Hovedmeny

Tesla Inventory

Startet av Nasatech, tirsdag 29. august 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

Frisco

Det kan jeg skrive under på. Når jeg ordnet hos Rud i august var jeg ikke så 'belest' som nå, så jeg lurte litt på dette med inventory vs bestilling. Det gikk helt suppe på klienten hans, så vi flekket opp siden sin ;)

Av ren nysgjerrighet; fått tilgang til et eget API @Tesla eller har du skrudd sammen siden fra bunn av? (må gjerne henvise til annen forumtråd om du har beskrevet det der)
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

THE

Jeg bestilte inventory bil med status Norge 18. august. I følge selger var bilen ferdigprodusert ca. 10 august. Han sa ikke datoen, men så at den var ferdigprodusert for ca. ei uke siden.

Bilen ble utlevert i Bergen 20. september.

Det var jo litt spesielt i september med 2000 utleverte biler, og min bil ble sendt til østkysten,  og gikk nesten direkte på båt der. Fra havna i Belgia ble den sendt til Hirtshals, og derfra med Fjordline til Bergen.

Jeg ser derimot ikke bort fra at Tesla kommer til å gjøre det samme grepet med biler til Norge for å få registrert flest mulig før nyttår. Om Tesla har mange biler på vei til Norge, så vil de helt sikkert få registrert så mange som mulig før nyttår uavhengig av "Tesla-avgifta" pga. kvartalsrapporteringen sin.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Amatøren

:+1:

Sitat fra: Nasatech på fredag 03. november 2017, klokken 10:29
De går veldig fort. Snakket med selger hos Tesla i går. Med en gang Model X med hengerfeste kommer inn så blir de revet bort. Det som er moro er at han brukte min side og ikke sitt eget system da han syntes det gikk fortere fra min side :)
Du burde få honorar fra Tesla for siden din da!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Nasatech

Sitat fra: Frisco på fredag 03. november 2017, klokken 10:34
Det kan jeg skrive under på. Når jeg ordnet hos Rud i august var jeg ikke så 'belest' som nå, så jeg lurte litt på dette med inventory vs bestilling. Det gikk helt suppe på klienten hans, så vi flekket opp siden sin ;)

Av ren nysgjerrighet; fått tilgang til et eget API @Tesla eller har du skrudd sammen siden fra bunn av? (må gjerne henvise til annen forumtråd om du har beskrevet det der)

Har laget det selv :) Blir mye programmering og jeg jobbet med siden stort sett hver dag. Tesla endrer på sine systemer og da må jeg også endre.  I tillegg tror jeg noen andre sider bruker mine for å finne data for jeg har satt opp sporing på siden og ser noen er inne mange tusen ganger om dagen!

Men fjerner jeg disse så ser jeg at det (de siste dagene - siden jeg satt opp sporingen) er ca. 10.000 treff hver dag og det er mange som kontakter meg med spørsmål på Messenger.

Jeg har lagt til en del nye land, så får spørsmål fra brukere derfra også. Jobber nå med varsling på e-post og rydde opp litt i toppen. Har tatt bort forklaringen og har laget så den kommer opp når man holder over titlene på kolonnene. Eneste problemet er at det ikke fungerer på mobil.

Ikke meningen å pushe koden så mye, men prøver å få litt referrals på dette. Skal forsøke å gjøre det litt ryddigere.

Nasatech

Sitat fra: Amatøren på fredag 03. november 2017, klokken 10:41
:+1:

Sitat fra: Nasatech på fredag 03. november 2017, klokken 10:29
De går veldig fort. Snakket med selger hos Tesla i går. Med en gang Model X med hengerfeste kommer inn så blir de revet bort. Det som er moro er at han brukte min side og ikke sitt eget system da han syntes det gikk fortere fra min side :)
Du burde få honorar fra Tesla for siden din da!

He, He! Takk! Helt enig. Men de truer heller med å få siden fjernet :(

Nasatech

Sitat fra: THE på fredag 03. november 2017, klokken 10:40
Jeg bestilte inventory bil med status Norge 18. august. I følge selger var bilen ferdigprodusert ca. 10 august. Han sa ikke datoen, men så at den var ferdigprodusert for ca. ei uke siden.

Bilen ble utlevert i Bergen 20. september.

Det var jo litt spesielt i september med 2000 utleverte biler, og min bil ble sendt til østkysten,  og gikk nesten direkte på båt der. Fra havna i Belgia ble den sendt til Hirtshals, og derfra med Fjordline til Bergen.

Jeg ser derimot ikke bort fra at Tesla kommer til å gjøre det samme grepet med biler til Norge for å få registrert flest mulig før nyttår. Om Tesla har mange biler på vei til Norge, så vil de helt sikkert få registrert så mange som mulig før nyttår uavhengig av "Tesla-avgifta" pga. kvartalsrapporteringen sin.

Snakket med Tesla ang. leveringer i går. Spurte om de kunne hente fra andre land i Europa og det kunne de. Ikke Danmark eller Sveits, men ellers kunne de hente.

MrChange

Nyskjerrig på lokasjon "Norge"
Er de da i Norge, eller på vei?

Nasatech

Sitat fra: MrChange på fredag 03. november 2017, klokken 13:35
Nyskjerrig på lokasjon "Norge"
Er de da i Norge, eller på vei?

Norge er hvis den er ment til Norge men jeg ikke får noen lokasjon. Noen ganger står der RD Hub f.eks. Fikk ikke lov av Tesla å gi ut denne informasjonen så derfor skriver jeg Norge.

mthoring

Sitat fra: Frisco på fredag 03. november 2017, klokken 10:34

Det er nok snakk om åpne APIer (og eventuelt skraping av noen web sider), Nasatech er ikke så veldig interessert i å gå i detalj om implementasjonen, ser det ut til ;)

Se her
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Nasatech

Ja. Første gangen jeg la ut siden så fikk jeg en oppringing fra Tesla ganske kjapt. De spurte meg om å ta ned siden. Hvis jeg ikke gjorde det så skulle de «ta det videre». Vi ble enige om at jeg kunne legge den litt mindre synlig (hadde eget domene) og fikk munnkurv på innhenting av data. Dette fordi de andre listene på nettet ikke har de samme listene som min side.

Det tok faktisk bare et par dager før sidene i US var endret så jeg ikke fikk like mye data, men noe får man fortsatt ut. Var imponert over hvor fort det gikk. Sa jeg skulle legge den ut igjen neste gang jeg skulle ha service på bilen, for den er sånn responstid man ønsker da :)

Frisco

Ah, takk for link mthoring, og svar Nasatech. Ikke noe vits å lage fuz hvis de er lite begeistret for siden.

Er bare impa du har tid, energi og motivasjon siden jeg tenker du bruker nok noen timer på dette hver gang Tesla gjør en endring, som de da seff ikke føler for å dele med deg. Takk for innsatsen  :D

NB: hva med å legge på AdWords
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

geear

Tidligere i dag dukket det opp sikkert 20 7-setere, stort sett 100, tre var til og med gamle typen seter. Men alt er borte igjen nå?  :o

Ca. halvparten var 63x, noe med 2-3k på telleren, mens resten var 74x eller noe i den duren, biler som antageligvis ikke rekker å komme til Norge i år det heller..

Nasatech

Sitat fra: gr på tirsdag 07. november 2017, klokken 14:40
Tidligere i dag dukket det opp sikkert 20 7-setere, stort sett 100, tre var til og med gamle typen seter. Men alt er borte igjen nå?  :o

Ca. halvparten var 63x, noe med 2-3k på telleren, mens resten var 74x eller noe i den duren, biler som antageligvis ikke rekker å komme til Norge i år det heller..

Ja. Skal se litt mer på dette. Noen biler kommer opp og er der bare noen timer før de forsvinner igjen. Det er typen «hidden cars». De ligger i databasen, så jeg skal se på det.

Kim Kim

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 07. november 2017, klokken 14:59

Ja. Skal se litt mer på dette. Noen biler kommer opp og er der bare noen timer før de forsvinner igjen. Det er typen «hidden cars». De ligger i databasen, så jeg skal se på det.

Jeg fikk tak i en slik med 200 000 i rabatt. Lå et par til ute en kort tid til samme pris. En ble solgt, men de andre gikk opp 150 000 i pris igjen kort etter.
Teslaselgeren min sa at den mest sannsynlig ble lagt ut feilpriset.
Sikkert derfor de ikke vil ha de sporet siden.
:)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

TeslaModelX

På Teslastats, er det noen grunn til at registeringsnummeret er "sensurert"? For dersom man vil finne det støtter statens vegvesen også oppslag på VIN, noe som gjør at man også får opp registreringsnummeret.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA