Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

Somni

Min 75D bekreftet 15. aug. endret seg nå til sen oktober - november :)
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Kubiskisk

Når vi konfigurerte stod det levering november, etter at vi bekreftet 31.08 ble det umiddelbart endret til estimert levert "desember - Early January, 2018". Har stått at den har vært planlagt for produksjon siden vi bekreftet. Tipper det ikke er noe kjempehast med å selge den gamle bilen :-)

#blåX75kremkarbon7setermedalt
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

krokus

Sitat fra: Kubiskisk på søndag 17. september 2017, klokken 22:55
Når vi konfigurerte stod det levering november, etter at vi bekreftet 31.08 ble det umiddelbart endret til estimert levert "desember - Early January, 2018". Har stått at den har vært planlagt for produksjon siden vi bekreftet. Tipper det ikke er noe kjempehast med å selge den gamle bilen :-)

#blåX75kremkarbon7setermedalt
Hmmm. Vi bekreftet S75D samme dag 31.8, og den ble for en ukes tid siden endret til i produksjon og forventet sen november - desember.
Kan da virke som de prioriterer S fremfor X? Eller at det er tilfeldig at de produseres i batch før X i neste omgang?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Breezec

En kollega med X75D 5-seter fikk startet produksjon nå i helga, han bestilte noen dager etter meg. Min 7-seter er fortsatt ikke i produksjon.
2017 X75D Levert desember
2014 S85 Levert juni

steam

Sitat fra: Breezec på mandag 18. september 2017, klokken 08:16
En kollega med X75D 5-seter fikk startet produksjon nå i helga, han bestilte noen dager etter meg. Min 7-seter er fortsatt ikke i produksjon.

Dette er bare på grunn av opplag. Ingenting å bekymre seg for.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Filip86

Vår X100 ble bekreftet 6/9. Enda ikke vært noen forandring fra "sen november - desember", men det haster ikke for vår del.

geear

Sitat fra: Breezec på mandag 18. september 2017, klokken 08:16
En kollega med X75D 5-seter fikk startet produksjon nå i helga, han bestilte noen dager etter meg. Min 7-seter er fortsatt ikke i produksjon.
Spørs om ikke vi er i samme båt dessverre, jeg bekreftet 09.08 og snakket akkurat med delivery. Bilen min er altså etter seks uker fortsatt ikke produsert, og ligger med planlagt produksjon i begynnelsen av oktober. Så må man regne to måneder fra da, de anslår derfor levering i midten av desember.

Da jeg var i butikken fikk jeg beskjed om oktoberlevering. Og for noen uker siden fikk jeg beskjed om at bilen skulle være ferdig produsert 18. september. Som altså heller ikke var riktig. De to månedene fra eller til hadde ikke betydd noe om det var det jeg var forespeilet, men nå er jeg bare usannsynlig skuffet over Tesla. Det har vært en tragedie siden bestillingen ble bekreftet.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

sjossang

Er det ikke slik at Tesla jobber mot kvartalstall? Og at de fokuserer på å presse biler ut til det lokale markedet i USA så lenge de ikke rekker å levere din bil i Q3.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

geear

Sitat fra: sjossang på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:18
Er det ikke slik at Tesla jobber mot kvartalstall? Og at de fokuserer på å presse biler ut til det lokale markedet i USA så lenge de ikke rekker å levere din bil i Q3.
Samme for meg hva som er årsaken, poenget er at de kommuniserer leveranse i oktober, altså 2-2,5 måned etter bestilling, og så viser det seg etterhvert, uten at en sjel tar kontakt og informerer, at det tar to måneder før bilen i det hele tatt er produsert. Altså at forventet leveringstid dobler seg uten at noen gidder å informere. Det føyer seg bare i rekken av elendighet fra dette drittfirmaet.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

ModelS

Sitat fra: gr på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:28
Sitat fra: sjossang på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:18
Er det ikke slik at Tesla jobber mot kvartalstall? Og at de fokuserer på å presse biler ut til det lokale markedet i USA så lenge de ikke rekker å levere din bil i Q3.
Samme for meg hva som er årsaken, poenget er at de kommuniserer leveranse i oktober, altså 2-2,5 måned etter bestilling, og så viser det seg etterhvert, uten at en sjel tar kontakt og informerer, at det tar to måneder før bilen i det hele tatt er produsert. Altså at forventet leveringstid dobler seg uten at noen gidder å informere. Det føyer seg bare i rekken av elendighet fra dette drittfirmaet.

Enig på dette. Når jeg bestilte sto det "Første tilgjengelige", deretter var "Oktober" neste valg med tanke på ønsket leveranse. Jeg valgte "Første tilgjengelige". Nå blir det "November-tidlig desember" på meg. Basert på det jeg valgte skal ikke det være mulig siden til og med "Oktober" er før "November-tidlig desember".
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

smurf

#55
Bestilte 31/8 og det stod levering November. Bekreftet 1/9 og fikk sen November- Desember på spec. Fikk VIN nesten umiddelbart og samme dato fremdeles. Tesla selger sa at hvis jeg bekreftet når jeg gjorde ville det holde hardt å få den i Nov. X 100D. Men Tesla er like intr i å levere den som jeg er å motta den så den kommer så fort de klarer :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

kakemiks

Oisann, då er bilen ferdig produsert - på veg til havna i USA.
Først vart det planlagt at bilen skulle ankomme til Norge i november, tidleg desember, men no har dette blitt framskunda til seint oktober, november!

Bekrefta kjøpet 16 august.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

ModelS

Sitat fra: kakemiks på onsdag 20. september 2017, klokken 10:54
Oisann, då er bilen ferdig produsert - på veg til havna i USA.
Først vart det planlagt at bilen skulle ankomme til Norge i november, tidleg desember, men no har dette blitt framskunda til seint oktober, november!

Bekrefta kjøpet 16 august.

Samme dag som meg, men min har fortsatt samme status. Syns alle andre sine biler får ny status, mens det ikke skjer noe med min!   :'(
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

CaZpaH

Da endret status på min TMX i løpet av natten fra "i produksjon" til:
"Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."

Så da er det bare å hamre løs på UECC-tracking og håpe den dukker opp der snart.

*vi nærmer oss*
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Tesley

Min fikk den 19. sep oppdatert leveringstid til november - tidlig desember. Antar at det betyr at bilen faktisk har gått i produksjon.
S75D - bekreftet 20. august

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA