Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Bosun

Bestillte 9 januar med det meste av utstyr, estimert levering 6-8 mnd. Hvis jeg ønsket dynamiske baklys var estimert levering ukjent pr i dag. Dette var på Gromstad auto.

PTh

Sitat fra: Kav2 på onsdag 10. januar 2018, klokken 15:08
...

Da kan det fort ramme meg også. Fikk bekrefta at den skulle i produksjon i uke 3 og leveres uke 7.

Du har ikke hørt noe om at den er forsinket?

Kav2

Sitat fra: PTh på torsdag 11. januar 2018, klokken 22:24
Sitat fra: Kav2 på onsdag 10. januar 2018, klokken 15:08
...

Da kan det fort ramme meg også. Fikk bekrefta at den skulle i produksjon i uke 3 og leveres uke 7.

Du har ikke hørt noe om at den er forsinket?

Nei. Kontakta selgeren selv, og han sa at alt så ut til å gå etter planen. Rart.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

PTh

Veldig rart, lurer på om Møller finner på ting...

Kav2

Når nøyaktig ble den bestilt?
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

PTh

Den 24 august 2017. I kontrakten står antatt leveringsuke som 06/18 og seneste leversinguke 07/18. Fikk beskjed i november at bilen var planlagt for produksjon i uke 1 og at de trodde det skulle klare å levere i henhold til kontrakt da.

Snakket med en kollega som også har bestilt fra en annen forhandler med antatt levering i april/maj, denne forhandler kunne ikke heller se noe om brist på batterier...

moderator 2

Hei

Forumet er basert på at man svarer på tidligere poster. Det er derfor unødvendig å sitere hvis man svarer på en post rett over. Sitering er ment som en hjelp for andre lesere i å forstå hva man svarer på, men når det er haugevis av siteringsbokser forsvinner meningen og det blir håpløst å følge.

Prøv derfor å unngå sitering, men du kan ta med et sitat (fjern gjerne det som ikke er releant i sitatet). Flere sitater inni hverandre blir bare forvirrende.

Flere sitater i innlegg over er derfor fjernet.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Kav2

Sitat fra: PTh på fredag 12. januar 2018, klokken 11:20
Den 24 august 2017. I kontrakten står antatt leveringsuke som 06/18 og seneste leversinguke 07/18. Fikk beskjed i november at bilen var planlagt for produksjon i uke 1 og at de trodde det skulle klare å levere i henhold til kontrakt da.

Snakket med en kollega som også har bestilt fra en annen forhandler med antatt levering i april/maj, denne forhandler kunne ikke heller se noe om brist på batterier...

Bilen min er ferdig produsert og leveres antakelig allerede om to uker. Jeg skal sjekke når nøyaktig den ble bestilt. Det var i august, i hvert fall.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

PTh

Du er heldig! Fikk beskjed om produksjons uke idag og det blir i uke 12 så håper på bil i uke 15/16... Blir å se om Møller går med på noen kompensasjon for denne forsinkelsen, wish me luck!

Kav2

24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

PTh

Bjarkaffi

Sitat fra: PTh på torsdag 18. januar 2018, klokken 10:13
Lurer på hvordan min bil ble prioritert annerledes
Har du noe spesielt utstyr?
Andre felger, dynamiske blinklys eller spesialfarge?
Når de produserer 35 biler om dagen er det merkelig viss noen ordrer skal bli prioritert anderledes.

- e-Golf FL bestilt 10.11.17
- Golf GTE 20.07.16 - 19.12.17

Kav2

Det rare er at de bortforklarer det med produksjon av batteriet, som jo er likt på alle biler. Når det er sagt så har min bil dynamiske baklykter, AID osv.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

PTh

Ikke noe spesielt med min bil, standard felger og den Atlantic Blue. Fikk først beskjed om produksjon i uke 1 men sen kom denne informasjonen om problem med levering av batterier. Om det er sant eller ikke det vet jeg ikke. Tror det har skjedd noe med at jeg tok over et kontrakt fra noen annen i oktober, vet ikke om Møller gjorde noe krull i systemet da så den mistet plassen sin i køen og nå sier det at problemet er med brist på batterier.

Kav2

Kan en mulig forklaring være at hver Møller har en viss kvote med e-golfer de mottar, slik at ventetida i prinsippet kan variere fra forhandler til forhandler?
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA