Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsikring

Startet av Farmer, mandag 26. september 2011, klokken 10:46

« forrige - neste »

Farmer

Da prisen for vinterdekk var helt hinsides når jeg kjøpte bilen i juni, valgte jeg å kjøpe uten dette.
Nå er jeg i ferd med å finne noen skikkelige piggdekk som jeg bare skal sette over på de samme felgene, da jeg med dekkhotell kan få disse byttet over 2 ganger i året i hele bilens levetid og ennå spare mange penger kontra et ekstra sett felger.

Men, å finne noen leverandør av pigdekk til forhjulene er ikke enkelt. Er det noen som har vært borti det samme, og funnet tak i dekk som passer foran ?   
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

Joffe69

Hei

Du kan prøve denne adressen. Dekkonline.com   Denne brukte jeg i vinter fungerte fint.

Du kan også prøve Nordendekk.no

Farmer

Takk, egonolsen. Da er min lokale dekkforhandler på sporet , og piggdekk er på tur nordover sies det  ;)
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

Farmer

Krise ... Piggdekk foran lar seg likevel ikke framskaffe til denne bilen. Er det mulig ?
Piggfrie vinterdekk er ikke noe problem å få tak i sier både Dekkmann og andre aktører, men for meg som bor landlig til, med 300 høydemeter som skal forseres på knappe 12 km på ofte våte og isete vinterveier seiler dette opp til  å bli et kjempeproblem.
Er det noen andre her som har klart å finne noen som kan levere piggdekk til hjulene foran ?
   
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

Farmer

Sitat fra: egonolsen på tirsdag 30. august 2011, klokken 01:16
Hei

Du kan prøve denne adressen. Dekkonline.com   Denne brukte jeg i vinter fungerte fint.

Du kan også prøve Nordendekk.no

Egon, klarte disse å levere piggdekk i fjor vinter ? De sliter visstnok i år
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

Rilum

Kan jo være et alternativ å kjøpe et helårsdekk/piggfritt dekk som man kan få montert pigger i. Er jo da selvfølgelig avhengi av at dekket har store nok felter med sammenhengende gummi å montere i.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

jkirkebo

Sitat fra: Farmer på mandag 03. oktober 2011, klokken 13:09
Krise ... Piggdekk foran lar seg likevel ikke framskaffe til denne bilen. Er det mulig ?   

Merkelig. Hvilken dimensjon er det ? Nokian tilbyr jo Hakkapeliitta 7 selv i Tesla Model S-dimensjoner (245/45R19)...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kanadier

Se tråden "Felg i-Miev" for oppdatert informasjon om vinterdekk og felg. Det er mange av oss som sliter å finne bra piggfri vinterdekk og felg også...
i MiEV eier siden september 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA