Når tror du de første i Norge får anledning til å konfigurere sin Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 18. juni 2018, klokken 20:33

« forrige - neste »

bno

Etter snart 3 år i adventstund føler jeg at vi nærmer oss forløsning  :D

Troald

Musk imponerer igjen. Målet om 10.000 i uken er «vilt», men det vil ikke forbause meg om han greier det og. 5.000 er nådd og overskudd i Q3 som lovet. Det betyr at ikke bare konfigurering begynner snart, men kanskje de aller fleste faktisk også får bilen i 2019. T.o.m jeg som ennå ikke har reservert?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

noto

Antar at det ved slutten av 2019 akkumulert er produsert rundt en halv mill Model 3 totalt. Det er ca samme antall som man antar har reservert netto etter kanselleringer. De som bestiller nå og ikke har fortrinnsrett må altså vente så lenge hvis forutsetningene stemmer.

Løve

Nei? De som bestiller nå må ikke vente en dag lenger enn de som gav Musk rentefritt lån i 2016.

geear

TeslaJan

Endelig begynner d å nærme seg.

Har bestilling fra midten av 2017 men skal gå for performance utgaven så satser på at jeg får bil til våren 2019.:-)

Ihvertfall lov til å håpe.

Løve

Sitat fra: gr på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:33
Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:32
Nei? De som bestiller nå må ikke vente en dag lenger enn de som gav Musk rentefritt lån i 2016.
At du gidder.

Å spre gode nyheter for de som først nå lurer på å reservere en Model 3?

Espen Hugaas Andersen

De som bestiller nå kan nok få bilen i ~mars, hvis de går for performance. Ellers havner man nok lengre utover i 2019. Hvis jeg skulle bestille SR nå, så ville jeg ikke håpet på å få den før slutten av 2019.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:20

Det er jo ikke mange uker siden du mente Tesla kom til å konkurs lenge før noen nordmann mottok model 3.  Så kanskje du bare skal slutte å gi råd?

RuneW

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:40

Det er jo ikke mange uker siden du mente Tesla kom til å konkurs lenge før noen nordmann mottok model 3.  Så kanskje du bare skal slutte å gi råd?

Anbefaler på det sterkeste å svarteliste Skinnfell. Gjør dagen mye bedre  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Løve

Jeg gir da ikke råd? Jeg ytrer mine meninger om Tesla. Og når ble det forbudt å ikke ha tillit til bedrifter? Videre så er det jo ren matematikk at det er vil være minimal forskjell på leveringstid mellom noen som reserverer nå og noen som reserverte i mars 2016. Jeg trodde det var en bra ting? For det må jo bety at Tesla produserer som hakka møkk, eller?

Løve

Sitat fra: RuneW på torsdag 25. oktober 2018, klokken 13:13

Anbefaler på det sterkeste å svarteliste Skinnfell. Gjør dagen mye bedre  ;)

Ingenting er somm å vite at en bidrar til å gjøre noen sin hverdag bedre  :police:

Klykken

Ah.
Velg profil øverst på siden -> Endre profil -> Venne/ignoreringsliste -> tilføy brukere, for de som lurer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

S4e

Fra Eltrec:

As for Model 3 coming to Europe, Tesla said that they plan to open the order book to reservation holders by the end of the year.

Musk added that they plan to build a significant batch of Model 3 vehicles for Europe in January.

He said that he expects deliveries in February and March:

"We expect to start producing a significant volume for Europe in January, and obviously take some time to ship. So deliveries, probably if we finish the deliveries in Europe kind of in the late February, March timeframe."
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

samotholt

Da kan det vel faktisk for oss tesla-eiere være mulig å få bil i mars. Det blir nok isåfall før Audi.

Men, jeg tror det når jeg får se det (mangler fortsatt hengerfeste).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA