Felle inn sidespeil og tesla svarer ikke

Startet av teslafører101, mandag 04. juni 2018, klokken 12:31

« forrige - neste »

teslafører101

Hei, min far kjøpte for en uke siden en brukt Tesla model S 2013 og han er veldig fornøyd :D. Jeg prøver å hjelpe han med å sette opp bilen og det er to ting jeg ikke får til:

1. Bilen skal visst være utstyrt med elektriske innfellbare sidespeil men vi får ikke disse til å felles inn. Knappen som skal finnes på panelet på sjåførdøra, er ikke der. Men fattern sa at speilene felte seg inn enkelte ganger da han låste den i starten. Mener også innstillingene for å felle inn speilene når bilen låses var tilgjengelig og aktivert. Speilene vil heller ikke felles inn manuelt, så tror det er en motor som holder den på plass. Er det jeg som er på villspor(hvis bilen ikke har elektriske innfellbare speil) eller er det en feil på bilen?

2. Bilen er ikke knyttet opp mot tesla-kontoen hans, så vi får ikke brukt tesla-appen. Har prøvd å sende epost til ServiceHelpEU@tesla.com og https://www.tesla.com/no_NO/contact?redirect=no, for å prøve å få de til å knytte den brukte bilen opp mot en ny konto. Har ikke fått noen svar på fire-fem dager og begynner å bli utålmodig. Er det vits å ringe eller trenger de å se vognkort osv skriftlig for å få ordnet opp i dette?

Takk

DePe

Beste er å ringe dem og ta en prat,men man må sende inn salgs/kjøps kontrakt, vognkort og førerkort. 

ang sidespeil, så tror jeg ikke 2013 modelene ble levert med e-speil? kan hende jeg tar feil :/
ta en tur innom servicesenter så kan de sjekke og hjelpe deg med resten :-)

GOS

Sitat fra: DePe på mandag 04. juni 2018, klokken 14:07
Beste er å ringe dem og ta en prat,men man må sende inn salgs/kjøps kontrakt, vognkort og førerkort. 

ang sidespeil, så tror jeg ikke 2013 modelene ble levert med e-speil? kan hende jeg tar feil :/
ta en tur innom servicesenter så kan de sjekke og hjelpe deg med resten :-)

De fra 2013 fikk mulighet for å oppgradere til elektriske speil våren 2014 for den nette sum av 5000 kroner (Tror det var 5000. (Det var en del som fikk aluminium "korrosjon" på innsiden av speilene og som da lagde rennestriper ned under speilene. Dette ble da byttet på garanti og de kunne da samtidig betale for å få dem endret til elektrisk)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

teslafører101

Ringte tesla nå nettopp. Veldig hjelpsom fyr som fikset app-konto problemet kjapt og skulle sjekke opp mer ang speilene. Veldig bra kundeservice på mobil, epost fikk jeg aldri svar på

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA