Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VCDS Tweaks e-Golf

Startet av haheide, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:08

« forrige - neste »

Kubiskisk

Sitat fra: Renegade på onsdag 01. november 2017, klokken 08:10
Hei.

Jeg bekreftet bestillingen 31.08. Er det noen måte å sjekke om bilen er underveis på? Står at den er ved Tilburg fabrikken, men det er jo ikke riktig. Det har stått slik nå siden 17.10. Ingen hos Tesla svarer på henvendelsene mine, selvsagt.....

Jeg ringte delivery for å bestille vinterhjul, 8 minutter uten svar første gang og så automatisk beskjed om at ingen er tilgjengelige på delivery. Andre gang rett etterpå tok de telefonen etter et par minutter. "Selgeren" min har jeg gitt opp. Min X er bekreftet samme dato som din og har status at den er på vei til havnen i mytesla og samme status hadde han på delivery.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

oleredv

Tesla er nok som alle andre selskap nødt til å forholde seg til dei båtane som går rundt om i verden, det er jo ikkje sånn at man berre kan finne en bilfraktar som ligg opplag ein plass og så begynne å starte si eiga fraktrute :)

Tesla greide vannvittig mange utleveringar i september så det er jo ingen spesiell grunn til at dei ikkje skal greie det for november og desember også. Berre den neste drøye veka er det tre båtar som går frå Baltimore til Zeebrugge, alle med estimert ankomst 20-21. november til Zeebrugge.

Det som hadde vore det beste er jo om dei hadde fått jamnare flyt gjennom kvartala i staden for desse enorme opphopningane på slutten, det må jo tære vannvittig på heile organisasjonen her til lands.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Renegade

Sitat fra: oleredv på onsdag 01. november 2017, klokken 08:28
Den enklaste måten å sjå at bilen er på båt er når leveringsestimatet endrar seg til konkrete datoar i eit 14-dagers vindu. Dette skjer nokre dagar etter at båten har forlatt USA.

Takk for svar. Da må jeg vel bare vente siden det fortsatt står levering sent november/start desember.

Renegade

Sitat fra: Kubiskisk på onsdag 01. november 2017, klokken 09:09
Sitat fra: Renegade på onsdag 01. november 2017, klokken 08:10
Hei.

Jeg bekreftet bestillingen 31.08. Er det noen måte å sjekke om bilen er underveis på? Står at den er ved Tilburg fabrikken, men det er jo ikke riktig. Det har stått slik nå siden 17.10. Ingen hos Tesla svarer på henvendelsene mine, selvsagt.....



Jeg ringte delivery for å bestille vinterhjul, 8 minutter uten svar første gang og så automatisk beskjed om at ingen er tilgjengelige på delivery. Andre gang rett etterpå tok de telefonen etter et par minutter. "Selgeren" min har jeg gitt opp. Min X er bekreftet samme dato som din og har status at den er på vei til havnen i mytesla og samme status hadde han på delivery.

Har hatt kontakt med Kristiansand ved bestillingen og de har fulgt meg greit opp tidligere, men nå svarer ikke han heller lengre. Han mener vel han er ferdig med meg og at det er delivery som skal serve meg nå. Delivery har aldri svart meg på e-poster. Tenkte å høre om kjøp av gummimatter, men det har jeg gitt opp. Får ta det ved henting av bil.... Min er en S.

Kubiskisk

Tesla har en jobb å gjøre med kommunikasjon. Det var selger selv som sa at "vinterhjul kan du bare kontakte meg om et par uker før du får bilen så ordner jeg det". Hørte aldri noe når jeg spurte via mail, heller ikke når jeg purret.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

BrandNew

Tarago har nå lagt til i Zeebrugge[emoji1474] Hvem får først treff i UECC? Tror neppe det blir meg dessverre [emoji30] 50 spenn i potten[emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeronan

Sitat fra: BrandNew på onsdag 01. november 2017, klokken 12:41
Tarago har nå lagt til i Zeebrugge[emoji1474] Hvem får først treff i UECC? Tror neppe det blir meg dessverre [emoji30] 50 spenn i potten[emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk

It can take up to 5 days before you get the first trace hit on UECC. It can be a bit sooner or longer, depending how busy it is at ZEEBRUGGE.
All Tesla cars go through their facility first for quick technical check, before they are handed over to UECC.

Mine took 5 days before I got the first UECC trace hit and then it went on the boat the next day.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Renegade

Sitat fra: Kubiskisk på onsdag 01. november 2017, klokken 11:06
Tesla har en jobb å gjøre med kommunikasjon. Det var selger selv som sa at "vinterhjul kan du bare kontakte meg om et par uker før du får bilen så ordner jeg det". Hørte aldri noe når jeg spurte via mail, heller ikke når jeg purret.

Ja, det har de helt klart. De skal legge på Hakka 9 vinterhjul på de originale felgene for meg når jeg henter bilen. Dette siden jeg selv selger dekk. I utgangspunktet kjempeservice fra selger, men blir overrasket dersom dette går smertefritt ut i fra det jeg leser på forum og facebook grupper. Synd at det er slik. Kan ikke skjønne at ikke service/kommuneikasjon kunne vært håndtert bedre.

BrandNew

Det er jeg klar over nå Jeronan [emoji846], men en må jo være først likevel! [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

CaZpaH

Etter at Tarago la til i Zeebrugge endret status seg til følgende:

"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner."

#denfølelsen
Kommende: 2020-21(?) Tesla Y Long Range Leveres: ?
Nåværende: 2017     Tesla X75D -Levert: 29.11.2017
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ModelS

Samme her!  :)
Klarer ikke å vente stort lengre!
Model X: Desember 2018
Model S: November 2017

sfinxern

Sitat fra: CaZpaH på onsdag 01. november 2017, klokken 20:08
Etter at Tarago la til i Zeebrugge endret status seg til følgende:

"Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner."

#denfølelsen

Hva slags status hadde du før den fikk denne? Og fikk du ny status etter at "Bilen var på vei til havnen i USA"?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

oleredv

Sitat fra: sfinxern på onsdag 01. november 2017, klokken 21:01

Hva slags status hadde du før den fikk denne? Og fikk du ny status etter at "Bilen var på vei til havnen i USA"?

Tippar han hadde samme status som meg.  Dvs den berømmelige "Tilburg-statusen" over lenger tid. Måten det blei fanga opp at bilane våre var på båt var at dei fekk 14-dagers leveringsintervall i slutten av forrige veke. Dermed konkluderte vi med at bilane våre var på Tarago, noke som viser seg å stemme i dag når statusen endra seg til "Din Tesla har ankommet havnen i Europa" kort tid etter at Tarago la til kai i Zeebrugge.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

CHS

Er det noen fra Bergen som har fått bil innpå her?
Eventuelt hvor lang tid gikk det fra bilen kom til Europa, til bilen ble levert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA