Hovedmeny

Større dekk og felger på Kia Soul

Startet av TOS, mandag 22. januar 2018, klokken 09:37

« forrige - neste »

TOS

Hei!
Kjøpte ny Kia Soul El bil i oktober i fjor og er veldig fornøyd. Men jeg har alltid hatt større felger og dekk på bilene mine. Synes det er fint med det. Er det noen som vet hvordan dette vil slå ut på en Soul. På dekk kalkulator viser jo avviket under 1%. Omkretsen blir nesten lik da jeg går ned på profilen. Men bredda blir økt. Originalen er jo 205/60 - 16. Tenkte å gå opp til 225/40-18 eller 235/35-19.
Noen som har gjort det samme og vet hvordan det vil slå ut på rekkevidden eller evt andre utslag.

Nelz22

Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Richard T

Seint ute med svar her, men jo har erfaring. Gikk for 18" på sommerdekk i år. Blir litt mer sporty kjøreegenskaper, antatt økt forbruk (følger ikke så mye med på det), og myyyye kulere da  8)

Richard T

Richard T

Glemte å svare på dekkdim:

Dekkene er 225/45-18 på felg med ET40 (det er mindre innpress enn originalt, så hjulene står litt lenger ut av bilen nå). Du bør ikke gå for 225/40-18, da blir hjulene mindre diameter enn originalt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA