Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Soul/Vinterdekk/Biltema_Jekk

Startet av dnummoe, søndag 29. oktober 2017, klokken 14:10

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. september 2017, klokken 20:23
Men det ville uansett ikke hjulpet så lenge en ikke tilføre strøm til begge fasene i bilen.

Ble likevel bekymret for kablingen i bilen. Er denne lagt med 2,5mm2 på N lederen kan lasket enfase IT lading bli hard kost siden den da må føre inntil 32A. Ved IT 3 fase blir det 28A men hva blir belastningen ved TN 2 fase lading? Tipper rundt 12A.

Det betyr at VW kanskje aldri har tenkt at det kan gå 32A i denne lederen?

Når de reklamerer med 32A 1-fase lading så har de nok tenkt på dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Eivind S

Jeg fikk min FL e-Golf for noen dager siden og jeg stusset også over at kabelen bare støttet 20A. Jeg hadde tenkt til å ringe forhandleren og spørre om det var en feil, men ut i fra denne tråden så forstår jeg at det er dette som bilen leveres med.

Ladeboksene mine er en enfase 32A (lastbalansert) og den medfølgende kabelen ga bare 20A som forventet. Det var jo litt nedtur når boksen støttet 32A og bilen støttet 32A. Så jeg testet med en 32A 3 fase kabel og da ladet bilen på 32 A. Dvs Kebaboksen meldte 19,26A og 30,94A respetivt.

Så det er ikke behov for noe spesialkabel eller oppsett for å få ladet på 7,2kW. Enfas 32A ladeboks og 32A kabel fungerer helt fint

nofuelno

Sitat fra: Eivind S på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:19
Jeg fikk min FL e-Golf for noen dager siden og jeg stusset også over at kabelen bare støttet 20A. Jeg hadde tenkt til å ringe forhandleren og spørre om det var en feil, men ut i fra denne tråden så forstår jeg at det er dette som bilen leveres med.

Ladeboksene mine er en enfase 32A (lastbalansert) og den medfølgende kabelen ga bare 20A som forventet. Det var jo litt nedtur når boksen støttet 32A og bilen støttet 32A. Så jeg testet med en 32A 3 fase kabel og da ladet bilen på 32 A. Dvs Kebaboksen meldte 19,26A og 30,94A respetivt.

Så det er ikke behov for noe spesialkabel eller oppsett for å få ladet på 7,2kW. Enfas 32A ladeboks og 32A kabel fungerer helt fint
korrekt konkludert :+1:
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA