Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinter defrosting

Startet av Go-carter, tirsdag 18. oktober 2011, klokken 16:21

« forrige - neste »

Go-carter

Har en bekjent som skal selge en sort 2008 Think, gått 30.000, service hos R&S på 27.000, og 4 mnd garanti igjen fra de. Veldig god bil, har selv kjørt den opp til 230km på en lading, men den burde klare opp til 250 med penere fot, og godt vær :-)

Send pm, svar i tråd, eller nils.he@gmail.com om noen er interessert. Antydning 99.000,- inkl omreg
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Prissenkt; 150+reg. Masse interesse, men folk er jaggu flinke til å ombestemme seg  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#3
...nok en gang ute til salgs :) Går fremdeles som ei kule, og har ikke noe problem å klare 200km+ på en lading nå om vinteren, uten bruk av varmeapparat vel og merke. Gjerne seriøse henvendelser! Tlf: 91813364


...lite snikbesøk hos Think sine gamle lokaler her om dagen :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Ønsker bud på bilen - den må dessverre bort :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Virker desverre som interessen for nye Think er minimal.

Klarer ikke engang å selge en helt ny (100 km) bil med oppgradert varmeapperat, og gen2 PCU for 150000.-

Fikk nemlig tilbud på enda slik bil en som jeg heller vil ha.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Tja, jo. Samtidig selges Akusjonen-bilene som varmt hvetebrød, så tror nok prisen er det største problemet. Men jo, laber interesse også.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 31. januar 2012, klokken 12:41
Tja, jo. Samtidig selges Akusjonen-bilene som varmt hvetebrød, så tror nok prisen er det største problemet. Men jo, laber interesse også.

Ja, valget for mange står jo da mellom ny 4-seter med 5 års garanti til 192.500,- eller nesten ny 2-seter (?) uten fabrikkgaranti fra produsent som har gått konkurs, og med usikker delesituasjon, til 150.000,-.

Jeg vet hva jeg hadde valgt ihvertfall...

Det smerter sikkert mange Think-eiere, men de bilene har nok sunket drastisk i verdi siste året.

Rundt 120.000 er det kanskje mer interesse å hente ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Tror du har mye rett i den betraktningen, selv om jeg vil påstå at de som kjøper trillingene går glipp av mye kjøreglede. Den nye Thinken har noen utrolige kjøreegenskaper, nesten oppi smart roadster nivå! Behagelig, men ligger klistret fast på veien.

Er selv litt usikker på at foreldrene skal selge den gode og trauste PIV4 til fordel for den nye Think'en. De gamle finner vi deler til på omtrent hvert gatehjørne i form av billige delebiler, mens det nok vil ta noen år før vi kommer i samme situasjonen med nye Think'en.

Likevel er det ikke så ille. Et hvert Bosch verksted med en 550 maskin kan stille diagnose på nye Thinken, og mange deler får en fra den lokale ford forhandleren.

120KNOK er jo PIV4 Li territorium, og selv om PIV4 er mye tryggere når det kommer til dele og reperasjonsmulighetene, ville jeg nok lagt på litt for å få en Nythink med Soltak, ABS og fjernstyrt sentrallås.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Kommer litt annerledes på hva man skal da.  Mitt kjøremønster er umulig med en imiev,  men helt mulig med en think. Oppnår trossalt over tre ganger så lang rekkevidde,  på vinteren
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arnie

#10
Jeg tror ingen av dem som kjøper ny-Think hos auksjonen.no eller andre steder kommer til å angre på handelen. Tror den vil bli en klassiker med tid og stunder, og vil være til nytte for eierne i mange år fremover.

Jeg er blitt bare mer og mer glad i taxi-Thinkene våre, og synes det er en fantastisk bybil. Derfor har jeg også kjøpt en ny-Think til privat bruk.

Usikkerhet med verkstedhjelp og deler skremmer selvsagt mange, men jeg har tro på at "entusiast-teamet" på disse nettsidene skal klare å løse mange problemer i fellesskap.

Her er prisene på de sist solgte Thinkene hos auksjonen.no (inkl salær, ekskl registrering):

2010 sort zebra 14937 km 83.600 kr
2010 blå zebra 17054 km 89 100 kr  med PTC-varmer
2010 blå lithium 9041 km 91 300 kr
2010 rød lithium 4105 km 95 700 kr

Registrering kommer i tillegg, ca 11.000 kroner (Dumt at de ikke kan frita elbiler for denne avgiften også. Logisk sett skulle den ikke vært der, fordi den egentlig skal ivareta momskomponenten på bruktbilomsetning, og på elbiler er det jo ikke moms).

Hvis man tar med i betraktningen hva det har kostet å lage disse bilene er jo dette kjempekupp...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Go-carter

Som sagt, må bort.

120+ reg. EU godkjent i går med 0 feil.

Det er tidenes røverkjøp!
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Mye interesse, men få som vil bestemme seg... ???

Må som sagt bort! Skal kjøpe leilighet  :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Prøver fremdeles å bli kvitt denne. Nå har den fått nytt batteri etter isofeil på det gamle, og slumpes bort for 99.000 inkl omreg!

Ett års garanti på det nye batteriet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Jeg ville ha forsøkt å legge den ut på Finn for 120k nå. Markedet er vesentlig forbedret etter at alle auksjonsbilene er borte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA