Identifisere intern jordfeilbryter i bruktkjøpt hjemmelader.

Startet av elbilbølle, søndag 17. juni 2018, klokken 21:46

« forrige - neste »

elbilbølle

Hei.

Jeg har skaffet meg en grisebillig hjemmelader av type  ABL Sursum 16a, med fast kabel; type 2.

Inni apparatet sitter tre bokser, og jeg lurer på hva jeg trenger i tillegg i sikringsskapet i huset.

IS2540 25A. Denne er etter hva jeg kan forstå en kontaktor som gir strøm til kabelen.

RCCB RP2203. Dette er etter hva jeg kan forstå jordfeilbryteren, men av type A.

EVCC IEC61851-1 Mode 3. Lademodulen.

Spørsmål;
Bør jeg bytte ut overspenningsvernet til en type B, eller bør jeg sette et overspenningsvern type B i sikringsboksen som er rett på innsiden av veggen?

Spørsmål2;
Når jeg først har elektrikeren på besøk virker det lite fremtidsrettet å montere en 16a sikring. Er det noen grunn til ikke å montere en 32a 3-fase sikring?

/elbilbøllen

kje

Sitat fra: elbilbølle på søndag 17. juni 2018, klokken 21:46Hei.

Jeg har skaffet meg en grisebillig hjemmelader av type  ABL Sursum 16a, med fast kabel; type 2.

Inni apparatet sitter tre bokser, og jeg lurer på hva jeg trenger i tillegg i sikringsskapet i huset.

IS2540 25A. Denne er etter hva jeg kan forstå en kontaktor som gir strøm til kabelen.

RCCB RP2203. Dette er etter hva jeg kan forstå jordfeilbryteren, men av type A.

EVCC IEC61851-1 Mode 3. Lademodulen.

Spørsmål;
Bør jeg bytte ut overspenningsvernet til en type B, eller bør jeg sette et overspenningsvern type B i sikringsboksen som er rett på innsiden av veggen?

Spørsmål2;
Når jeg først har elektrikeren på besøk virker det lite fremtidsrettet å montere en 16a sikring. Er det noen grunn til ikke å montere en 32a 3-fase sikring?

/elbilbøllen

Hva gjorde du tilslutt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA