Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lunde test av Leaf

Startet av el-snorre, tirsdag 18. oktober 2011, klokken 08:17

« forrige - neste »

el-snorre

Elbilforeningen er i ferd med å sette ned et arbeidsutvalg som skal se på de ulike perspektivene runde garanti og deletilgang. Vi kommer tilbake med mer info forløpende. Målet til arbeidsutvalget er at per i dag er ingen parter vinnere, men tapere. Utvalget skal da se på hvorda stumpene på best mulig måte kan reddes for bruker, for forhandler og andre parter.

Til dette arbeidet ønsker vi invitere en saklig, litt iritert, men løsningsorientert person. Noen som har lyst å bruke noen timer på dette for think eiernes interesse?
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

obertjunior

Hei! Jeg melder meg gledelig om jeg kan bistå med noe som er til nytte for meg selv og andre Th!nk eiere!
Think C!ty 2008, 35000 KM

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

PerFrogn

#3
En stor takk til styret som nedsetter denne arbeidsgruppen, fra ferierende medlem i Portugal. Etter alle innleggene på elbilforum de siste månedene å dømme om Thinker som står, må det være et kjempehov for å finne ut hvor landet ligger og hva som kan gjøres. Noe helt annet enn det den fattigslige responsen fra medlemmene på Snorres info skulle tilsi. Hadde man hatt temperament så hadde man vært lyn forbannet over den stillstand som det nye eierselskapet viser.
Det er behov for å gjøre noe, mye. Derfor er jeg litt forbauset over at Snorre kun søker etter 1 - én - lettere irritert, hjelpende person. Området som skal kartlegges er omfattende, oppgavene mange. Hadde det ikke vært greitt å kunne sende ut en liten "flokk" med gravere, med hver sin avgrensede oppgave. Så kunne arbeidsgruppen koordinere og sy sammen lappeteppet av informasjoner? Men, jeg vet jo ikke hvordan styret/arbeidsgruppen tenker.
vh
PerFrogn
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Joakim Sveli

Vent med å takke styret til arbeidsgruppen er ferdig...

Når er det planlagt sluttføring for denne arbeidsgruppen?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

PerFrogn

ElRey;
det er nødvendig at arbeidsgruppen jobber raskt, meget raskt. Jeg har etterspurt hvordan det går. Vet du noe ikke jeg vet?
PerFrogn
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Joakim Sveli

Det var ikke ment å hevise til noe hemmelig info om kvaliteten på arbeidet. Det var bare et uttrykk for avmålte forventninger.  Jeg bare ser at RS ikke følger opp garantien i mange tilfeller, og for veldig mange går garantien fra desember. Det er nok bedre for kundene at evt. avklaringer kommer før den tid. Jeg tror nok at det å kreve refusjon for garantirep i ettertid fort kan bli en tyngre prosess.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

commiesoft

Kanskje på tide at el-snorre stiger ned fra de høye atmosfærer og svarer
oss elbilpionerer på en ordentlig måte?

Eller at elbilforeningen velger en annen styreleder. Makan til måte å behandle
folk på skal du lete lenge etter.

Han spør folk om å bidra, men gir f i svarene.

el-snorre

Elbilforeningen er ikke bare en Think forening. Elbilforeningen skal i vare ta alle elbilisters ønske ut fra den formålsparagraf som ligger der.
Har vært i dialog med flere hos Røhne Selmer. På sin side ønsker de å ivareta sitt rykte og sitt ansvar. De jobber med å skafe deler, samt skaffe kompetansen de behøver. Konkret så opplyser de at de nå ønsker å samle garanti saker til sanvika hvor de har solgt mest, og har best kompetanse. Desverre så tar ting tid og de skulle selv ønsket et raskere tempo.

Commiesoft sine utsagn får stå får hans egen regning, det er nemlig ikke elbilforeningen som er garantimotpart, og det vet han. :) Det jobbes med å sikre Thinkeiernes interesse, men det er samtidig slik at elbilforeningens øvrige gjøremål ikke kan settes til side.

Ellers vil jeg gjerne beklage at jeg ikke har fått svart foregående uke, det skyldes ikke at er høytflygende person, men sykdom.

Dersom Commiesoft eller andre ønsker det er det bare å komme innom kontoret å ta en kaffe og en prat.

Avventer forøvrig et svar fra RøhneSelmer om et dialogmøte.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

el-snorre

Det er mange momenter i Thinksaken, et av de viktigste er tilgangen på deler. At RS sliter med å skaffe deler er nok den største utfordringen.

En av de andre er det juridiske rundt garanti på batterier som er på leie.

Vi arbeider med å kunne knytte til oss jurisisk kompetanse, konkret til denne saken, men også på mer generelt grunnlag til foreningen.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Go-carter

Sitat fra: el-snorre på mandag 24. oktober 2011, klokken 13:16
Det er mange momenter i Thinksaken, et av de viktigste er tilgangen på deler. At RS sliter med å skaffe deler er nok den største utfordringen.

Er jeg naiv, som innbiller meg at det bare er å gå til under-leverandøren av deler, og bestille direkte? Altså, alle vil vel tjene penger? :)

Forøvrig bra innsats. Stå på!
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hkaspenberg

Sitat
Er jeg naiv, som innbiller meg at det bare er å gå til under-leverandøren av deler, og bestille direkte? Altså, alle vil vel tjene penger? :)
Har litt inside information fra fhv. logistikksjef i Think som er en kamerat av en kollega. Han fortalte flere ganger at noe av det Think slet med var å få bestillt deler i det hele tatt. Think trengte kanskje 2000 stk. av et eller annet, leverandørerene ville ikke produsere mindre enn 100000 stk...

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lunde

I de siste dagene har jeg fått inntrykk av at R&S utfører garantiarbeider og får tak i vitale deler. I så fall er det godt nytt. Etter hva jeg har hørt vil ZEBRA stå for sin garantier om det mot formodning blir batteritrøbbel på disse.
Litium batteriene er jo levert av samme mann som ikke er helt enig i at han har et ansvar for det som er laget og levert av biler  så der er jeg blank  :-[
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

PerFrogn

To ting er sikkert;
1. Snorre er leder i hele Elbilforeningen
2. Mange Thinker har nå STÅTT ALTFOR LENGE PÅ VERKSTED
Min står nå snart på 4. mnd. Slik jeg ser det er det umulig for en én mann å l gjøre alt det arbeidet som er nødvendig for å få bevegelse eller fortgang i saken. Ved siden av å være foreningens leder. Oppgaven må derfor deles opp - av leder el. arbeidsgruppe og settes bort til flere - på dugnad. Hver for oss og samlet er det store verdier det er snakk om. Vi kan ikke lenger ødsle med tiden.
Vi må ut og kartlegge situasjonen, samle og koordinere informasjonen vi skaffer oss. Noen sitter inne med flik av virkeligheten, mye må graves frem. Deretter er det tid for beslutninger. Det dreier seg om garantisiituasjonen m.m. og delesituasjonen.
Underveis er det viktig at Think-eierne med 2008+ mod får regelmessig oppdatert informasjon. Det er viktig for framdrifften at alle sitter med samme infogrunnlaget. De intr. dryppene som kommer i forumet må koordineres (jfr.  Lundes siste) Ved en tilfeldighet hørte jeg at dato for når de nye Think-eierne tror de kan gjøre noe med delesituasjonen i Norge var skutt ut til en gang på nyåret. I siste oppdatering fra Hans ble det sagt sept/okt.
Jeg blir forbannet
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

PerFrogn

For å fortsette der innleggsbegrenseren kuttet meg av:
1. Jeg ber Snorre aktivt samle til dugnad og fordele oppgaver - ved å gå igjennom forumets innlegg må du finne folk som kan og vil. I tillegg til de som har meldt seg.
2. Til Lunde; har du flere detaljer som du kan dele?
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA