Levering 2020 - "garanti" mot prisøkning?

Startet av MLe, fredag 22. juni 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

MLe

Er det noen som har kjennskap til hva vi som befinner oss i "forvente levering i 2020 en gang" kan forvente av prisutvikling. Skriver Hyundai kontrakter med alle mulige forbehold om prisendringer, og jeg dermed dermed risiko for at bilen jeg nå har konfigurert og nå kan skrive kontrakt på 360-ish tipper 400 om to års tid...? Noen som vet?

...husker jo hvordan Opel opererte...

torlie

Forbauser meg at noen gidder å vente 2 år på en bil, mye uforutsette ting som kan skje på den tid. Imponerende tålmodighet av de som gidder  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Trond.m

Sitat fra: MLe på fredag 22. juni 2018, klokken 09:55
Er det noen som har kjennskap til hva vi som befinner oss i "forvente levering i 2020 en gang" kaan forvente av prisutvikling. Skriver Hyundai kontrakter med alle mulige forbehold om prisendringer, og jeg dermed dermed risiko for at bilen jeg nå har konfigurert og nå kan skrive kontrakt på 360-ish tipper 400 om to års tid...? Noen som vet?

...husker jo hvordan Opel opererte...
Selv om Huyndai garanterer prisen så vil det jo i 2020 være betydelig usikkerhet om det kommer mva eller avgifter. Det kan Huyndai uansett ikke garantere. Det bør jo uansett være rett til å kansellere en bestilling så langt fram i tid fram til leveringstidspunktet kan regnes dom sikkert...dvs. bilen er produksjonsbekreftet.

Turbato

Kan det være rom for å få plass særlig vilkår i kontrakten som muliggjør oppsigelse av kontrakten hvis det viser seg at det vil påløpe moms? Det endrer jo kostnaden på bilen ganske radikalt.

Biff

Sitat fra: Turbato på fredag 22. juni 2018, klokken 12:09
Kan det være rom for å få plass særlig vilkår i kontrakten som muliggjør oppsigelse av kontrakten hvis det viser seg at det vil påløpe moms? Det endrer jo kostnaden på bilen ganske radikalt.

Dette er viktig. Jeg ønsker også å vite om dette.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA