Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

Pekster

DS ringte oss igår, og selv om bilen antagelig er i Drammen om en uke, så drøyer det antagelig en måned før den er leveringsklar ifølge DS...

GeirHM

Tre uker før å klargjøre en bil??? Når jeg fikk vår TMS i 2015 ble det noe kluss med båt fra NL og bilen kom forsinket forhold til avtale om overlevering. Da hadde de bilen klargjort fra de fikk den på brygga på circa 24 timer for å gjøre opp for feilen. Tre uker høres helt forrykt ut.

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: Pekster på torsdag 10. mai 2018, klokken 21:44
DS ringte oss igår, og selv om bilen antagelig er i Drammen om en uke, så drøyer det antagelig en måned før den er leveringsklar ifølge DS...
Samme hørte jeg, og det dreide seg om at de hadde masse biler som skal leveres ut før min.
Normalt kø system... Bare å ta en kø lapp[emoji106]
Jeg har ikke interesse av å masse så jeg sniker før noen andre.

Ser på VIN nr på de som leveres ut om dagen, og de ligger langt unna februar produksjon.

From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good

GeirHM

Nei, forstår ditt ønske om følge køen. Men ting må være alvorlig ute av gjenge for å få sånne tilstander? De har registrert omlag 200 TMS/TMX så langt denne måneden i hele landet. Om det skulle være månedslange køer av biler som venter overlevering til kunder så skulle en kanskje tro at utleveringen handlet om flere biler enn dette. Nei her er det noe som skurrer.

MajorSmith

De leverer ut altfor få biler om dagen til at jeg skal kunne ha noe tiltro til at de skulle ha noen kø!!
Leverte de ikke ut 2000 biler på noen få dager på Lillestrøm?
Her er det noe annet som ikke stemmer helt....

lolam

Nå har jeg ringt og snakket med DS og spurte om når bilen vår er forventet å bli sendt fra Zeebrugge. DS svarte i slutten av mai, dvs 1 måned etter ankomst i Zeebrugge, og forvenet levering begynnelsen av juni. Og så spurte jeg hvorfor det tar så lang tid i Zeebrugge, sa hun at de klargjør bilen i Zeebrugge før de sender den avgårde til Norge. Har noen hørt om dette før?

Vi bestilte model X, 100D, 6s, Midnight Silver. Bestilt 17/1, bekreftet 24/1. VIN 092xxx. Levering: Kristiansand.
Bilen vår kom til Zeebrugge samtidig som dere andre her, med Tamerlane den 6/5.

Kjell Arne

Sitat fra: eques på torsdag 10. mai 2018, klokken 09:55
Ingen i det hele tatt? hahahahaha! Det kan være nyttig for andre om du deler hva står der ;)

Slik ser "MyTesla" ut hos meg.
[attachment id=0 msg=680027]

Kjell Arne

Fikk nå Delivery Service på telefonen og de bekrefter levering tidlig juni.
Bilen er nå i Belgia.
Noen som vet hvilken ferge de kommer til å bruke?

MajorSmith

Arabian Breeze kommer til Zebrugge imorgen, for deretter å ankomme Drammen 16 mai. Det er den mest sannsynlige båten etter min mening ihvertfall.
Jeg har utlevering i Drammen mest sans siste uken i mai.

Kjell Arne

Sitat fra: MajorSmith på fredag 11. mai 2018, klokken 18:21
Arabian Breeze kommer til Zebrugge imorgen, for deretter å ankomme Drammen 16 mai. Det er den mest sannsynlige båten etter min mening ihvertfall.
Jeg har utlevering i Drammen mest sans siste uken i mai.

Hmmm, interessant!
Hvordan har du researchet deg frem til at det kan være Arabian Breeze?

MajorSmith

Det var brukeren «Pekster» som først fant dette ut gjennom et søk på WWL.
Så har jeg etter det fulgt båtene på Marine Traffic, og Arabian Breeze er nå i den engelske kanal der neste havn er oppgitt som Zebrugge for deretter videre til Drammen med ankomst som sagt 16. Mai.

Pekster

MajorSmith, fikk du beskjed om utlevering i slutten av mai fra DS?

For dere andre som også kom med Tamerlane, (eller Fedora), så kan det jo være interessant om noen av dere får opp bilen dersom dere søker på VIN på denne siden:
http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Angivelig skal man da kunne spore bilen på vei til Norge fra Europa, men min dukker ikke opp enda. Gi gjerne beskjed om noen av dere andre får treff! :)

Klargjøring i Zeebrugge er vel tilfelle for de øvrige europeiske bilene? Norske biler skal være ferdigmonterte fra fabrikk siden vi ikke er med i EU.

MajorSmith

Sjekket mitt VIN og fikk ikke noe treff enda ihvertfall.
Snakket med DS for en stund tilbake, og de mente bilen ville være inne rundt 20 mai og utlevering burde skje i uke 22, men det er noen uker siden. Har ikke hørt noe fra de etter det.

Det jeg har reagert litt på er at bilene våre ble tilsynelatende lastet av Tamerlane i Zebrugge der man setter sammen bilene til Europa, og ikke i Bremerhaven som Tamerlane fortsatte videre til? På andre forum har jeg hørt at de norske bilene som regel blir lastet av i Bremerhaven for videre transport til Drammen.
Arabian Breeze er i ferd med å legge til kai i Zebrugge akkurat nå, så blir spennende om vi kan spore bilene med VIN når de forhåpentligvis blir lastet om bord i Arabian Breeze

Pekster

Ja, det blir spennende å se om de dukker opp på Arabian Breeze i morgen, siden den skal innom Zeebrugge før den går til Bremerhaven. Hvis ikke, så blir det å vente til 14. mai siden Arabian Breeze da drar fra Bremerhaven retning Drammen... :)

MajorSmith

Ja, det kan jo faktisk tenkes at vi har blitt lurt til å tro at bilene står i Zebrugge , siden Mytesla oppdaterte at bilen hadde ankommet havnen i Europa kun et par timer etter at Tamerlane la til kai der.
Mulig de likevel faktisk står i Bremerhaven

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA