Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: HD kamera

Startet av Rubina, tirsdag 21. juni 2011, klokken 14:05

« forrige - neste »

Rubina

Hei,

Noen som hvet hvor/hvordan montere Defa varmeapparat i I-miev ? (uten å evt skru en skrue et sted man ikke skulle gjort...)
Trenger det helt klart til vinteren.
Ellers kjempefornøyd med bilen (litt dårlig lydisolering)

gbzdoc

Mitsubishi jobber med dette sentralt, og burde ha fått tid til å komme opp med en god løsning nå. Kanskje Granheim har noe info?

Ellers er jeg mer irritert over aerodynamikken på bilen som skaper ulelydene i høy hastighet enn selve lydissoleingen. ;)

Men som deg: veldig fornøyd med bilen! :)

erik e

Hvor man vil ha den utvendige kontakten bestemer kansje hvor den innvendige viften skal være. Foran på "fører siden" har jeg alltid hatt kontakten  på "vanlig" bil.Nå må vi jo bak på bilen i allefall .  ????. Det og få ledning inn i kupe bør vel være enkelt på en slik bil.

Nå det gjelder lyd har jeg sprayet "Undervognsmasse" fra Wurth i alle hjulhus og en annen type inni alle "hull"i karrosseriet. Har også festet ca. 1m2 med lyd matte fra Biltema div. steder inni kupe. Mest bak hanskerom og over pedaler. Klipp opp i div. former, lim på plasser der det erbart metal. Du får en "helt" ny bil.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Granheim

Så vidt jeg kan forstå er dette helt uproblematisk, kun begrenset at lengden på kablene. Du skal tross alt "bare" montere ei varmevifte inni bilen med en stikkontakt på utsiden for å kople til strøm. Vi har en i-Miev som skal leveres med Defa vifte nå og har ikke hørt noe om vanskeligheter.

Du bestemmer selv hvor kontakten skal sitte, men det vanlige er jo å ha den et sted i front og føre kablene gjennom torpedoveggen der det ofte allerede finnes "ledige hull".
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

abel

Sitat fra: Granheim på tirsdag 24. mai 2011, klokken 10:54
Så vidt jeg kan forstå er dette helt uproblematisk, kun begrenset at lengden på kablene. Du skal tross alt "bare" montere ei varmevifte inni bilen med en stikkontakt på utsiden for å kople til strøm. Vi har en i-Miev som skal leveres med Defa vifte nå og har ikke hørt noe om vanskeligheter.

Du bestemmer selv hvor kontakten skal sitte, men det vanlige er jo å ha den et sted i front og føre kablene gjennom torpedoveggen der det ofte allerede finnes "ledige hull".

Jeg har benyttet denne løsningen i hele vinter - og det har fungert utmerket! Kontakten er montert i front av bilen. Når det gjelder vann-varming så har jeg forstått det slik at det ikke er mulig å få på i-miev da mengden vann er for liten til å benytte seg av Defa type løsninger.

Go-carter

Ikke mulig å klemme på en slangevarmer engang?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA