Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: El Rayo og Blu

Startet av elbil, søndag 22. mai 2011, klokken 00:31

« forrige - neste »

elbil

Jeg har forsøkt å finne ut hva som egentlig er forskjellen mellom utgavene EL1 og EL2. Forhandleren kunne ikke gi meg et ordentlig svar på dette. Prisforskjellen er  kr. 8000, så det er en vesentlig forskjell. Men hva får en da for disse kronene? Jeg har nemlig fått levert den første Peugeot iOn her på Nordmøre. Egentlig en demobil av type EL2, den måtte jeg ta hvis jeg skulle få bil på denne siden av sommerferien. Med andre ord, jeg vet egentlig ikke hva jeg har betlt for.

Etter det jeg har forstått er dette det samme for både i-miev og iOn, trolig også for C-Zero.
Etter det jeg har fått forklart gjelder det skinntrukket ratt, sotede vinduer i bakdørene og bakluka. men det må da være noe mer en betaler så mye for. Er det noen som kan gi en fyldestgjørende forklaring?
Peugeot iOn

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

moso

Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

elbil

Nei, det kan det ikke være, vår er ensfarget blå, og vi betalte 3 000 for metallik.
Peugeot iOn

moso

Det var det nærmeste jeg kom med Google. Da jeg kjøpte min i-Miev var det ingen valgmuligheter - mulig iOn eller C-Zero har lagt opp til litt mer fleksibilitet
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

MortenH

#5
EL2 kommer kun med ett fargealternativ: Hvit/Rød. Du har nok EL1, som oss andre.

MODELLVARIANTER:
EL1 64 AT (standardlakk) kr 249.900, med metallic kr 252.900
EL2 64 AT (to-farget eksteriør – rødt/hvitt) kr 257.900

Kilde: http://www.oa.no/motor/provekjoringer/article5467014.ece
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

El rayo

Sitat fra: elbil på torsdag 21. april 2011, klokken 11:52Med andre ord, jeg vet egentlig ikke hva jeg har betalt for.

Etter det jeg har fått forklart gjelder det skinntrukket ratt, sotede vinduer i bakdørene og bakluka. men det må da være noe mer en betaler så mye for.
Ganske sikker på at du har gjort et bra valg, Einar! Gled deg over å kjøre forbi bensinstasjoene fra av!

På demobiler sparer ikke leverandøren på noe, du har sannsynligvis fått mer enn du har har betalt for. At din bil er ensfarget betyr ikke automatisk at den er EL1 i alle henseende, det er trolig spesial-komponert med farge og utstyr som ansees for mest populært.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA