Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av kirky, lørdag 28. oktober 2017, klokken 11:54

« forrige - neste »

kirky

Hadde en spesiell opplevelse i dag. Var på en Circle K - skulle bare kjapt inn og så bilen hele tiden. Så jeg lot nøkkelen og mobilen være inne i bilen mens jeg gikk inn.

Når jeg kom ut var håndtakene inne og bilen låst. Men den reagerte ikke på å trykke på dørhåndtakene.

Så nøklene og mobilen var låst inne i bilen!

Heldigvis med litt kreativ tenking fikk jeg installert Tesla-appen på samboers mobil og logget inn der og da låst opp... Men dette var litt skremmende, det burde vel ikke skje?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

krl

Tja.. Det bør nok fungere slik. Alternativet er at du gir uærlige sjeler fri tilgang til både bil og innhold når du glemmer en nøkkel i bilen...

itresla

Nei, det burde ikke skje. Så neste gang ta med nøkkelen og mobilen når du forlater bilen. [emoji5]

Hyperstress

Har opplevd det samme, og måtte løse det på samme måte. Usikker på om det skal være slik, men er kanskje ikke så dumt f.eks hvis fruen har veska liggende i bilen. (Der hun kanskje, eller kanskje ikke, har nøkkel nr to..)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kirky

Takk for innspill, det har ikke vært sånn før og burde ikke være sånn mener jeg. Nøkkelen er jo i "proximity" og bilen er ikke aktivt låst. Hva om man vasker bilen med nøkkel i setet og døren lukket osv. Eller man skal ut å prate med en kjenning og lukker døren osv.

Andre biler jeg har hatt har det ikke vært sånn på, en Audi A4 for eksempel. Mulig den ikke hadde autolås da, det er jo en liten forskjell forsåvidt, men likevel.

Nøkkelen lå inne i luken under skjermen, kanskje signalet ble blokkert på en eller annen måte.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Øggen

Om mobil og nøkkel ligge ilag, blokkera/forstyrra mobilen nøkkelsignalet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

ToWalkOrDrive

Vanligvis vil dørhåndtakene åpne seg når du trykker på håndtakene fra utsiden når nøkkelen ligger inni. Det fikk testet i dag et sted uten mobildekning. Men på min bil står det "Key not detected" ganske så ofte når bilen ikke føler nøkkelen. I et slikt tilfelle ville jeg nok fått problemer i dag...
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

petersv

Grei forsikring å bytte batteri i nøkler ofte.

Wilma

Jeg har en 2015 S. Har flere ganger hatt nøkkelen i bilen mens den lukket seg. Har aldri opplevd at jeg ikke får den opp ved å trykke på håndtaket.

Merkelig at det ikke er likt på alle bilene.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

BMW850

Har nevnt det tidligere noen ganger, fest nøkkelen i beltehempa med en kamerastropp :) Ingen grunn til at nøkkelen skal opp av lomma  :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på lørdag 02. september 2017, klokken 23:36
Om mobil og nøkkel ligge ilag, blokkera/forstyrra mobilen nøkkelsignalet.

Dette. Har jeg nøkkel og mobil i samme lomme får jeg ikke opp bilen. Så om de ligger ved siden av hverandre i f.eks koppholder vil det fort skje at bilen låser seg så lenge autolåsing er aktivert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cra

Sitat fra: BMW850 på søndag 03. september 2017, klokken 08:57
Ingen grunn til at nøkkelen skal opp av lomma  :+1:

Jeg er en av dem som alltid har den i lomma. Unntaket er hvis noen skal sitte igjen i bilen, eller låne nøkkelen for å hente noe i bilen. Mobilen er i motsatt lomme. Aldri kluss med hvor ting er eller at det ikke fungerer, i motsetning til forloveden som ikke har fast palss for noe, og stadig leter etter både bilnøkler og mobiltelefon.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Sitat fra: cra på onsdag 13. september 2017, klokken 10:46
Sitat fra: BMW850 på søndag 03. september 2017, klokken 08:57
Ingen grunn til at nøkkelen skal opp av lomma  :+1:

Jeg er en av dem som alltid har den i lomma. Unntaket er hvis noen skal sitte igjen i bilen, eller låne nøkkelen for å hente noe i bilen. Mobilen er i motsatt lomme. Aldri kluss med hvor ting er eller at det ikke fungerer, i motsetning til forloveden som ikke har fast palss for noe, og stadig leter etter både bilnøkler og mobiltelefon.  ::)

Kunne vært meg som skrev det innlegget der  ;D

JorgenM

Hehe her også :D

Meg en typisk dag: Hvor er bilnøklene? Svar: Mulig de ligger i jakken, veska, på kjøkkenet, i gangen, i andre bilen osv osv.. husker ikke helt...

Kona en typisk dag: Hvor er bilnøklene? Svar: I skuffen der de SKAL ligge.

Skulle hatt mulighet for lokalisering av bilnøklene via mobil, f.eks ved å starte en lydalarm i nøkkelen :)
(Ja, vet det finnes eksterne løsninger for slikt, men jeg mener integrert i selve nøkkelen)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA