Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norsk språk i Soulen?

Startet av Ramnes, tirsdag 12. desember 2017, klokken 20:48

« forrige - neste »

Ramnes

Det er litt merkelig at Soulen ikke har norsk språk, da den har både svensk og dansk i tillegg til engelsk og noen andre land. Hyundai Ioniq har da norsk språk om jeg ikke husker helt feil.
Jørn

HPSE

Det stemmer at Ioniq har norsk språk, så syns også det er rart at ikke Kia har dette.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ramnes

Sitat fra: HPSE på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:02
Det stemmer at Ioniq har norsk språk, så syns også det er rart at ikke Kia har dette.
Skal ta en telefon til en bekjent i Hyundai da all elektronikk i de to bilene er helt like og versjonen i min samstemmer med Ioniq. Det ville være veldig rart om ikke norsk installasjon fra Ioniq også fungerer på Soulen.
Jørn

Usikker

Er det samme Navi system også ?
Karter i Soul'n er jo totalt utdatert .... kjører daglig på et veistrekke med 90km grense og det har den hatt i minst 3 år men i Navi på Soul'n viser den 80
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

kenneho

Det er en ulempe at kartet til Soul'en ikke blir oppdatert forløpende. Slik jeg forstår det blir kartet oppdatert når man har bilen på service, men at det går tre år uten riktig fartsgrense høre jo ikke helt bra ut.

Kanskje det går ha å hacke en løsning hvor man får Google Maps på mobilen inn på skjermen på Kia'en?

Ramnes

Sitat fra: Usikker på søndag 17. desember 2017, klokken 08:28
Karter i Soul'n er jo totalt utdatert .... kjører daglig på et veistrekke med 90km grense og det har den hatt i minst 3 år men i Navi på Soul'n viser den 80
De har seks gratis oppdateringer pr år står det i linken nedenfor, men man skulle kunne laste ned disse selv og installere. Skulle være unødvendig å måtte bestille time for dette.
http://www.kia.com/no/service/tjenester/kartoppdatering/
Jørn

Ramnes

Sitat fra: kenneho på søndag 17. desember 2017, klokken 08:44
Det er en ulempe at kartet til Soul'en ikke blir oppdatert forløpende. Slik jeg forstår det blir kartet oppdatert når man har bilen på service, men at det går tre år uten riktig fartsgrense høre jo ikke helt bra ut.

Kanskje det går ha å hacke en løsning hvor man får Google Maps på mobilen inn på skjermen på Kia'en?
Da kan du bruke Android Auto så får du bruke den løsningen du har på mobilen. Har du iPhone så blir det vel Apple ett eller annet.
Jørn

kenneho

Sitat fra: Ramnes på søndag 17. desember 2017, klokken 13:41
Sitat fra: Usikker på søndag 17. desember 2017, klokken 08:28
De har seks gratis oppdateringer pr år står det i linken nedenfor, men man skulle kunne laste ned disse selv og installere. Skulle være unødvendig å måtte bestille time for dette.
http://www.kia.com/no/service/tjenester/kartoppdatering/

Har du kjennskap til hvordan man fikser dette selv?

kenneho

Sitat fra: Ramnes på søndag 17. desember 2017, klokken 13:43
Sitat fra: kenneho på søndag 17. desember 2017, klokken 08:44

Da kan du bruke Android Auto så får du bruke den løsningen du har på mobilen. Har du iPhone så blir det vel Apple ett eller annet.

Takk for tipset, den appen kjente jeg ikke til. Skal få testet den.

Ramnes

Sitat fra: Ramnes på lørdag 16. desember 2017, klokken 23:41
Sitat fra: HPSE på lørdag 16. desember 2017, klokken 15:02
Skal ta en telefon til en bekjent i Hyundai da all elektronikk i de to bilene er helt like og versjonen i min samstemmer med Ioniq. Det ville være veldig rart om ikke norsk installasjon fra Ioniq også fungerer på Soulen.
Jeg fikk aldri tak i den bekjente i Hyundai, men sendte en mail til en selger hos en forhandler, men han har ikke svart meg ennå. Tror han er medlem her og leser litt så om du leser dette EK så blir vi glad for et svar, selvfølgelig ikke noe bindende :-)

Jørn

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA