Biler mednærmest umiddelbar levering?

Startet av Turid Bones, mandag 09. oktober 2017, klokken 21:44

« forrige - neste »

Turid Bones

Jeg kjører i dag en tre år gammel e-up og har en Ioniq i bestilling. Men den kommer ikke før vinteren som lovet. Problemet er at bilen har for kort rekkevidde til daglig på kalde dager. Derfor jegvil bytte. Finnes det aktuelle biler i pluss/minus samme prisklasse som kan leveres før vinteren?

Knut Røe

Soul exclusive 2018 med 30 kw batteri til 260 tusen?

Turid Bones

Omtrent like stort batteri som ioniqen, men litt kortere rekkevidde? Har sluttet litt å følge med når jeg bestemte meg for Ioniq.

Crown

Sitat fra: Turid Bones på mandag 09. oktober 2017, klokken 22:13
Omtrent like stort batteri som ioniqen, men litt kortere rekkevidde? Har sluttet litt å følge med når jeg bestemte meg for Ioniq.

En del kortere rekkevidde og en del mindre utstyr, det viktigste er ACC og alt sikkerhetsutstyret som  line-assist, autobrems, blindsonevarsler.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Ebe

Hva med brukt "ventebil" inntil du får Ioniqen? Da faller den ikke så mye i pris heller.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

tomrh

41 kWh Renault Zoe? Kampanje på den, og du får 25.000 i "vrakpant" for gammelbilen.
https://renault.no/kampanjer/renaultvere
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

stromifokus

#6
Hvis du bare trenger en elbil som kan kjøre deg 150 km midt på vinteren med varmepumpe, seteviftevarme, og deilig varmeratt uten problem så kjøper du (netto) 30 kWh Soul. Bilen har også aktiv varmestyring av batteriene som gir deg en rekke fordeler på vinteren og sommeren.

geear

Sitat fra: stromifokus på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:55
Hvis du bare trenger en elbil som kan kjøre deg 150 km midt på vinteren med varmepumpe, seteviftevarme, og deilig varmeratt uten problem så kjøper du (netto) 30 kWh Soul. Bilen har også aktiv varmestyring av batteriene som gir deg en rekke fordeler på vinteren og sommeren.
Må det ikke et fartsforbehold inn her, eller klarer den 150km i 110km/t?

stromifokus

Sitat fra: gr på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:39
Sitat fra: stromifokus på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:55
Hvis du bare trenger en elbil som kan kjøre deg 150 km midt på vinteren med varmepumpe, seteviftevarme, og deilig varmeratt uten problem så kjøper du (netto) 30 kWh Soul. Bilen har også aktiv varmestyring av batteriene som gir deg en rekke fordeler på vinteren og sommeren.
Må det ikke et fartsforbehold inn her, eller klarer den 150km i 110km/t?
Finnes det veier i Norge med 110-soner også på vinteren?

tomrh

Synes forslaget mitt om Zoe er bedre. Her får man 41 kWh netto som skulle holde i bøtter og spann både vinter og sommer, motorvei eller ikke. Og ny bil til lav pris inkludert installasjon av hjemmelader som senere også kan brukes til andre elbiler. En annen fordel er at Zoe kan utnytte 22 kW stolpene fullt ut, de står ofte ledige mens det er ladekø på chademo og ccs. Sikler litt selv etter dette tilbudet faktisk.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

geear

Sitat fra: stromifokus på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:43
Sitat fra: gr på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:39
Sitat fra: stromifokus på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:55
Hvis du bare trenger en elbil som kan kjøre deg 150 km midt på vinteren med varmepumpe, seteviftevarme, og deilig varmeratt uten problem så kjøper du (netto) 30 kWh Soul. Bilen har også aktiv varmestyring av batteriene som gir deg en rekke fordeler på vinteren og sommeren.
Må det ikke et fartsforbehold inn her, eller klarer den 150km i 110km/t?
Finnes det veier i Norge med 110-soner også på vinteren?
E18 i Vestfold og Agder, E6 i Østfold? Har bodd i Vestfold i syv år og kjørt 100-sone hver dag til jobb, kan ikke huske at den forandra seg etter årstiden, men om den så gjør; klarer Soul det i 100 da? Reell 100 er fort 110 på speedoen.

sylwester

Sist det var en artikkel om lang leveringstid så humret BMW om at de nærmest kunne levere i3 på dagen. i3 har grei rekkevidde om ikke du trenger 5 seter eller mye last.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jeronan

#12
Sitat fra: sylwester på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 12:16
Sist det var en artikkel om lang leveringstid så humret BMW om at de nærmest kunne levere i3 på dagen. i3 har grei rekkevidde om ikke du trenger 5 seter eller mye last.

We have the BMW i3 and my wife uses it every day to work. (drives around 130km per day, 65 km one way).
She easily manages this in both Summer and winter.
This was a hard requirement before we bought the car. That it should be able to get her to work and home again without trouble on days she cannot charge at work.

In summer you easily get 220-230 km and in winter you still looking at 180-190 km with pre-conditioning, since the BMW i3 has thermal management on the battery. Tesla is the only other brand that has that.

It also has great acceleration and great fun to drive!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

stromifokus

#13
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 13:07
since the BMW i3 has thermal management on the battery. Tesla is the only other brand that has that.
no, this is wrong facts. Some asian car makers have this also, like Kia and Hyundai 8)

HCO

#14
Sitat fra: tomrh på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 11:00
Synes forslaget mitt om Zoe er bedre.
Det er blitt ventetid på Zoe også, jeg bestilte 7. august, og må antakelig vente til desember.

TS trenger bil nå.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA