Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan bestilles nå, med saftig startpris

Startet av sfinxern, onsdag 31. januar 2024, klokken 09:30

« forrige - neste »

ankul

Hva er erfaringene med dere som har tidligere hatt model s, men nå gått over til model x. Er dere fornøyd med valget?

Vi er for det meste 2 voksen som vil bruke bilen, og lurer derfor på om bilen vil bli for stor.. Noen som har erfaringer på dette?

S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

olavxxx

Sitat fra: ankul på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:55
Hva er erfaringene med dere som har tidligere hatt model s, men nå gått over til model x. Er dere fornøyd med valget?

Vi er for det meste 2 voksen som vil bruke bilen, og lurer derfor på om bilen vil bli for stor.. Noen som har erfaringer på dette?
Har bare testet model x. Vi er 2 og 1 baby. Ble x på grunn av baby og sykkel (hengerfeste). Kunne i teorien gått med S med sykkel på taket, men jeg har alltid vært en fan av stasjonsvogner.

Hadde en stasjonsvogn for mange år siden og har savnet den siden. Model x er jo en suv, men i praksis ikke så ulik stv.. særlig med 5s eller nye 7s løsningen.

Dere kan jo sove i den løsningen, legge alt flatt og campe i bilen.. dra henger, handle på ikea osv... panovindu er sykt nice også.

Kilroy

3 år med Model S her og nå 1 år med X, veldig fornøyd med begge, men X ble ett stort løft oppover. Vi er 2 voksne og 2 barn, samboer kjører også bilen siden vi kun har 1 bil. Hun har aldri klaget på at X-en føles stor, men dette kan nok være litt individuelt. Størrelsesmessig kontra S er ubetydelig, så der er ikke overgangen noe å snakke om i det hele tatt.

Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Øyvind.h

Fornøyd med bytte. S``en er bedre å kjøre. Dvs. understellet matcher vekten bedre. Ujevnheter tas mykere og stressfritt, lydisoleringen er bedre, tyngdepunkt bedre og ytelsene bedre.
I hvert fall så lenge man sammenligner likt mot likt (eks X90D mot S90D).

Men X``en har en rekke fordeler, og ulempene jeg opplevde når jeg gikk fra S til X har gradvis blitt visket ut. Tenker ikke lenger på det ovennevnte som ulemper. Bussfølelsen er borte. Opplevelsen av at S er stor, men X er diger har gått seg til.
Hengerfeste bruker jeg ofte. Et par lettrullende, sorte og rimelige 22" hjul gjorde underverker for utseendet også. Så nå synes jeg bilen ser tøff ut, selv om den ikke er like elegant som S``en.
Frontruten har jeg blitt veldig glad i, selv om Tesla gjorde tabben å ikke lage en solskjermingsløsning som trekkes ned fra toppen slik eksempelvis Citroèn har gjort.

Bakdørene som jeg var veldig skeptisk til er jeg nå veldig glad i. De må riktignok justeres, og er ikke perfekte. Men samlet sett veldig fornøyd.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ankul

Sitat fra: Kilroy på onsdag 20. september 2017, klokken 12:44
3 år med Model S her og nå 1 år med X, veldig fornøyd med begge, men X ble ett stort løft oppover. Vi er 2 voksne og 2 barn, samboer kjører også bilen siden vi kun har 1 bil. Hun har aldri klaget på at X-en føles stor, men dette kan nok være litt individuelt. Størrelsesmessig kontra S er ubetydelig, så der er ikke overgangen noe å snakke om i det hele tatt.

Ser du har en x75d.. Fornøyd med rekkevidden på bilen? Har du standard felg størrelse eller 22"?
S85 2014 med alt - solgt

ankul

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. september 2017, klokken 13:10
Men X``en har en rekke fordeler, og ulempene jeg opplevde når jeg gikk fra S til X har gradvis blitt visket ut. Tenker ikke lenger på det ovennevnte som ulemper. Bussfølelsen er borte. Opplevelsen av at S er stor, men X er diger har gått seg til.
Hengerfeste bruker jeg ofte. Et par lettrullende, sorte og rimelige 22" hjul gjorde underverker for utseendet også. Så nå synes jeg bilen ser tøff ut, selv om den ikke er like elegant som S``en.
Frontruten har jeg blitt veldig glad i, selv om Tesla gjorde tabben å ikke lage en solskjermingsløsning som trekkes ned fra toppen slik eksempelvis Citroèn har gjort.

Bakdørene som jeg var veldig skeptisk til er jeg nå veldig glad i. De må riktignok justeres, og er ikke perfekte. Men samlet sett veldig fornøyd.

Går nok mot bestilling av en X, heller mer og mer til det  ;) Men for min del så blir det 75D da jeg synes mellomlegget blir for stort til 100 batteriet..
S85 2014 med alt - solgt

Kilroy

Sitat fra: ankul på onsdag 20. september 2017, klokken 13:25
Sitat fra: Kilroy på onsdag 20. september 2017, klokken 12:44

Ser du har en x75d.. Fornøyd med rekkevidden på bilen? Har du standard felg størrelse eller 22"?

Fornøyd med rekkevidden ja, ingen problemer med det til daglig, lader også på de samme plassene som tidligere med S85 når vi drar på langtur. Regner rundt 32 mil på sommer og 25 mil på vinter.
Har 22" på sommer(uoriginalt) og 19" på vinter(uorginalt).
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA