Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Øyvind.h

Kona må de da vel klare å lage app til? Hyundai må vel være nesten alene om å levere bil uten app nå?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gordon Retriever

Sitat fra: HPSE på torsdag 08. mars 2018, klokken 12:03

En del info om Kona:

https://www.hyundai.no/magasinet/svar-pa-det-du-lurer-pa-om-nye-kona-electric/

Interessant formulering i siste avsnitt:

SitatTilhengerfeste vil dessverre ikke være tilgjengelig fra produksjonsstart

Sitty008

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:40
Kona må de da vel klare å lage app til? Hyundai må vel være nesten alene om å levere bil uten app nå?
Hyundai har app i biler som er i statene og asia. Kanskje ikke lenge til de får det i Europa også?

Hyundai bluelink heter appen

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


telcontar

Sitat fra: Sitty008 på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:56
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:40
Kona må de da vel klare å lage app til? Hyundai må vel være nesten alene om å levere bil uten app nå?
Hyundai har app i biler som er i statene og asia. Kanskje ikke lenge til de får det i Europa også?

Hyundai bluelink heter appen

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

De gir F, folk har mast på Hyunadi i flere år

Raggis

Sitat fra: Sitty008 på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:56
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:40
Kona må de da vel klare å lage app til? Hyundai må vel være nesten alene om å levere bil uten app nå?
Hyundai har app i biler som er i statene og asia. Kanskje ikke lenge til de får det i Europa også?

Hyundai bluelink heter appen

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Dette er hentet ifra Ioniq delen ifra dette forumet. Ingenting konkret, men det er lov å håpe det er hold i ryktene.
Sitat fra: Masto på tirsdag 23. januar 2018, klokken 09:31
Jeg har fået oplyst af Hyundai i Danmark at "MyHyundai Blue Link" app'en skulle lanceres i Danmark sidst i 2018 (den findes allerede i Nordamerika). Tænker at hvis den kommer her må den også komme i Norge der jo ca. har 4438% flere Ioniq Electric indregistreret end i DK ;D
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37800.0

trykkertor

Sitat fra: navyelsen på torsdag 08. mars 2018, klokken 12:54
Ingen ting av dette ble besvart i Hyundais nylig publiserte artikkel.
Fortsatt bare spekulasjoner og drøvtygging av allerede publisert informasjon. Ingenting nytt.
Ikke så mye nytt nei.
Det jeg lærte, men kanskje jeg ikke har fulgt godt nok med, var i hvertfall:
SitatVi forventer at om lag 2 000-2 500 KONA electric blir levert til Norge i løpet av 2018, med en betydelig forbedring i leveringsdyktighet i løpet av 2019.
.....forventer ingen produksjonsbegrensninger på den store 64 kWh-pakken i forhold til den mindre batteripakken på 39,2 kWh.

I Norge forventer vi for øvrig å kun levere KONA electric med sort interiør, slik at valget man må ta er om man ønsker stoff- eller skinnseter.

Bilen får selvfølgelig også oppvarmede forseter, mens baksetene dessverre ikke har mulighet for varme. Som for alle andre Hyundai-modeller importert av Hyundai Motor Norway er rattvarme standard uansett utstyrsnivå.

Bakseteplassen i KONA electric er også stort sett som i KONA med bensinmotor, men batteripakken stjeler et par centimeter av høyden i fotbrønnene. Dermed blir benplassen noe kortere.

Ser man på bredden baksetet, er dette godt egnet for tre passasjerer. Med store barneseter forventer vi imidlertid at det blir for trangt med tre i bredden.

KONA electric vil få takrails som standard, med en vektbegrensning på 80 kg.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 08. mars 2018, klokken 13:49
Sitat fra: HPSE på torsdag 08. mars 2018, klokken 12:03

En del info om Kona:

https://www.hyundai.no/magasinet/svar-pa-det-du-lurer-pa-om-nye-kona-electric/

Interessant formulering i siste avsnitt:

SitatTilhengerfeste vil dessverre ikke være tilgjengelig fra produksjonsstart
Det blir også interessant å se hvordan Hyundai håndterer kønummer videre. Kan vi få en venteliste MK2, for oss takker nei til Kona uten tilhengerfeste, eller andre ting?

Cral

Ville ikke lagt meg for mye opp i en setingen.

Husker "ramaskriket" som kom når Hyundai gikk ut med at det skulle komme en utgave av ioniq med lengre batteri - før de begynte å selge den med det lille batteriet. Og "alle" skulle da vente på den andre utgaven. Noen som har sett pris på den med det store batteriet enda?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

MikkeBoomBoom

SitatNøyaktig leveringsdato er naturligvis også usikkert, men Hyundai melder at de forventer mellom 2000 og 2500 biler levert til Norge i løpet av 2018, «med en betydelig forbedring i leveringsdyktighet i løpet av 2018
(Fra TU.no)

Dette er vel ikke spesielt godt nytt. Mulig at vi ser samme tendenser som på Ionicq? Jeg har to venner som begge endte opp med Renault Zoe 40 fordi de ikke kunne vente.

tuono

Nå hører vel en lang streik og lokale myndigheters "ekspropiasjon" av et stort antall EV med til historikken til Ioniq. Er vi heldig blir vi forskånet fra dette med Kona.

Håkon77

Ble skuffet over forbruket. Hadde ærlig talt trodd den skulle matche Leaf og ikke nv200 i hastigheter over 80. Man kan lure på hvordan denne lille bilen kan veie 3-400kg mer enn Ioniq
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Håkon77 på lørdag 10. mars 2018, klokken 09:05
Ble skuffet over forbruket. Hadde ærlig talt trodd den skulle matche Leaf og ikke nv200 i hastigheter over 80. Man kan lure på hvordan denne lille bilen kan veie 3-400kg mer enn Ioniq
Kona har jo lavere tall for energiforbruk enn Leaf (og vesentlig mindre enn eNV200).
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html

Betydelig større batteri enn Ioniq gjør en del for vekten.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Gordon Retriever

Denne ble postet i en annen del av forumet i går:


Kilde.

Tallene viser noe av fordelene ved å utvikle en bil for elektrisk drift med minst mulig forbruk fra grunnen, framfor å utstyre en fossilbil med innkjøpt elektrisk drivlinje fra LG Chem.

Håkon77

Leaf ser bedre ut utifra overstående tabell. Men med 60kw batteri i Leaf Blir det ekstra vekt og tallene vil kanskje utlignes noe.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA