Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: gr på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:38
"Area: East coast canada" fra skjermbildet ditt? ;)

Pranked..

Har mer trua på at han har sjekket feil tarago (er vel flere med samme navn?). Men ja. Ignorer innlegget. Pust. Carry on. Beklager det inntrufne.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ModelS

Sitat fra: CaZpaH på mandag 30. oktober 2017, klokken 14:19
Sitat fra: gr på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:38
"Area: East coast canada" fra skjermbildet ditt? ;)

Pranked..

Har mer trua på at han har sjekket feil tarago (er vel flere med samme navn?). Men ja. Ignorer innlegget. Pust. Carry on. Beklager det inntrufne.

Tenkte at nå går vel leveransen rett til F. Heldigvis en brukerfeil ;)
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

CaZpaH

Sitat fra: ModelS på mandag 30. oktober 2017, klokken 16:12
Sitat fra: CaZpaH på mandag 30. oktober 2017, klokken 14:19
Sitat fra: gr på mandag 30. oktober 2017, klokken 13:38
"Area: East coast canada" fra skjermbildet ditt? ;)

Pranked..

Har mer trua på at han har sjekket feil tarago (er vel flere med samme navn?). Men ja. Ignorer innlegget. Pust. Carry on. Beklager det inntrufne.

Tenkte at nå går vel leveransen rett til F. Heldigvis en brukerfeil ;)

Ja. Ikke meningen å gi falske hjerteinfarkt her :-) Ble litt stresset selv et lite øyeblikk.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Jeronan

Sitat fra: CaZpaH på mandag 30. oktober 2017, klokken 17:14
Ja. Ikke meningen å gi falske hjerteinfarkt her :-) Ble litt stresset selv et lite øyeblikk.

Save all your heart pills for dealing with Drammen Delivery later.  ::)
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på mandag 30. oktober 2017, klokken 17:31
Sitat fra: CaZpaH på mandag 30. oktober 2017, klokken 17:14
Ja. Ikke meningen å gi falske hjerteinfarkt her :-) Ble litt stresset selv et lite øyeblikk.

Save all your heart pills for dealing with Drammen Delivery later.  ::)

Glad mine is not getting Delivered in Drammen.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Somni

Nå er det ikke lenge igjen for oss som venter på Tarago :)

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

BrandNew

Stor spenning her!! Har fått oppgitt at bilen fremdeles er i Baltimore, men siden det er en inventory så kan det være et ørlite håp om at DS ikke har helt stålkontroll. Har jo vært tilfelle i alle fall et par ganger[emoji12] Sist jeg snakket med selger (28.10)  sto det fortsatt estimert levering midten av november.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Teslianer

Det blir noen lange timer før Tarago går til kai, og etterhvert lesser av alle bilene våre. Er det noen som har oversikt over hvor lang ventetid man må påregne før transport videre fra Zeebrugge? Jeg tror vel som flere her at båt videre fra Zeebrugge til Drammen på torsdag er litt for godt til å være sant... Men er det i det hele tatt realistisk å håpe på lørdagsbåten? Vil ikke skape forventninger hos meg selv nok en gang siden det har blitt mange skuffelser de siste ukene. Noen som har kartlagt køen i Belgia?
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

Jeronan

Sitat fra: Teslianer på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:07
Det blir noen lange timer før Tarago går til kai, og etterhvert lesser av alle bilene våre. Er det noen som har oversikt over hvor lang ventetid man må påregne før transport videre fra Zeebrugge? Jeg tror vel som flere her at båt videre fra Zeebrugge til Drammen på torsdag er litt for godt til å være sant... Men er det i det hele tatt realistisk å håpe på lørdagsbåten? Vil ikke skape forventninger hos meg selv nok en gang siden det har blitt mange skuffelser de siste ukene. Noen som har kartlagt køen i Belgia?

It seems to be about 5 days (best case scenario). Since all the cars go through the Tesla technical facility there for a quick technical check. ( most likely for reclamation purposes in case of transport damage )
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:11
Sitat fra: Teslianer på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 13:07
Det blir noen lange timer før Tarago går til kai, og etterhvert lesser av alle bilene våre. Er det noen som har oversikt over hvor lang ventetid man må påregne før transport videre fra Zeebrugge? Jeg tror vel som flere her at båt videre fra Zeebrugge til Drammen på torsdag er litt for godt til å være sant... Men er det i det hele tatt realistisk å håpe på lørdagsbåten? Vil ikke skape forventninger hos meg selv nok en gang siden det har blitt mange skuffelser de siste ukene. Noen som har kartlagt køen i Belgia?

It seems to be about 5 days (best case scenario). Since all the cars go through the Tesla technical facility there for a quick technical check. ( most likely for reclamation purposes in case of transport damage )

Checked with other VINs that has taken the same trip. It differs 3-8 days between the different cars. So not impossible to make the boat 4th of november.
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Somni

Satser på Baltic Breeze 9. Nov fra Zeebrugge.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Renegade

Hei.

Jeg bekreftet bestillingen 31.08. Er det noen måte å sjekke om bilen er underveis på? Står at den er ved Tilburg fabrikken, men det er jo ikke riktig. Det har stått slik nå siden 17.10. Ingen hos Tesla svarer på henvendelsene mine, selvsagt.....

oleredv

Den enklaste måten å sjå at bilen er på båt er når leveringsestimatet endrar seg til konkrete datoar i eit 14-dagers vindu. Dette skjer nokre dagar etter at båten har forlatt USA.

Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

kakemiks

Då har eg fått følgjande epost frå Tesla:

Sitat
Ettersom du begynner å forberede deg på levering, bør du gjøre deg kjent med den nye Tesla‑modellen din. Den er nemlig helt fantastisk.

Stemmer kanskje i forbindelse med at Tarago er rett utanfor Zeebrugge no?

(Har fått beregnet leveringstid: November 19, 2017 - Desember 3, 2017 - bekrefta kjøpet 15 august)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

sfinxern

Det går vel en ny båt i dag fra Baltimore og en til om en uke, den 8. november om jeg husker riktig.

Men i og med at Tesla nå offisielt har kommunisert at de skal prioritere leveringer til Norge og Europa før jul, så blir det kanskje enda flere båter som går og kanskje direkte til Norge også? Rent umiddelbart, så ville jeg tro at det mest effektive for å intensivere levering ville vært å kjøre direkteruter fra Baltimore til Norge og sette opp hyppigere avganger.

Min bil har hatt status "På vei fra Fremont til havnen i USA" i mange uker nå og vi er jo allerede inne i november. Det tar tid å vente på båt fra USA og det tar tid å frakte de. Jeg klarer ikke helt å se at de skal kunne klare å levere så mange biler ila desember og jeg tror jo den største flaskehalsen er kapasiteten hos de ulike SC. Klarer de å klargjøre og levere ut så mange biler? Hmm.. synes tiden er meget knapp.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA