Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

BrandNew

Sitat fra: Jeronan på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:59
Sitat fra: BrandNew på søndag 22. oktober 2017, klokken 11:57
Like før bilene begynner å rulle ut nå [emoji322][emoji898]
Skulle ønske min var på den!!

That is not a UECC ship. Tesla cars are transported by UECC. The Arabian Breeze just arrived this morning.
Joda, det er UECC som opererer det skipet også. Rute mellom Bremerhaven og Oslo/ Drammen. Usikker dog om den har med seg Teslaer da. En kan jo håpe[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeronan

#256
Sitat fra: BrandNew på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:20
Sitat fra: Jeronan på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:59
Sitat fra: BrandNew på søndag 22. oktober 2017, klokken 11:57
Like før bilene begynner å rulle ut nå [emoji322][emoji898]
Skulle ønske min var på den!!

That is not a UECC ship. Tesla cars are transported by UECC. The Arabian Breeze just arrived this morning.
Joda, det er UECC som opererer det skipet også. Rute mellom Bremerhaven og Oslo/ Drammen. Usikker dog om den har med seg Teslaer da. En kan jo håpe[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tesla's are delivered in Zeebrugge. So they are transported from Zeebrugge.

The German cars, like BMW's are transported from Bremerhaven.

PS. That ship in your picture didn't show in the fleet tracking on UECC.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

BrandNew

Du har helt sikkert rett, men det er et UECC skip. Ikke sikkert de har med Teslaer, men det kan jo hende nå som Tesla ser på muligheter for å intensivere leveransene.

Som jeg gjør helt klart i postene mine så er jeg ikke sikker. Fint at du som er smartere kan komme og korrigere. Trenger flere som deg her som alltid vet de rette svarene!

Jeronan

#258
Sitat fra: BrandNew på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:07
Du har helt sikkert rett, men det er et UECC skip. Ikke sikkert de har med Teslaer, men det kan jo hende nå som Tesla ser på muligheter for å intensivere leveransene.

Som jeg gjør helt klart i postene mine så er jeg ikke sikker. Fint at du som er smartere kan komme og korrigere. Trenger flere som deg her som alltid vet de rette svarene!
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

BrandNew

[emoji1474]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kubiskisk

Vår bil endret i går status for levering fra "desember, tidlig januar" til "november, tidlig desember". I dag tidlig endret status seg fra i produksjon til at bilen er bygget og i transitt til havn.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

geear

Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:19
Og der fikk jeg "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."

På mandag sa delivery at bilen ville være ferdig produsert i løpet av uka, i går fikk jeg at den var i transit og nå har den endret seg til Tilburg. Skjønner jo at noe ikke stemmer, men er det i det de er booket inn på havna i USA eller på båt eller når er det den statusen kommer?
Da har jeg altså hatt Tilburg siden 12. oktober og håpet at bilen gikk på Tarago 22. oktober, men snakket med Delivery og bilen er fortsatt på vei til Baltimore... er vel såvidt man kan håpe på å få den på båt fra Baltimore 8. november.  :(  :-1-: I beste fall betyr det Europa 20. nov, og Norge rundt månedsskiftet nov/des, og så utlevering i desember. Kjenner nå også på følelsen av at det kan bli januar.

Oktoberbløffen Tesla dro til meg i august, både under bestilling på nett og av selger, ser nå altså ut for å i beste fall bli desember.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ModelS

Sitat fra: gr på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:35
Sitat fra: gr på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:19
Og der fikk jeg "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet."

På mandag sa delivery at bilen ville være ferdig produsert i løpet av uka, i går fikk jeg at den var i transit og nå har den endret seg til Tilburg. Skjønner jo at noe ikke stemmer, men er det i det de er booket inn på havna i USA eller på båt eller når er det den statusen kommer?
Da har jeg altså hatt Tilburg siden 12. oktober og håpet at bilen gikk på Tarago 22. oktober, men snakket med Delivery og bilen er fortsatt på vei til Baltimore... er vel såvidt man kan håpe på å få den på båt fra Baltimore 8. november.  :(  :-1-: I beste fall betyr det Europa 20. nov, og Norge rundt månedsskiftet nov/des, og så utlevering i desember. Kjenner nå også på følelsen av at det kan bli januar.

Oktoberbløffen Tesla dro til meg i august, både under bestilling på nett og av selger, ser nå altså ut for å i beste fall bli desember.

Synd man ikke har noen rettigheter på slike ting når det gjelder bestillinger. Greit for forhandlere å bare utsette og utsette akkurat slik det passer dem.
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

Jeronan

Sitat fra: ModelS på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:44

Synd man ikke har noen rettigheter på slike ting når det gjelder bestillinger. Greit for forhandlere å bare utsette og utsette akkurat slik det passer dem.

If your order is delayed you are allowed to switch to an inventory car and transfer the deposit.
This was told by a sales representative at Skøyen.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Sitat fra: ModelS på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:44
Synd man ikke har noen rettigheter på slike ting når det gjelder bestillinger. Greit for forhandlere å bare utsette og utsette akkurat slik det passer dem.
Klart man har. Det er bare å bruke forbrukerrettighetene sine. Forbeholdet de har om å gi beskjed når bilen er klar for levering ligger innunder tidsrommet man har avtalt på bestillingstidspunktet, og det er uansett ikke lov å avtale dårligere rettigheter enn lov om forbrukerkjøp gir (som sier innen 30 dager eller avtalt tidspunkt) så jeg forstår ikke hvordan de skal komme seg unna. De har også plikt til å opplyse om hindringer i veien.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

CaZpaH

Da lurer jeg på om ikke bilen min er med på tarago allikevel. Fikk 14 dagers intervall på levering nå. Så da øyner det håp for levering i slutten av november :-D
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

BrandNew

Så bra! Lucky bastard[emoji6][emoji1477]


Sent from my iPhone using Tapatalk

smurf

Fikk også 14 dagers intervall nå. 14-28 Nov. Står også at bilen er lastet på skip og på vei til Europa :)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Hrc

Har 2 stk TMX75 i bestilling (begge bestilt 10.Aug). 1 stk 5-seter og 1 stk 7-seter der begge har hatt Tilburg-status og November-Tidlig Desember noen uker nå. 5-seteren endret seg til beregnet leveringstid 19.Nov - 3.Des i dag, 7-seteren har ikke endret seg.

tryvann

Jeg har hatt "Tilburg"-statusen i et par uker nå. Ringte derfor delivery for å spørre hvor bilen kunne befinne seg. Den var da på kaia i Baltimore. Noen som vet hvilket selskap som frakter bilene fra Baltimore? Hvilken rute tar de, og ikke minst hvor lang tid tar det?
Bestilte forøvrig 31.07, låste 01.08, ferdig bygget 04.10....
Da jeg bestilte stod det levering okt/nov. Ble kjapt nov/des.
Har solgt Sen og kjører en Corolla som "ventebil". Det hadde jeg håpet skulle bli kortvarig.... (X75D, perlemorhvit, 7s, sort vegan, ap2,5, premium).
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA