Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i-Miev "2012" modell

Startet av trondhla, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 22:08

« forrige - neste »

trondhla


elektrolux

Jeg ble også meget imponert over Leaf'en jeg fikk prøve i Brussel.

Jeg oppfattet den som meget sprek, og lukseriøs. Egentlig bare positivt, men jeg ville vegret meg mot å bruke en så fin bil til det den egentlig skal brukes til, nemlig alle småturene rundt omkring med henting av skitne barnehagebarn, panting av gamle stinkende ølflasker, henting av ved, etc.

www.wave2011.net Elbilrallyet skoret den nest sist, men da mye grunnet at den stort sett aldri rakk fram til målet i tide, grunnet ekstrem lang ladetid med den medfølgende 10A ladekladden. Etter at vi fikk tak i en 14A I-miev kladd økte ladehastigheten med nesten 65%, men fremdeles kun til rundt 30 km/t.

Blandt vinnerene var til sammenligning en 1997 Renault clio med litium ombygging, og egendesignet dobbel Zivan lader. En oppskrift til langt under halve prisen av en Leaf. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

daggad

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. september 2011, klokken 08:26
Jeg ble også meget imponert over Leaf'en jeg fikk prøve i Brussel.

Jeg oppfattet den som meget sprek, og lukseriøs. Egentlig bare positivt, men jeg ville vegret meg mot å bruke en så fin bil til det den egentlig skal brukes til, nemlig alle småturene rundt omkring med henting av skitne barnehagebarn, panting av gamle stinkende ølflasker, henting av ved, etc.

www.wave2011.net Elbilrallyet skoret den nest sist, men da mye grunnet at den stort sett aldri rakk fram til målet i tide, grunnet ekstrem lang ladetid med den medfølgende 10A ladekladden. Etter at vi fikk tak i en 14A I-miev kladd økte ladehastigheten med nesten 65%, men fremdeles kun til rundt 30 km/t.

Blandt vinnerene var til sammenligning en 1997 Renault clio med litium ombygging, og egendesignet dobbel Zivan lader. En oppskrift til langt under halve prisen av en Leaf. ;)


Jeg har tenkt tanken med interiøret som du skriver. Det burde vært et alternativ i mørkere farger. Jeg ser mange sliter spesielt med dørene innvendig da det er et slags microfiberstoff der som blir lett skittent og er vanskelig å rengjøre. Og jeg har tenkt setetrekk for lenge siden.
Skjønner også at en ombygd 1997 Clio er billigere og lader fortere, men Leafen skal ikke vinne konkurranser. Den skal vinne nye hjerter til elbilfolket.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

elektrolux

Sitat fra: daggad på torsdag 29. september 2011, klokken 08:51
men Leafen skal ikke vinne konkurranser. Den skal vinne nye hjerter til elbilfolket.

Jeg tror Leafen vinner mange fossilhjerter, ikke nødvendigvis Elbilhjerter, siden vi gjerne har andre ideer om hva vi virkelig trenger fra en bil.

Slik sett er Leafen uansett et meget viktig skritt i rett rettning. Etterhvert som infrastrukturen og verdien på bilen utvikler seg vil jo Leafen bli mer interresant også for nøysomme brukere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

daggad

SitatJeg tror Leafen vinner mange fossilhjerter, ikke nødvendigvis Elbilhjerter, siden vi gjerne har andre ideer om hva vi virkelig trenger fra en bil.
Ja det var det jeg mente, og det vil jo være svært positivt for den videre utviklingen mot biler med alternative energikilder. Det som har vært et av de store hinderne for en overgang til elbil er gjerne at de har sett veldig spesielle ut. Og ikke minst at de har hatt for få seter.
IMiev var også for "rar" til at min kone ville være med på tur når jeg hadde den på lån et døgn. Selv var jeg i fyr og flamme, en fantastisk bil !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Da har du en sær kone... ;-) (Ikke vondt ment!)
Både kona og alle andre som har kommentert iMieven har vært positive, og synes den er en morsom liten bil.
Vi har blitt så glade i den at den snart blir oppgradert til en Leaf. :)
(Grunnet at den ble bil nr. 1, og kan brukes enda mer med sine 5 seter og bedre rekkevidde vinterstid.)

Tre fabrikknye elbiler på ett år er kanskje en rekord i Norge? ;-)

daggad

Ja hun er litt...skal vi si konservativ !  :D

Men som sagt likte jeg den svært godt !  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Damer er som menn, forskjellig skrudd sammen. Noen liker store amerikanske biler, andre synes det er viktig at bilen er rød... ;)

La hun få litt tid bak rattet på den så skifter hun nok mening. :D

Aspiranten

Sitat fra: daggad på torsdag 29. september 2011, klokken 21:17
Ja hun er litt...skal vi si konservativ !  :D

Men som sagt likte jeg den svært godt !  :)

Håper du får overtalt henne :-)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 29. september 2011, klokken 18:27
Da har du en sær kone... ;-) (Ikke vondt ment!)

Jeg skal slite med å overbevise min egen kone, så jeg er i alle fall ikke i posisjon til å kalle andres koner sære (selv om jeg selvsagt mener at min egen kone er det...).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Stigzy

Min kone var også veldig i mot en ny og "dyr" bil. Men med en overbevisende presentasjon om hvor fin bilen var, hvor mye vi kan spare osv... så fikk jeg henne med på laget :-) Hun måtte velge farge på bilen, så ble sølv metallic :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA