Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Kires

Sitat fra: Crown på fredag 07. september 2018, klokken 18:07
Sitat fra: Limodriver på fredag 07. september 2018, klokken 17:23

Dersom fordelen kun dreier seg om lavere drivstoffpriser (mva fritaket er under press), tror jeg fort en kan falle i enkelhetens favn og da velge dieseldyret; varmt og godt.

:laugh: :laugh:
Uten ekstravarme bruker da moderne dieselbiler en halvtime på å bli like varme inni som en elbil blir på to minutter :-D

Er det noen som har en moderne diesel uten ekstravarmer?
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

Stikkkontakt

Sitat fra: Kires på fredag 07. september 2018, klokken 20:59
Sitat fra: Limodriver på fredag 07. september 2018, klokken 17:23

Dersom fordelen kun dreier seg om lavere drivstoffpriser (mva fritaket er under press), tror jeg fort en kan falle i enkelhetens favn og da velge dieseldyret; varmt og godt.

:laugh: :laugh:
Uten ekstravarme bruker da moderne dieselbiler en halvtime på å bli like varme inni som en elbil blir på to minutter :-D

Er det noen som har en moderne diesel uten ekstravarmer?

_OE_

Skuffende at Kona'n er så dårlig at de må dumpes ut på Finn med engang [emoji848]

Crown

Sitat fra: _OE_ på fredag 07. september 2018, klokken 21:28
Skuffende at Kona'n er så dårlig at de må dumpes ut på Finn med engang [emoji848]

Det er så mange som har fått endret behov. Behov for lettjente penger :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Gordon Retriever

Godt at elbiler slipper ekstravarme.  ???

tuono

Siden tråden har tatt en pause fra emnet...

Mer snacks for listeryttere, spekulanter, flippere og dem med fremtidige "endrede behov". Velbekomme og ingen årsak.
https://www.nrk.no/urix/kalasjnikov-vil-ta-opp-kampen-med-tesla-1.14178706

geear

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 07. september 2018, klokken 18:02
Jeg tviler på at leveransesituasjonen for Niro blir veldig mye bedre. En mulighet kan være at bilen prises så høyt at etterspørselen i andre land blir liten nok til at vi kan bli tildelt større kvoter.
Teslabjørn, som er i Sør-Korea og tester Niro EV nå, sier:
Sitat
Teslabjørn
10 t ·

In Korea, Hyundai Kona electric costs 29.5-33.4M KRW. Kia Niro EV costs 30.8-35.1M KRW. Prices are after government subsidies. This means that Niro should cost about 5 % more than Kona in other markets too.

In Norway, Kona costs 325k NOK. We can guess that Niro will cost 340k NOK. That's a bargain for a 500 km/310 mi range EV with good space for people and luggage.

Kia Motors Worldwide, you should ramp up the production of Niro EV!

https://www.facebook.com/Teslabjorn/?ref=br_rs

Og av en eller annen grunn går det rykter om ganske høyt antall Niro både på de siste to månedene i år og neste år (5-6000?), men har vanskelig for å tro at det er riktig.

hELgenen

Sitat fra: nix på lørdag 08. september 2018, klokken 09:09
Skjønner ikke helt hvordan du kommer til denne konklusjonen? Kona er overhodet ingen dårlig bil, ønsket å beholde denne men har ikke lenger behov for 2 biler med lang rekkevidde (det behovet endret seg etter signering av kontrakt på Kona) . Teslaen er en diger bil, Konaen mye mer snerten og lettkjørt, men mtp ladenettverk, 4wd, hengerfeste, plass osv så velger vi å beholde Teslaen for nå.

De færreste som legger ut akkurat denne bilen på finn.no gjør det fordi det endret behov eller fordi bilen er dårlig  - det er ren butikk for noen dette. Nå er det svært mange som står i en eller annen elbil kø og hvor lenge denne praksisen med rett ut på finn vil gi gevinst er usikkert. Forøvrig tror jeg at det alltid vil være et lite marked for helt nye modeller på finn.no

_OE_

Sitat fra: nix på lørdag 08. september 2018, klokken 09:09
Skjønner ikke helt hvordan du kommer til denne konklusjonen? Kona er overhodet ingen dårlig bil, ønsket å beholde denne men har ikke lenger behov for 2 biler med lang rekkevidde (det behovet endret seg etter signering av kontrakt på Kona) . Teslaen er en diger bil, Konaen mye mer snerten og lettkjørt, men mtp ladenettverk, 4wd, hengerfeste, plass osv så velger vi å beholde Teslaen for nå.
Trodde dere skjønte det var en spøk.... [emoji12]

trykkertor

Nå fulgte jeg ikke med på Ampera-e lanseringen/slippet.
Men var det like mange finn-annonser på Ampera-e i starten som vi ser på Kona.
Synes finn-appen min plinger flere ganger om dagen på Kona EV som er lagt ut for salg.
Og siste uke har vel et snitt på ca 10 registrerte Kona EV pr dag. Og hvis da finn.no får 2 nye annonser hver dag, snakker vi hele 20% som går direkte ut på finn.
Ganske "høy" prosentandel.

Kommer vi til å se det samme med Niro EV?
Hva med Telsa Model 3?
Hvordan var det med Ampera-e i starten. Noen som husker?

Counterpointer

Det tok en god stund før Ae kom på Finn. Ingen var klar over potensialet og da var det virkelig ikke noen alternativer.
Slik jeg husker det så steg prisen etterhvert godt hjulpet av prisøkninger og svinnende levering.

Counterpointer

Er denne tråden gått litt tom?

Aktiviteten på Finn er ganske høy.

trykkertor

Ser ut til at det ligger jevnt +/- 10 biler på finn.
De som er priset over 420.000,- får en del liggetid.
Biler under, ser ut til å gå innen få dager.

Jeg skjønner ikke hvorfor denne har lagt så "lenge".
Over 1 uke på finn. Har skinn og soltak. Priset ned til 410.000,- forrige onsdag, og fortsatt ikke solgt.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128343713&fks=128343713

Så la jeg merke til denne som ble markert solgt eller passiv, som dukket opp igjen på aktive annonser.
9. sept:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127477017&fks=127477017
(Hvis jeg husker rett).

Ellers ser det ut til at hvis bilen har farge på, er den vanskeligere å få solgt. Pulse Red, Ceramic Blue og Acid Yellow har lagt noen dager nå.

Avslutningsvis har vi fortsatt bilen som blir forsøkt flippet for 2. gang.
Begynner å bli "gammel" på finn-annonsene nå.
Muligens han brenner seg og må selge med tap i forhold til hva han betalte for den selv.
Det er vel den eldste finn-annonsen på en Kona Electric, hvis vi ser bort fra den overnevnte røde som ble lagt ut igjen i går.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127631182

Sånn Knut. Da fikk vi en midlertidig oppdatering på Kona Electric på Finn.no.

Mens vi har deg her @knut.aulie
Ser du fikk solgt din bil denne helgen. Hva ble salgspris?

Pepsipepsi

Det ser ut som biler i de minst spenstige farger og som er i Oslo og omegn går unna. Det ser også ut som makspris har flyttet seg fra 429 til opp mot 439. Dette er vel forhandlere som allerede har kjøpt bilen selv en gang.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. september 2018, klokken 12:10
Ser ut til at det ligger jevnt +/- 10 biler på finn.
De som er priset over 420.000,- får en del liggetid.
Biler under, ser ut til å gå innen få dager.

Jeg skjønner ikke hvorfor denne har lagt så "lenge".
Over 1 uke på finn. Har skinn og soltak. Priset ned til 410.000,- forrige onsdag, og fortsatt ikke solgt.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128343713&fks=128343713

Så la jeg merke til denne som ble markert solgt eller passiv, som dukket opp igjen på aktive annonser.
9. sept:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127477017&fks=127477017
(Hvis jeg husker rett).

Ellers ser det ut til at hvis bilen har farge på, er den vanskeligere å få solgt. Pulse Red, Ceramic Blue og Acid Yellow har lagt noen dager nå.

Avslutningsvis har vi fortsatt bilen som blir forsøkt flippet for 2. gang.
Begynner å bli "gammel" på finn-annonsene nå.
Muligens han brenner seg og må selge med tap i forhold til hva han betalte for den selv.
Det er vel den eldste finn-annonsen på en Kona Electric, hvis vi ser bort fra den overnevnte røde som ble lagt ut igjen i går.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127631182

Sånn Knut. Da fikk vi en midlertidig oppdatering på Kona Electric på Finn.no.

Mens vi har deg her @knut.aulie
Ser du fikk solgt din bil denne helgen. Hva ble salgspris?
Salgspris ble som det sto i anonnsen. Sykt trykk selv i helga.

Solgte til en meget hyggelig og informert privatperson.

Det som var overraskende var antallet bilforhandlere som la inn bud på 410. Fire stykker var i overkant av hva jeg forventet. Tyder på at de tror det er mulig å hente ut god fortjeneste på den prisen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA