Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktbil kan bli dyrt

Startet av brako79, tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:55

« forrige - neste »

brako79

Ønsker å kjøpe overgang fra type 2 til schuko, så ladeboksen min får litt mer å gjøre.
Hvordan vil denne fungere med bråtrekk av 2000-3000watt? Start av verktøy etc.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

elektrolux

#1
Vil fungere perfekt i de fleste tilfeller, og er genial om du trenger strøm nær ladeplassen til støvsuging, sveising etc.

Noen smarte ladestasjoner med strømmåling vil reagere om du trekker mer enn 10A gjennom en slik overgang og stenge ned tilførselen. Hadde nylig en kunde som brukte en slik sammen med Zapcharger Portable på offentlig stolpe og fikk plutselig ikke ladet lengre grunnet ørlite overforbruk.

Her er link til vår overgang:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 30. august 2017, klokken 09:42
Her er link til vår overgang:
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler/mode-3-til-type-1-ladekabler
Sitat fra websiden: Låsefunksjonen er deaktivert på disse for å forhindre at adaptoren blir stående fastlåst igjen i ladepunktet.

Jeg liker bedre løsningene noen har med en bitteliten trykkbryter som man kan trykke inn for å løse ut.
Det forhindrer det fleste opportunist-tyver fra å få den med seg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Skal vurdere det på neste batch, men om det betyr 10 000 vis av kr for ny CE merking/godkjenning blir det ikke gjort.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

brako79

Min utfordring her er at kappsagen min kutter kursen på 16A, sagen skal trekke 2000W, men kutter strømmen i det jeg trykker inn start-knappen. Prøvd to kurser, en med litt ymse ting på, som to varmekabler etc. Her ryker sikringen ca 50% av gangene. Prøvde dedikert kurs til vaskemaskinen, her ryker den 1/3 av gangene.

Tenkte 25A kursen til ladestasjonen burde fungere greit. Men nå er jeg langt off topic i egen tråd. :)
Elbilhjelpens overgang er den billigste jeg har sett hittil. Mulig jeg slenger inn en ordre.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

THE

Sitat fra: brako79 på torsdag 31. august 2017, klokken 12:10
Min utfordring her er at kappsagen min kutter kursen på 16A, sagen skal trekke 2000W, men kutter strømmen i det jeg trykker inn start-knappen. Prøvd to kurser, en med litt ymse ting på, som to varmekabler etc. Her ryker sikringen ca 50% av gangene. Prøvde dedikert kurs til vaskemaskinen, her ryker den 1/3 av gangene.

Tenkte 25A kursen til ladestasjonen burde fungere greit. Men nå er jeg langt off topic i egen tråd. :)
Elbilhjelpens overgang er den billigste jeg har sett hittil. Mulig jeg slenger inn en ordre.

Du kan jo få evenuelt få skiftet ut sikringen til en C-automat. Regner med at du har B-automat i dag? Problemet med kappsag, vinkelsliper osv. er at det er høy startstrøm som slår ut sikringen. Hadde samme problem med en 16A kurs i garasjen. Sikringen gikk alt for ofte når jeg brukte vinkelsliper. Da jeg ikke orket å løpe ned i kjelleren og slå inn sikringen flere ganger fikk jeg byttet ut til en 16A C-automat, og nå er det null problem.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

brako79

Sitat fra: THE på torsdag 31. august 2017, klokken 12:54
Du kan jo få evenuelt få skiftet ut sikringen til en C-automat. Regner med at du har B-automat i dag?

Godt tips, innspilt videre til elektriker-firmaet jeg bruker. De skal inn i sikringsskapet mitt neste uke likevel.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

jkirkebo

Sitat fra: THE på torsdag 31. august 2017, klokken 12:54
Du kan jo få evenuelt få skiftet ut sikringen til en C-automat. Regner med at du har B-automat i dag? Problemet med kappsag, vinkelsliper osv. er at det er høy startstrøm som slår ut sikringen. Hadde samme problem med en 16A kurs i garasjen. Sikringen gikk alt for ofte når jeg brukte vinkelsliper. Da jeg ikke orket å løpe ned i kjelleren og slå inn sikringen flere ganger fikk jeg byttet ut til en 16A C-automat, og nå er det null problem.

Evt. kjøper man litt dyrere verktøy med softstart ;) Min gamle 1600W Biltema vinkelsliper tok alltid sikringen på en 10A kurs mens 2300W Bosch jeg har nå starter helt fint på 10A selv om den er nesten 50% kraftigere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA