Hovedmeny

DAB

Startet av Niff123, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:17

« forrige - neste »

Niff123

Har noen løsningen på følgende:
1. For P2 og NRK nyheter som jeg stort sett bruker, skjer det ingen automatisk overgang når jeg kjører fra et distrikt til et annet. Det kan tyde på at NRK sender samme kanal på ulike frekvenser i de forskjellige distriktene sikkert for bl.a. å kunne ha relevant distriktssending, men det er tungvint å måtte ha forhåndsprogrammert de relevante kanalene for hvert distrikt en kjører gjennom. At det er ulike frekvenser underbygges av at kanal Vinyl høres overalt og derfor formodentlig sender på samme frekvens i alle distriktene. Finnes det er måte å få overgangene automatisk?
2. Hvor er knappen for TP (automatisk trafikkinformasjon) gjemt?

Bjornlon

Jeg kjørte nylig fra Oslo til Lillehammer og hadde NRK Nyheter hele veien, uten å gjøre noe. Har ikke prøvd med NRK P1 eller annen kanal med lokalfunksjon, skal prøve neste gang jeg kjører oppover.

Vet ikke om du har S-Edition med Smartphone Link, i så fall er TA under "settings" for DAB (TA on/off). Jeg bruker NRK Trafikk og har denne som favorittkanal, utrolig lett å bare switche innom og få siste nytt der man er. Da er man ikke avhengig av TA.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA