Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Tesley på torsdag 21. september 2017, klokken 13:27
Min fikk den 19. sep oppdatert leveringstid til november - tidlig desember. Antar at det betyr at bilen faktisk har gått i produksjon.
Min har samme tidsestimat og blir produsert i begynnelsen av oktober. To måneder etter bestilling.  ::)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Tesley

Vet jo aldri, men bilen gikk i følge MyTesla i produksjon 25. august (bekreftet 20. aug), med levering oktober - november (noe som selvsagt var feil).
Model S har i senere tid brukt +/- 30 dager fra bekreftelse til ferdig produksjon. Derfor er det rimelig å anta at bilen nå faktisk har gått i produksjon siden leveringstiden ble oppdatert.
S75D - bekreftet 20. august

ModelS

Sitat fra: Tesley på torsdag 21. september 2017, klokken 13:53
Vet jo aldri, men bilen gikk i følge MyTesla i produksjon 25. august (bekreftet 20. aug), med levering oktober - november (noe som selvsagt var feil).
Model S har i senere tid brukt +/- 30 dager fra bekreftelse til ferdig produksjon. Derfor er det rimelig å anta at bilen nå faktisk har gått i produksjon siden leveringstiden ble oppdatert.

Faktisk nøyaktig 30 dager siden min bestilling fikk status "i produksjon". Den har de fortsatt ikke gjort noe med (ringte delivery nettopp). Burde heller ha status "i produksjonskø". Tar ikke 30 dager å sette sammen en bil (med mindre den er laget av Lego).
Hvordan er det Tesla produserer bilene sine? Ser det flere som har hoppet framfor meg med tanke på leveransedato.
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

Tesley

Bilene produseres etter hva jeg har forstått etter hvor de skal (nå har det vært fokus på biler som skal til Nord-Amerika for penest mulig kvartalsresultat) og delvis etter konfigurasjon.
S75D - bekreftet 20. august

Somni

Sitat fra: ModelS på torsdag 21. september 2017, klokken 14:02

Faktisk nøyaktig 30 dager siden min bestilling fikk status "i produksjon". Den har de fortsatt ikke gjort noe med (ringte delivery nettopp). Burde heller ha status "i produksjonskø". Tar ikke 30 dager å sette sammen en bil (med mindre den er laget av Lego).
Hvordan er det Tesla produserer bilene sine? Ser det flere som har hoppet framfor meg med tanke på leveransedato.

Bekreftet 15.08 og produsert ferdig 16.09. Så det stemmer veldig bra med ca. 30 dager etter bekreftelse.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

ModelS

Sitat fra: Somni på torsdag 21. september 2017, klokken 17:56

Bekreftet 15.08 og produsert ferdig 16.09. Så det stemmer veldig bra med ca. 30 dager etter bekreftelse.

Hvilke specs og farge bestilte du med?

Somni

Sitat fra: ModelS på torsdag 21. september 2017, klokken 18:10
Sitat fra: Somni på torsdag 21. september 2017, klokken 17:56

Hvilke specs og farge bestilte du med?

Midnight silver, 21", AP, PREM, Soltak.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

CaZpaH

Hmm. Min endret status igjen i natt.

For 2 dager siden endret den til at den var lastet på båt og på vei til Europa og i natt så har den endret seg til:
"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner."

Forventet levering er fortsatt uendret: November - Tidlig Desember.

Tror den tok hurtigruta jeg :-p

Men fra spøk til alvor. Den er nok ikke i Nederland mtp. tiden brukt over dammen :-p
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

oleredv

Sitat fra: CaZpaH på fredag 22. september 2017, klokken 11:08

For 2 dager siden endret den til at den var lastet på båt og på vei til Europa og i natt så har den endret seg til:
"Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner."

Men fra spøk til alvor. Den er nok ikke i Nederland mtp. tiden brukt over dammen :-p

Mitt råtips her er at bilen er blitt lasta på båt. F.eks forlot Oberon Long Beach i natt med ETA Zeebrugge 20. oktober.

Min bil hadde samme utvikling i helga som var og eg satsar på at det var fordi den blei lasta på båt i Baltimore. Svaret på det får eg om ei veke når den båten ankommer Zeebrugge :)

Bilar til Norge skal forøvrig aldri innom Nederland og Tilburg, så den statusen er jalla.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

CaZpaH

Sitat fra: oleredv på fredag 22. september 2017, klokken 11:21
Mitt råtips her er at bilen er blitt lasta på båt. F.eks forlot Oberon Long Beach i natt med ETA Zeebrugge 20. oktober.

Min bil hadde samme utvikling i helga som var og eg satsar på at det var fordi den blei lasta på båt i Baltimore. Svaret på det får eg om ei veke når den båten ankommer Zeebrugge :)

Bilar til Norge skal forøvrig aldri innom Nederland og Tilburg, så den statusen er jalla.

Sånn jeg ser statusen er at jeg skal få den introvideoen sånn mens jeg venter. Foreløpig sjekker jeg med UECC-sporingen og se om den dukker opp der etterhvert. Uansett så har jeg mer trua på slutten av november-tidlig desember levering. Den kommer når den kommer og jeg har ikke blitt forespeilet noe før november-desember uansett :-)
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Jonce

Sitat fra: CaZpaH på fredag 22. september 2017, klokken 11:08

Bilene som skal til Norge er heller aldri innom Nederland. Det er kun bilene for EU land som er innom der

Min står fortsatt bare som i produksjon. forventet levering november - tidlig desember, men begynner å tvile på det nå

oysts

Fikk "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken ....." i dag etter at det stod ferdig produsert og på vei til kai i går.

Men leveringstiden har oppdatert seg til sent okt-nov. Stod sent nov-des tidligere.

X75, bekreftet 15.08.

steam

Sitat fra: oysts på fredag 22. september 2017, klokken 13:48
Fikk "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken ....." i dag etter at det stod ferdig produsert og på vei til kai i går.

Men leveringstiden har oppdatert seg til sent okt-nov. Stod sent nov-des tidligere.

X75, bekreftet 15.08.

Bilen din er på vei eller på kaia i Baltimore. Bare å smøre seg med tålmodighet da den ikke trenger å ta den første, andre eller tredje båten derfra!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

tryvann

Min X ble bestilt 31.7 og bekreftet dagen etter. I dag, 22. september, kom det "I produksjon". Det har mao tatt nesten to mnd å få bygd bilen...
Opprinnelig, da jeg bestilte, var det estimert levering okt/nov. Nå er det nov/des.
Noen som har noen kvalifisert gjetning på når jeg kan kjøre bilen min hjem fra SC?
(Perlemorhvit X75D, sort vegan, sort tak, carbon, 7-seter, premium, AP2,5)
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

ModelS

Sitat fra: tryvann på fredag 22. september 2017, klokken 23:06
Min X ble bestilt 31.7 og bekreftet dagen etter. I dag, 22. september, kom det "I produksjon". Det har mao tatt nesten to mnd å få bygd bilen...
Opprinnelig, da jeg bestilte, var det estimert levering okt/nov. Nå er det nov/des.
Noen som har noen kvalifisert gjetning på når jeg kan kjøre bilen min hjem fra SC?
(Perlemorhvit X75D, sort vegan, sort tak, carbon, 7-seter, premium, AP2,5)

Min fikk status "i produksjon" 22. August. I går fikk jeg vite at den var til lakkering. Så det vil si at det fortsatt er en stund til den skal i transport, noe som jeg får inntrykk av at tar vinter og vår!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA