Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Setetrekk

Startet av froland, torsdag 06. oktober 2011, klokken 17:45

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Er det noen som har hatt havari med batteri som er leaset? Lurer på hvordan Siemens følger opp avtalen. MVH Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Joakim Sveli

Batterileieavtalen er jo basert på oppfølging på service og garanti fra Think, så jeg vet ikke hvordan det stiller seg i forhold til oppfølging fra Siemens. Kontrakten begrenser ansvaret til siemens ganske klar, og de fraskriver seg alt ansvar for feil og reklamasjoner da dette er Thinks ansvar. Når Think er borte stiller det seg litt annerledes. Jus rundt leasingavtaler er komplisert så det er vanskelig å si. Jeg har ikke blitt fakturert for batterileie siden Think gikk konkurs. Mulig de vurderer det slik at avtalen ikke lenger er gyldig. Noen andre som heller ikke har fått faktura?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

froland

Hei igjen! Jeg har betalt hele tiden for leie. Jeg har kjørt 72000 km nå. Det kan jo bli litt interesant dette. Froland

kula

Jeg har heller ikke fått faktura siden i sommer
:-\
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

froland

Hei igjen! Jeg får regning i posten hver mnd. Så det er sikkert bare en forglemmelse fra de. Du må bare ringe å spørre de hvorfor du ikke har fått inkasso. MVH Froland.

froland

Hei! Elrei og kula! Har dere gjort noe i forhold til Siemens? MVH Froland.

Joakim Sveli

Nei, har ikke gjort noen ting. Skal selge bilen nå så da må jeg vel til pers. Avtalen er jo basert på serviceoppfølging fra Think. Uten det så er det store mangler ved leieavtalen. Har meldt fra til elbilforeininga
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

kula

I tillegg til å purre på betaling 2 ganger, har jeg mailet om hvordan jeg skal gå fram HVIS jeg kanskje, kanskje skal selge bilen.. Hvordan gå frem ved å selge med batterileieavtale eller hvor for på å avslutte avtalen.
Fått 1 svar, men ble ikke klok. Venter noen dager til før jeg purrer eller ringer.
???
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015

froland

Hei igjen! Sabla rare greier, jeg får regning hver mnd. Det virker jo litt tilfeldig dette. Jeg tro jeg hadde bare betalt, slik at de ikke kan si at jeg misligholder avtalen. Froland.

Studleif

Dette er en ganske kritisk sak for de av oss med leasingavtale. Leasingavtalen burde gjennomgås juridisk. I følge Røhne Selmer Skøyen kjøpte vi oss en trygghet gjennom batterileien, selvom Think på daværende tidspunkt var i økonomisk knipe. Jeg var "noe" naiv som signerte den leieavtalen skjønner jeg nå.

Jeg prøver å oppdrive kontrakten min, men ser ingen vits i å lease dersom tryggheten ikke lenger er tilstede. Da vil det være like gunstig å eie batteriet.

Er det noen som har bedt Siemens redegjøre for hva leasingavtalen (i grove trekk) fremdeles gir av fordeler?

el-snorre

Elbilforeningen er i ferd med å sette ned et arbeidsutvalg som skal se på de ulike perspektivene runde garanti og deletilgang. Vi kommer tilbake med mer info forløpende. Målet til arbeidsutvalget er at per i dag er ingen parter vinnere, men tapere. Utvalget skal da se på hvorda stumpene på best mulig måte kan reddes for bruker, for forhandler og andre parter.

Jeg trenger litt hjelp av dere på forumet, og det tror (vet) jeg det er flust av. Starten på arbeidet er å få beskrevet/finne de ulike problemene/konfliktlinjene som oppstår. Har en liten oversikt men tar gjerne mot flere inspill.

En av de tingene jeg lurer på er om Simens muligens kan opperere med to avtaletyper, siden det virker som noen får regning mens andre ikke får det. Om noen har lyst å scanne og sende sin kontrakt kan de gjøre det på snorre@elbil.no
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

kula

INGEN FAKTURA
Vi er vel noen som ikke har fått faktura. Fikk beskjed på telefon (fra Sverige) om at de hadde byttet dataprogram og at noen ved en feil ikke får tilsendt fakturaer. De skal sende ut på ny.

AVSLUTTE LEIEFORHOLD
Fått beskjed om at jeg skal få informasjon om hva prisen blir på å løse seg fra leieavtalen.

Mere info når jeg får konkret beskjed.

Studleif

Ok, nå er jeg lettere forbannet. Ønsker å overdra bilen min til ny eier og får følgende beskjed av Siemens:

"Vi kan ikke gøre overdragesle til en privatperson utan bara til ett selskap"

Er dette en kundebehandler som har misforstått, eller er kan batteriet KUN overdras fra privatperson til forhandler? DET er det ingen som har fortalt meg før. Noen som har overdratt batteriene sine til kjøper av bilen?

Go-carter

Det skal ikke være noe problem. Det eneste jeg har hørt om det, er at siemens må kredittvurdere den nye eieren.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Hei venner! Jeg ringte inn til Siemens for å få vite hva denne leasingavtalen virkelig gikk ut på. Da fikk jeg til svar at det var bare et lån, batteriet tilhørte de. Hvis batteriet ble ødelagt måtte jeg fikse det selv. Altså ikke leasing men lån. @@%# kjeltringer. Det var ikke det som de forespeilte meg når jeg kjøpte bilen. Så den kontrakten kan en tørke seg i **** med. Froland.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA