Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

razeac

Innlegg fra tocn fb gruppe: Det er svært mange tesla på kaia  i Hirtshals.

Holraven

Oppringt i dag. Levering i stor skala på Norges Varemesse i Lillestrøm dei to siste veken i mars. Datoar blir planka neste veke.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38531.0
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

SME

Vi er mange som venter - og har ventet lenge leser jeg. Vi venter på en TMS bestilt 31/10. (Final invoice 13.02 med estimert delivery 09.03). Delivery bekreftet i dag at det er "flere tusen biler" på vei inn som skal utleveres innen utgangen av mars (31.03 er regnskapsavslutning for Tesla Q1'18). I desember 2017 leverte Tesla 2 463 biler i Norge. Hittil i mars er det levert kun 51 biler iflg. teslastats.no. Så det er nok minst 2 500 biler på vei inn akkurat nå. 

Vi er tydeligvis mange som etter hvert får telefon om utlevering på Norges Varemesse på Lillestrøm. Vi fikk forespørsel om dager som passer og ferieplaner i påsken etc. Etter hva vi forstår skal de levere ut biler på Lillestrøm fra ca. 15.03 og helt frem t.o.m. Påskeaften 31.03. Så dette blir samlebåndutlevering. Tipper Tesla bruker dette som en kjempemessig PR-event med full pressedekning.   

MS.RUUD

Jeg har også blitt kontakter vedr levering i Lillestrøm.

Råde

Sitat fra: Runaraa på fredag 02. mars 2018, klokken 23:39
Sitat fra: Holraven på fredag 02. mars 2018, klokken 18:51
Final invoice i dag, Tamesis forventa til Bremerhaven natt til tysdag. Det nærmar seg!

Same same her. Bekreftet 19.10 x75

Lurer veldig på om den kom med Oberon, eller om den er på Tamesis. Ingen status endring men final invoice i dag.

Vanskelig å gjette båt da. Fikk lastet på båt like før Tamesis dro (som også var noen dager etter Oberon dro).
Sitter og gjetter jeg også men er vel ett fett når mailen om»varslet kaos» dumpet ned i mailboksen.

Det er visst mange veier til Tesla Norge. Båten fra bremerhaven er Baltic Breeze med ETA 10/3. Hvem som har gått fra Zeebrugge vet jeg ikke, Morning Catherine står i England og det er en masse biler på kaia i Hirtshals. Ikke rart det kan bli litt kluss av sånt
e-Golf | X75D

Runaraa

Sitat fra: Råde på torsdag 08. mars 2018, klokken 23:44
Sitat fra: Runaraa på fredag 02. mars 2018, klokken 23:39
Sitat fra: Holraven på fredag 02. mars 2018, klokken 18:51
Final invoice i dag, Tamesis forventa til Bremerhaven natt til tysdag. Det nærmar seg!

Same same her. Bekreftet 19.10 x75

Lurer veldig på om den kom med Oberon, eller om den er på Tamesis. Ingen status endring men final invoice i dag.

Vanskelig å gjette båt da. Fikk lastet på båt like før Tamesis dro (som også var noen dager etter Oberon dro).
Sitter og gjetter jeg også men er vel ett fett når mailen om»varslet kaos» dumpet ned i mailboksen.

Det er visst mange veier til Tesla Norge. Båten fra bremerhaven er Baltic Breeze med ETA 10/3. Hvem som har gått fra Zeebrugge vet jeg ikke, Morning Catherine står i England og det er en masse biler på kaia i Hirtshals. Ikke rart det kan bli litt kluss av sånt

Var på Oberon. Fikk status Europa før Tamesis kom til land  :) :+1:

Holraven

Sitat fra: Råde på torsdag 08. mars 2018, klokken 23:44

For å sitere fyrste punkt på "Tesla Model X Delivery Checklist" eg fant på Tesla Motors Club sine nettsider:

• Is it your car? (yes, believe it or not, someone had the wrong car delivered)
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Galleren

Hm...blir ikke klok på dette. Noen kanskje kan bidra med litt info?
Jeg fikk status "på havn i europa" den 5.mars på min Model X. Hvilken båt kan denne ha vært på, og hvor i landet befinner den seg nå muligens?
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

SME

Det som kanskje er mest frustrerende i ventingen er at det kan ta så lang tid å opp bilene fra Zeebrugge. Vår TMS kom til Zeebrugge 12-13. februar (med MS WW Tønsberg fra Baltimore), så vi nærmer oss snart 4 uker på land i Europa - og fortsatt ingen bil eller dato for levering. Samtidig vet vi at det går store bilbåter fra Zeebrugge to Drammen (via Bremerhaven) flere ganger i uken og vi ser også på teslastas.no at det registreres relativt få nye Tesla'r om dagen. Klarer ikke Tesla logistikken? Eller er det bare kaos?

Rafal

Vi gleder oss over å kunne fortelle at vi planlegger et stort leveringsevent ved Norges Varemesse i Lillestrøm,  i andre halvdel av mars og vil fortelle deg at din bil vil bli utlevert der.
Det var dette jeg har fått i går jeg også

mrdain

Sitat fra: Galleren på fredag 09. mars 2018, klokken 11:47
Hm...blir ikke klok på dette. Noen kanskje kan bidra med litt info?
Jeg fikk status "på havn i europa" den 5.mars på min Model X. Hvilken båt kan denne ha vært på, og hvor i landet befinner den seg nå muligens?
Vil tippe Oberon, som losset av biler 27/28 februar. Regner med det var der min også var.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

pers1

DELIVERYNO har Null kontroll  Gir forskjellige svar fra person til person
15.02.2018 Bilen skal være klar for levering i slutten av februar - mottar final invoice.
Sier jeg må ha bilen innen 13 Mars - de var intet problem
Forsikring etableret fra 21.02.2018 på Xen
Februar intet skjer ingen levering
- sier jeg trenger bilen før 13 mars fremdeles intet problem

Svar jeg har fått bare  denne uken på telefon fra DeliveryNO denne uke:
Mandag:På vei fra Gøteborg til Drammen er i Drammen i morgen - levering 13 intet problem
Tirsdag:Står i Drammen - Yess
Torsdag: Står i Drammen pre- delivery Check - Yess
idag: Står i Gøteborg pinget 26.02.2018 - WTF
idag: Står i Belgia på vei til Gøteborg - levering slutten av Mars på Lillestrøm - WTF
idag: min utrolige servicemindede selger på RUD sjekker: GPS sier at den står i Drammen

WTF

Venter nå på endelig oppdatering.............
My Tesla sier fremdeles:
Beregnet leveringstid: Sent i februar - Mars

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

mrdain

Sitat fra: SME på fredag 09. mars 2018, klokken 11:50
Det som kanskje er mest frustrerende i ventingen er at det kan ta så lang tid å opp bilene fra Zeebrugge. Vår TMS kom til Zeebrugge 12-13. februar (med MS WW Tønsberg fra Baltimore), så vi nærmer oss snart 4 uker på land i Europa - og fortsatt ingen bil eller dato for levering. Samtidig vet vi at det går store bilbåter fra Zeebrugge to Drammen (via Bremerhaven) flere ganger i uken og vi ser også på teslastas.no at det registreres relativt få nye Tesla'r om dagen. Klarer ikke Tesla logistikken? Eller er det bare kaos?
Jeg stemmer for Kaos. For det er som du sier fullt mulig å spre utleveringene mer enn de gjør nå. Min bil sto f.eks. over en måned ferdigprodusert på kaia i Baltimore mens båter kom og gikk. Og nå står den på samme viset i Zeebrugge.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

razeac

Sitat fra: pers1 på fredag 09. mars 2018, klokken 12:15
15.02.2018 Bilen skal være klar for levering i slutten av februar - mottar final invoice.

Mandag:På vei fra Gøteborg til Drammen er i Drammen i morgen - levering 13 intet problem
idag: Står i Belgia på vei til Gøteborg - levering slutten av Mars på Lillestrøm - WTF
idag: min utrolige servicemindede selger på RUD sjekker: GPS sier at den står i Drammen

WTF

My Tesla sier fremdeles:

WTF???? Jeg bare ler av denne tulle.

Og likevel har de alltid den VI SKAL LEVERE BILEN DIN RASKEST MULIG.

hvis jeg ser noe feil i bilen min så skal jeg ikke kjøre den hjem. Selv om det er en liten feil. Beklager men den dagen så skal jeg være den strengeste kunde. Har ikke bestilt den bilen i Desember.

Håper dere gjør det samme. Har en nabo som har kjøpt X uten AP. Hadde masse feil med bilen og fikk ikke fikset de for 3 måneder. Har blitt litt rasende etter flere purringer og fikk AP+fsd Gratis....

SME

Sitat fra: pers1 på fredag 09. mars 2018, klokken 12:15

WTF

My Tesla sier fremdeles:

Ja, virker som null kontroll dessverre. Vi har fått likelydende beskjeder fra Delivery. Den ene dagen er bilen i Gøteborg. Den neste er den tilbake i Zeebrugge. I dag var den tilbake i Gøteborg. Det virker jo helt meningsløst å gå for lengre transportvei, handling av og på skip, og mellomlagring i Göteborg når det går flere store så kalte vehicle carriers fra Zeebrugge til Drammen hver uke. Leser at Hirtshals er nevnt som mellomlager flere steder også.  Ikke rart det tar tid å få bilene opp til Drammen.
Her er det åpenbare muligheter for noen som kan logistikk. Vær så snill, ring Tesla i dag! 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA