Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

navyelsen

Forsåvidt enig med kritikk mot dem som "pluselig" fikk endret behov. Jeg sto selv på lista til Kona, men etter 5 minutter med prøvesitting av fossilversjonen skjønte jeg at dette ikke var bilen for meg. For lite bakseteplass og bagasjerom gjør den uegnet til familebil med plass til barnesete og vogn. Valget falt derfor raskt på Niro.

Kunder har altså lenge hatt mulighet å prøve fossilutgaven, og hatt flere muligheter til å kansellere eller stryke seg fra lista. At de "plutselig" får et endret behov etter at bilen er utlevert ser jeg på som lite sannsynlig.
Skal du i det hele tatt selge bil på finn.no må du derfor regne det som obligatorisk at folk ønsker å prøvekjøre bilen før de kjøper! Alternativt selge den til forhandler som også flere har gjort...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Pepsipepsi

Det ser ut som bilene går unna på finn.no. Særlig de som er på østlandet. Høyeste pris er nå kr 434.900 uten vinterhjul. Dette er hos en forhandler.

Jeg følger med siden jeg vurderer å selge. Men bilen er helt topp så det sitter veldig langt inne.

Håkon77

Heldig han som fikk kjøpe en demobilisering da. Til under markedspris da den jo var "brukt".
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Zuexi

Ingen spekulan... nei, jeg mener kjøpere med "endret behov" som har bestilt Acid Yellow gitt..? Ingen som hadde tro på den som "flippefarge"? [emoji23]

HCO

Nå er det vel snart på tide at misunnelsesgjengen tar seg en bolle, før det blir evig fortapelse på dem.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/De_syv_dødssynder
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Gordon Retriever

e-curious

Counterpointer

Gordon Retriever

Bollen er syrefri - perfekt for flipping.

Limodriver

Aner jeg en hånlig tone overfor dem som har kritisert flipping?

Counterpointer

Sitat fra: Limodriver på onsdag 05. september 2018, klokken 23:04
Aner jeg en hånlig tone overfor dem som har kritisert flipping?
Slår vel litt begge veier dette. [emoji1]

Gordon Retriever

Hånlig?  Nei, nei.
Å være resignert på en litt offensiv måte er en mer treffende beskrivelse.

Løve

Leste slutten av tråden, tenker bare på Espa...

trykkertor

Har det "haglet" med biler på finn idag?
Synes mobilen min har dirret og dirret i lommen gjennom arbeidsdagen med "nytt treff på finn.no Hyundai Electric"

Samtidig synes jeg det er pussig at butikker får solgt "brukt" Kona Electric til 429.000,- samtidig som privatpersoner på 410.000 - 420.000,- ikke får omsatt bilen sin.
Er kjøpere så sær at de foretrekker å betale 10.000-20.000 ekstra for å hente bilen i en "butikk"?

Ser også flere av bilforhandlerne ligger inne med både 2 og 3 Kona Electric hver.
Hvordan har de fått fatt i så mange biler?
Har de ansatte satt seg på ventelistekø for å selge i butikk, eller er bare mange innom Ensjø Bil Center og Sentral Bil for å få innbytte??

trykkertor

Ser at første(?) Acid Yellow er lagt ut. Skal bli spennende å se om det er en lett omsettelig farge.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128591056&fks=128591056

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA