Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Nå er det nye 4 setere på lager i Norge, løp og kjøp

Startet av Gogs, torsdag 26. mai 2011, klokken 20:19

« forrige - neste »

Gogs

I går var jeg og kona ute på prøvetur i en i-Miev. Det må jeg si var en særdeles positiv opplevelse!  :)

Komforten var kjempebra og det var digg med både GPS, klimaanlegg og skikkelig spenstig akselerasjon. Dette føles definitivt helt nøyaktig ut som en ordinær bil med all komfort, ekstrautstyr og sikkerhet som man er vant med i dag. Tipp, topp Mitsubishi!  ;D

Det eneste jeg ble litt skuffet over var støynivået i bilen. Alle snakker om at denne bilen er stille som en mus, men så fort man kommer over 50 km.t er støynivået som i en vanlig moderne bensinbil. Altså et helt komfortabelt og fint støynivå, men ikke stillere enn normalt.

En annen ting er selvfølgelig rekkevidden. Displayet antydet aldri over 105 km rekkevidde, og dette var med 17-18 grader i lufta, strålende sol og helt vindstille. Jeg tror Mitsubishi kan klare bedre enn dette hvis de vil. Men hvorfor vil de ikke?

Det må jo også sies at i-Miev ikke blir bestilt før jeg vet prisen på Nissan Leaf. Hvis Leafen legger seg på samme nivå som i-miev er valget enkelt. Men hvis Leafen vil ligge på 280.000 som noen har tippet (pluss leveringsomkostninger og vinterdekk) kommer det nok til å stå en i-Miev i innkjørselen istedet. Disse bilene er liksom helt i grenseland for hvor mye folk kan betale for en småbil.

Uansett skjønner jeg VELDIG godt hvorfor denne bilen er blant de mest solgte i småbilsegmentet! Den er morsom å kjøre, har sjarm og det er mer spenning å kjøre på strøm enn bensin!  :P

Noen med noen måneders erfaring som kan komme med noen oppsummerende ord? Fint hvis dere legger "religionen" og entusiasmen til side og snakker rett fra levra!  ;)
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

gbzdoc

Ang. rekkevidde kan jeg nevne at min erfaring nå med sommer temperaturer og bruk av klima i steden for varme er rundt 130 km på variert kjøring uten bevisst "sparekjøring". Annslaget i displayet er som oftest mer pessimistisk enn faktisk tilgjengelig kjørelengde, men det er jo egentlig greit.

Dieseldyret brukes nå kun på langkjøring og hvis vi må bruke bil samtidig til to forskjellige steder.

For oss er den den perfekte familiebilen som bil nr.2. (Eller mer bil nr.1, siden dieseldyret nok er nr.2 nå. )

Uansett hvem av de to du ender med vil du neppe bli skuffet! Fremtiden er elektrisk! :)

arnejorg1

Sitat fra: Gamleola på fredag 29. april 2011, klokken 23:15

Det må jo også sies at i-Miev ikke blir bestilt før jeg vet prisen på Nissan Leaf. Hvis Leafen legger seg på samme nivå som i-miev er valget enkelt. Men hvis Leafen vil ligge på 280.000 som noen har tippet (pluss leveringsomkostninger og vinterdekk) kommer det nok til å stå en i-Miev i innkjørselen istedet. Disse bilene er liksom helt i grenseland for hvor mye folk kan betale for en småbil.


Vg har vel antydet at nissan leaf blir rundt 240000. Leste også på forumet her at den kan importeres fra nederland til i ca 220000 med transport inkl. Så prisen i Norge burde vel ikke bli så veldig mye høyere. Vi kan vel håpe at den holder seg under 240000, da danker den jo ut både i-miev, c-zero, i-on og think. Jeg har lest en del om nissan laef på nettet og kommet frem til at om prisen blir den samme som på disse bilene får du mye mer for pengene (større rekkevidde, flere seter, mer plass, mer teknologi og mer komfort). Så jeg velger og gjøre som deg, jeg venter til jeg vet prisen på nissan laef før jeg bestemmer meg.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

erik e

Ja, dere bør vente.  ;)  i-Miew ble levert til avtalt tid  og pris,ingen feil med bilen etter 2000 km. Forhandleren er der. Det er så mange på veien allerede. Trenger dere flere grunner til og vente,bare ring.  ;) God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

arnejorg1

Jeg prøvekjørte peugeot i-on i dag, det er jo samme bilen som i-miev. Jeg må si meg meget fornøyd med kreftene. Jeg har også prøvekjørt think for en ukes tid siden, det var en fin opplevelse, men i-on hadde definitivt mere krefter sammtidig som den er  veldig komfertabel og kjøre. Problemet er at den har maks 13 mils rekkevidde og det er maks når du kjører rolig, det holder nok ikke for meg. Jeg kommer fortsatt til å vente på nissan laef før jeg bestemmer meg. Den skal vel ha noe lengre rekkevidde.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

erik e

Leser at 500 stk. er levert  :D ,blir det 1000 i år ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA