Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S# som kommer opp på my account på teslamotors.com?

Startet av Boogie, tirsdag 04. oktober 2011, klokken 10:33

« forrige - neste »

Boogie

Bilene kommer jo inn til Drammen, og en av båtene som frakter Nissan biler er "City of Nordic".
Den var i Drammen i går, kom rett fra Newcastle.
Er det noen som bor i nærheten, og som kan se om det ble kjørt noen Leaf på land?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Vaagen

Hei,

Jeg så en rød LEAF i klargjøringshallen til Nissan onsdag 7. september.

Alle hjerter gleder seg  ::)
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

Boogie

City of Amsterdam kommer til Drammen i natt.
Den kommer fra Tyne.
Tipper at det er noen Leaf ombord der......
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ole C

Noen som har sett det som ble kjørt av City of Amsterdam ?   

La oss håpe det var de hundre første og at de etter fyller med city of st petersburg som befinner seg i Tyne nå.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Aspiranten

Her krysser vi fingrene  ;)

Hadde vært helmaks å fått bilen 8. oktober, selv om sjansen er mikroskopisk  8)
Nissan Leaf

eMoNor

Kanskje jeg skal kjøre ned om kaia når jeg skal Drammen i et møte på mandag :)
Hadde jo vært veldig morsomt om det sto mange Leaf'er der. Spesielt hvis det var mange hvite med solceller på spoiler'n ;D
Fredrikstad
Kursholder og rådgiver elektrisk mobilitet og lading

BMW i3 120Ah
BMW i3 94Ah (solgt 2018)
Tesla Model S 2014 (solgt 2017)
Volvo C30 Electric 2013 (levert i tilbake til Volvo i februar 2017)
Nissan Leaf 2011 (solgt 2013)
Vectrix elscooter (solgt 2016)

emobilitynorway.com

Go-carter

Da ville jeg stikki innom lierterminalen, jeg fant de to jeg så på baksiden mot sjøen, ved norsk vilklargjøring.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Rilum

Blir alle Leaf``ene levert på drammen kai uansett hvor i landet de skal ?
Er det ingen utoldmodige Leaf "eiere" som bor i drammen og kan ta en titt om det er dukket opp noe der nede? Er jo lansering imorgen, så er jo å håpe på at det snart kommer noen biler.


http://www.marinetraffic.com/

City of st petersburg (utenfor rekkevide)
City of Nordic (på vei til newcatle) fra emden (tyskland ))
City of Amsterdam (Ligger i gøteborg nå, kom fra drammen)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Joffe69

Sitat fra: Rilum på fredag 07. oktober 2011, klokken 12:09
Blir alle Leaf``ene levert på drammen kai uansett hvor i landet de skal ?
Er det ingen utoldmodige Leaf "eiere" som bor i drammen og kan ta en titt om det er dukket opp noe der nede? Er jo lansering imorgen, så er jo å håpe på at det snart kommer noen biler.


http://www.marinetraffic.com/

City of st petersburg (utenfor rekkevide)
City of Nordic (på vei til newcatle) fra emden (tyskland ))
City of Amsterdam (Ligger i gøteborg nå, kom fra drammen)

  Jo jeg er en veldig ventende kunde men det er ikke mulighet å se hvor mange biler som kommer til Drammen.  En må ha båt for å komme inntil bilhavna der denne ligger ut på en odde.

Focus

Jeg tror ikke disse båtene går til drammen det blir lastet om på bilhavna i bremerhafen. Så går det en båt i fast traffikk mellom bremerhafen og sverge finland norge. Satt å fulgte med på dette da jeg ventet på mieven
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Boogie

For iMiEV er nok dette riktig, men Nissan tror jeg bruker Tyne...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Rilum

har stusset litt på at de båtene alltid er veldig i nærheten når jeg sjekker ja.
City of Amsterdam kom fra Tyne før den dro til drammen (også vidre til Gøteborg)

Om det blir lastet om i tyskland/england, så er det litt av en jobb å kjøre alle bilene av båten, for så å kjøre de på en annnen båt. Håper for dems skyld at mange kan kjøres direkte og ikke må parkeres i mellomtiden. Kan vel fort være plass til over 5000 biler på de største båtene (the tricolor som sank i 2002 hadde 2800 biler ombord)
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

cra

Har de ikke bilene i containere e.l. slik at de kan krane dem over da? Et snes i slengen og stablbart i høyden må da være mer effektivt på alle måter, og mindre sjanse for skader på varene? Vil tro det er fort gjort å småbulke samt skitne bilen til når 1-5000 biler skal flyttes om raskest mulig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rilum

Sitat fra: cra på fredag 07. oktober 2011, klokken 13:21
Har de ikke bilene i containere e.l. slik at de kan krane dem over da? Et snes i slengen og stablbart i høyden må da være mer effektivt på alle måter, og mindre sjanse for skader på varene? Vil tro det er fort gjort å småbulke samt skitne bilen til når 1-5000 biler skal flyttes om raskest mulig.

På linken under blir de iallefall kjørt inn. Vil tro at det er det som er vanlig, ser de parkerer veldig tett, skulle man brukt container ville det blitt mye sløsing med plass. Og tror ikke det ville gått noe fortere å laste (ser ut til at de har et par mann til å kjøre biler)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3139.msg34160.html#msg34160
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

daggad

Jeg driver med containerfrakt og kan nok med en gang si at det vil være for dyrt. Det går bare 2 biler i en 40'container.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA