hoppe på 120Ah istedenfor Niro,men nå er det ennå enklere å ta en beslutning om å hoppe av i3 toget

Vetle

Jeg var inne hos forhandler idag for å høre litt om pris på en ny i3s (120ah) med charged professional. Da hadde de fått beskjed fra BMW Norge om å ikke lage til tilbud på ny modell før evt. slutten av denne uke. Har et lite håp om at prisen kan forandre seg i en litt mer hyggelig retning...

Er det noen andre som har vært i kontakt med forhandler angående ny modell?

superluxus

Sitat fra: Vetle på mandag 01. oktober 2018, klokken 20:45
Er det noen andre som har vært i kontakt med forhandler angående ny modell?
Jeg har sendt forespørsel om pristilbud, men ikke fått noen tilbakemelding.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Har lagt bestilling av i3 -120 Ah på is inntil videre. Jeg tror de bevisst har lagt seg høyt i pris i starten på grunn av alle Marathon Edition de har på lager. Vi får se om prisen justeres ned etter hvert, for nå bil de nok bli mye større sideimport enn tidligere.

KBA

Var i kontakt med forhandler på fredag. Fikk denne tilbakemeldingen:

Alt det tekniske er klart til uken, så jeg sender deg tilbud da :)

Vi får jo håpe at det innebærer mer fornuftige priser.
Tesla model 3 LR 2021
Outlander ePhev 2017
BMW     i3  94Ah 2017 (solgt)

Trond.m

Sitat fra: KBA på mandag 01. oktober 2018, klokken 22:59
Var i kontakt med forhandler på fredag. Fikk denne tilbakemeldingen:

Alt det tekniske er klart til uken, så jeg sender deg tilbud da :)

Vi får jo håpe at det innebærer mer fornuftige priser.
Ja, det håper jeg også, men tror det egentlig ikke. De vil nok kjøre disse prisene i starten og heller komme med kampanjepris når salget dabber av.

Kires

Jeg var ganske klar til å bestille 120ah til å erstatte Leaf 40 jeg har i dag, men avventer litt pga pris ble endel høyere enn forventet. De har ganske mange Marathon de skal bli kvitt så satser på at de kjører prisen litt ned når de har blitt kvitt de.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA