Hvor lenge "i produksjon"?

Startet av HaraldRex, torsdag 12. april 2018, klokken 14:11

« forrige - neste »

HaraldRex

Er det noen som har erfaring med hvor lenge en Model X kan være "i produksjon"?
Min har nå hatt denne statusen siden 6/3. Det begynner jo å bli en god stund...

Jeg håper jo det skyldes at de har bestemt seg for å virkelig skru den godt sammen!  :laugh:

Nasatech

Sitat fra: HaraldRex på torsdag 12. april 2018, klokken 14:11
Er det noen som har erfaring med hvor lenge en Model X kan være "i produksjon"?
Min har nå hatt denne statusen siden 6/3. Det begynner jo å bli en god stund...

Jeg håper jo det skyldes at de har bestemt seg for å virkelig skru den godt sammen!  :laugh:

Samme skjer med meg, men da jeg bestilte min Model X så sto den sånn til dagen etter bilen ble utlevert [emoji23][emoji23][emoji23]

Hva har du bestilt?

HaraldRex

...akkurat ja... Jeg hadde vel mine mistanker om at det var it-tekniske årsaker her.

Det er en (lys) sølv X100 med 7s sort premium og autopilot.
Håper at jeg akkurat klarte "cutover" for å få ny MCU. Jeg har fått forståelsen av det skjedde omtrent "i de dager".

Nasatech

Ok. Jeg har Model S75. Har du fått tidspunkt under VIN på høyre side på MyTesla? Fikk «mai - tidlig juni» for noen dager siden.

Håper også på ny MCU!

HaraldRex

...ikke noe tidspunkt der (eller noe annet sted forøvrig).

Estimert leveringstid var slutten av mai / begynnelsen av juni da jeg bestilte.
Håper virkelig at det blir levering før juli, ellers så må sommerferien replanlegges...

Nasatech

Sitat fra: HaraldRex på fredag 13. april 2018, klokken 08:58
...ikke noe tidspunkt der (eller noe annet sted forøvrig).

Estimert leveringstid var slutten av mai / begynnelsen av juni da jeg bestilte.
Håper virkelig at det blir levering før juli, ellers så må sommerferien replanlegges...

Sånn er der hos meg. Jeg bestilte 31. januar. Når bestilte du?

HaraldRex

Bestilte samme dag!  :)

Hos meg står det ingenting på den linja... ::)

Bilen dukker vel opp før eller siden, men det er bare så frustrerende når jeg ser at amerikanerne som bestilte samtidig for lengst har fått bilene sine (med produksjonstid på bare noen få dager)

eques

Tesla Model X 7S obsidian black, premium interiør og carbon finish (uten AP)

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni

Henning Tveiten Østeby

Bestilte bil 21.januar, skiftet status til :
i produksjon 26.februar...
Og nå står det endelig at den er ferdig produsert.

"Understellsnummeret ditt er 250XXXX
Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA."

Hørte at de startet med ny MCU fra VIN nr 250000...
Håper det stemmer.

Sliten av å oppdatere my Tesla siden.

From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good

Nasatech

I dag endret de min også (jeg sjekket tidligere i dag - da var den ikke endret).

Bestilte 31. januar, i produksjon var 9. mars og i dag (15. april) så var den ferdig :)

HaraldRex

...min gir seg bare ikke med å være i produksjon. (43(!) dager nå)

Har den problemer med å gi slipp på ting mon tro? Kan dette være noe som kommer til å kreve kostbar el-psykiatrisk behandling senere? Tenk om den får samme reaksjon hver gang den kommer i nærheten av et Tesla Service Center?  :o

eques

Runaraa

Sitat fra: eques på onsdag 18. april 2018, klokken 20:33
49 dager i produksjon på min

Bare vent, er ikke bare i produksjon en Tesla trives. Min likte seg så godt i Belgia at den like gjerne sto der i 47 dager også før noen klarte å overtale den til å bli med om bord i den skumle båten til Drammen.

Nasatech

Sitat fra: Runaraa på onsdag 18. april 2018, klokken 21:34
Sitat fra: eques på onsdag 18. april 2018, klokken 20:33
49 dager i produksjon på min

Bare vent, er ikke bare i produksjon en Tesla trives. Min likte seg så godt i Belgia at den like gjerne sto der i 47 dager også før noen klarte å overtale den til å bli med om bord i den skumle båten til Drammen.

Ha, ha! Hvor lenge ble det da totalt?

Flymodes

Min bestilling er følgende og den står fortsatt "i produksjon":
X100D, 6 seter, grå, premium krem interiør, AP.

31/1: Bekreftet bestilling (estimert levering mai)
1/3: "I produksjon" og mottatt VIN
1/4 (ca): Beregnet levering mai - tidlig juni

Selger informerte meg i slutten av februar om at bilen var planlagt for å gå i produksjon 9/4.

Det er vel rimelig å anta at den faktiske produksjonstiden på bilene er så og si identisk. Med andre ord stemmer det opplagt ikke når noen har "i produksjon" 20 dager og andre 50 og dette skyldes feil status på tesla sidene.

Ja, og får jeg ny MCU?
Ba DS om bekreftelse på dette og de svarte: "din bil produseres med nyeste oppdatering". Usikker på om det egentlig er en bekreftelse...

Hva slags info har egentlig DS? De svarene jeg har fått av dem er kun generelle betraktninger som jeg vet fra før av...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA