Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: tuono på mandag 03. september 2018, klokken 09:07
De bilene som har forsvunnet fra finn.no har (såvidt jeg har registrert) hatt et lavere prisforlangende enn 415 000. Med unntak av den første som ble lagt ut.

Med/uten skinn, soltak og/eller vinterdekk?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Leifen1980

Min uten vinterdekk og soltak gikk for 410. Var vel kanskje 1 tilsvarende som gikk for 400 dagen før tror jeg.
Merket interessen økte mot slutten av uka (etter jeg hadde avtalt salg)
Så meget mulig rundt 420 er det man kan oppnå nå som privatperson, om det ikke kommer et lass med nye biler på finn da.
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

trykkertor

Ser bilforhandlerne går ned i pris også.
Hos Ensjø har de redusert prisen 2 ganger nå.
439.000
435.000
429.000
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127763585&fks=127763585

Her er en forhandler som selger en bil som ikke er klar enda.
Spent på å se om det blir en parallellimportert bil, eller såkalt "norsk" bil.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128354489&fks=128354489

Og han karen her selger ikke mindre enn 2 stk Kona Electric.
SitatVi selger også samme bil i hvit, ta gjerne kontakt for mer informasjon.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128354489&fks=128354489

AppleKnocker

Jeg lånte en gang en froskegrønn Hyundai Accent 1999 modell. Hvis noen den gang hadde fortalt meg at folk i 2018 kom til å gå over lik for å skaffe seg den siste småbilen fra Hyundai og kjøpe den til overpris på finn.no, hadde jeg tilbudt vedkommende skyss til galehuset.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

DCool

Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 03. september 2018, klokken 08:50
Det ser ut som en pris mellom 415 og 425 for en bil i nøytral farge, med skinn men uten soltak og vinterhjul er oppnåelig. Hvorfor en skal kjøpe samme bil hos forhandler for 435 skjønner ikke jeg.

Selv for 420 tror jeg bilen er et bra kjøp hvis alternativet er å vente i to år. Det er jo en 2019 modell også.

Jeg tipper de fleste har blitt solgt for 400-415k uten vinterhjul, og kanskje man kan få 5k ekstra for soltak eller 5-10k ekstra ved vinterhjul. Men siden alle de med lav pris forsvinner relativt raskt, og de med høy pris blir liggende igjen, så tror jeg absolutt det kan være mulig å selge for 430k+ også, om man treffer på rett kjøper. For de blir jo fort "lurt" til å tro at det er ca 430k som er rett prisnivå, siden de billige solgte bilene ikke vises. Dvs en som ikke leser på elbilforum eller kanskje er klar over hvor "billig" bilen var ny. Og der har særlig forhandlere en fordel, de kan støte på noen som ønsker elbil men ikke kjenner Kona, og da kan det være fullt mulig å selge den til 430+, for det er fortsatt grei pris sammenlignet med sammenlignbare konkurrenter.

Samtidig tror jeg de amperaene som ligger ute neppe selges lenger for over 400k i stor grad. Tipper det er de billige som forsvinner, mens de dyre blir liggende, dermed tror man at prisnivået er høyere enn det reelt er. Men så plutselig er det en tulling som slår til på en av de overprisete bilene, og da var det kanskje verd å ligge ut noen måneder/legge ut flere ganger for 40k mer enn de som selger på noen dager...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

hELgenen

Nå er det 14. Billigste 399.000

tuono

Vi har ikke sett bunnen ennå sett opp i mot spekulasjonsbiler. Og ihvertfall ikke om det som ryktes på trackingtråden stemmer. Tror det finnes mange spekulanter også blant dem med lave firesifra nummer.

DCool

Tror også prisene fort kan øke etterhvert, ved leveringsproblemer og potensielt økte priser, feks pga valutakurs... så godt mulig at prisene vår 19 vil ligge høyere enn høst 18, vi får se...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Gordon Retriever

tuono

Glem det. Du punkterte optimismen betraktelig med dine velfunderte betraktninger rundt produksjonstall i Korea.

Ioniq-ev

Fasit(for meg) på salg av Kona på finn.no;

Etter å ha hentet Kona med skinn og i Dark Knight farge forrige uke fant vi dessverre ut at bilen ble for liten for oss.
Etter en uke på finn.no, og over 8.000 visninger ble bilen kjøpt og hentet av en hyggelig fyr fra Oslo i går kveld.

Bilen ble solgt for 419.000, inkludert komplette vinterhjul på orig. alu felger, noe både jeg og kjøper var fornøyd med. Har blandede følelser for å se den avgårde - det er en knall bil, men noe for liten som familiebil.

DCool

Sitat fra: Ioniq-ev på tirsdag 04. september 2018, klokken 10:42
Fasit(for meg) på salg av Kona på finn.no;

Etter å ha hentet Kona med skinn og i Dark Knight farge forrige uke fant vi dessverre ut at bilen ble for liten for oss.
Etter en uke på finn.no, og over 8.000 visninger ble bilen kjøpt og hentet av en hyggelig fyr fra Oslo i går kveld.

Bilen ble solgt for 419.000, inkludert komplette vinterhjul på orig. alu felger, noe både jeg og kjøper var fornøyd med. Har blandede følelser for å se den avgårde - det er en knall bil, men noe for liten som familiebil.

Jeg solgte min kona i forrige uke, etter 3-4 dager på finn og drøyt 6500 visninger. Ble overrasket over hvor få som tok kontakt gitt 130 lagringer (tipper de fleste var nysgjerrige kona eiere/reserverte og ikke reelle kjøpere)...

Etter to prøvekjøringer uten salg solgte jeg den til en forhandler da prisen kun var 5k lavere enn det jeg skisserte for de som prøvekjørte. Fikk 410, uten vinterdekk.

Måtte selge da det var umulig for meg å sitte foran å kjøre med bakovervendt barnesete bak meg (har 2 seter, begge bakovervendt). Der skuffet dessverre Kona, jeg på over 190 hadde ikke sjans til å få plass, mens jeg sitter helt greit i en imiev med samme barnesete bak meg...

hELgenen

Sitat fra: DCool på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:05
Etter to prøvekjøringer uten salg solgte jeg den til en forhandler da prisen kun var 5k lavere enn det jeg skisserte for de som prøvekjørte. Fikk 410, uten vinterdekk.

Når den er solgt til forhandler skal jo denne forsøke å tjene noen kroner på den - dvs. at den kommer ut igjen til f.eks 420++  Har du sjekket finn.no og funnet igjen bilen din?
Forøvrig ser jeg ikke noe poeng å gi bort 5000,- til en forhandler dersom de private er villige til å gi prisforlangende. Det er jo full garanti på bilen og null stress å selge en slik bil til private

DCool

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:27
Sitat fra: DCool på tirsdag 04. september 2018, klokken 11:05

Når den er solgt til forhandler skal jo denne forsøke å tjene noen kroner på den - dvs. at den kommer ut igjen til f.eks 420++  Har du sjekket finn.no og funnet igjen bilen din?
Forøvrig ser jeg ikke noe poeng å gi bort 5000,- til en forhandler dersom de private er villige til å gi prisforlangende. Det er jo full garanti på bilen og null stress å selge en slik bil til private

Har selvfølgelig sett hva bilen ble lagt ut for hos forhandler, ingen overraskelse der. Og jeg ville helst selge privat, hadde gladelig solgt den for 410 privat heller. Men jeg ville ikke ha flere bomsalg, dvs prøvekjøringer uten salg. Det tar tid, men mest av alt har jeg hjertet i halsen for at den flunkende nye bilen skal bli skadet. Så da var det greit å bare bli kvitt den. Og som nevnt før, interessen rundt bilen var overraskende liten, var lettere å selge en 10 år gammel Skoda syntes jeg, for da var hvert fall de som prøvekjørte reelt sett interessert i å kjøpe bilen og jeg kunne selge til førstemann som viste interesse. Her kan man lure på om flere av potensielle interessenter heller er interessert i å teste bilen, men ikke nødvendigvis kjøpe den (evt heller reservere selv). For begge likte jo bilen selvfølgelig...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA