Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

RuneW

Hva den stod på for deg er vanskelig å si noe om, men jeg tror den har stått på "tidlig 2019" for absolutt alle andre jeg har hørt om.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

N0ya

Jeg reserverte sent (før sommerferien i år) og har hatt "Tidlig 2019" angitt på leverings-estimatoren.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Sigurd2

Jeg bestilte for tre uker siden og fikk til min overraskelse «tidlig 2019» som estimert levering. Men nå er jo Tesla kjent for å være optimister da.

Klykken

Har sett at noen har fått oppringing av forhandler i Oslo med spørsmål om prøvekjøring i januar neste år. Så da begynner det nok å nærme seg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vesel

Det har stått "tidlig 2019" lenge nå, men før stod det "sent 2018" (eller var det "midten av 2018"?). Kanskje det Doro sikter til. Tror det er 6-9 måneder siden det ble endret.

For øvrig så har noen utarbeidet en muligens mer realistisk delivery estimator, som folka på Reddit/r/teslamotors virker å ha stor tiltro til basert på erfaringer fra tidligere modeller. Ifølge den så vil jeg som reserverte i juli 2016 få bilen mellom oktober og desember 2019, avhengig av utstyrsnivå.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

JorEl

Jeg bestilte noen måneder etterpå, og får TM3 slutten av2019 eller begynnelsen av 2020 :)
Glad jeg har gamle-golfen :) Lettere å vente når man allerede har elbil, samtidig så får jeg også prøvekjørt og smugtittet på alle andre sin.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Magnus Hansen

Sitat fra: Vesel på torsdag 04. oktober 2018, klokken 13:18
For øvrig så har noen utarbeidet en muligens mer realistisk delivery estimator, som folka på Reddit/r/teslamotors virker å ha stor tiltro til basert på erfaringer fra tidligere modeller. Ifølge den så vil jeg som reserverte i juli 2016 få bilen mellom oktober og desember 2019, avhengig av utstyrsnivå.

Det hørtes veldig pessimistisk ut (hvis du skal ha en av de dyrere konfigurasjonene). Da har i såfall Tesla tungt prioritert SR i USA foran internasjonale LR.

Sitat fra: Vesel på torsdag 04. oktober 2018, klokken 13:18

Et godt verktøy, men da må du også huske på at her huker man av på "Europa" og ikke noe mer spesifikt.
Dersom det stemmer at Norge er av landene i Europa som får først, så bør det kunne senke ventetiden en del måneder.

Selv går jeg for LR AWD, og har forhåpninger om tidligst påsken 2019 og senest sommer 2019.

emurof

Kan det være at det blir "Inventory" tilgjengelig som en snarvei for de som er langt bak i køen?

N0ya

Ja, dette var meget pessimistisk. Er det noen som har dukket inn i algoritmene og har sjekket hvilket produksjonsgrunnlag som er lagt til grunn for estimatene?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Svolar

Levering tidlig 2019 er fjernet fra min side

Nå står det bare at jeg vil bli invitert til konfigurere i henhold til min bestillingsdato , ( som var første mulige).

GOS

Sitat fra: Svolar på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:40

Nå står det bare at jeg vil bli invitert til konfigurere i henhold til min bestillingsdato , ( som var første mulige).
Slik har det vel alltid stått. Du må velge Delivery Estimator og der får du nok fortsatt opp tidlig 2019. I det minste så gjør jeg det som var på plass før åpningstid 31.03.2016 for å reservere.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Elmo

Sitat fra: GOS på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:49
Sitat fra: Svolar på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:40

Slik har det vel alltid stått. Du må velge Delivery Estimator og der får du nok fortsatt opp tidlig 2019. I det minste så gjør jeg det som var på plass før åpningstid 31.03.2016 for å reservere.
Ja, "Du vil bli invitert til å konfigurere basert på reservasjonsdatoen." har stått på toppen av siden hele tiden.
Det er først når man trykker på "Leveringsestimator  Lær mer" at "Tidlig i 2019" kommer frem.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

jorgror

Jeg la inn forhåndsbestilling denne uken, og min leveringsestimator sier også tidlig 2019.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Løve

Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA