Hovedmeny

Tesla Inventory

Startet av Nasatech, tirsdag 29. august 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

Radon

Det stemmer. Jeg fikk en av dem  :)
Jeg hadde inne en x 75D svart inventory booking fra tidligere på dagen. Men vi ønsket oss egentlig midnight silver. Tilfeldigvis var eg inne og refresha inventory lista og plutselig dukka det opp 6 X 75D!! Så då slo vi til og booket en av de  :)

Nasatech

Sitat fra: Radon på onsdag 01. november 2017, klokken 21:53
Det stemmer. Jeg fikk en av dem  :)
Jeg hadde inne en x 75D svart inventory booking fra tidligere på dagen. Men vi ønsket oss egentlig midnight silver. Tilfeldigvis var eg inne og refresha inventory lista og plutselig dukka det opp 6 X 75D!! Så då slo vi til og booket en av de  :)

Kult at dere får napp på listen :)

es

Plutselig var det 33 nye Model X.
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

razeac

Tegn kanskje at Tesla vil levere så mange biler som mulig men ikke klarer å produsere nok i dette året

geear

Ingen 7-setere, ingen med hengerfeste og alle med APH2... ser alle disse har lavere VIN enn min også, så disse er nok bestilt i juli, og altså før pakkeendringene siden de ikke har hengerfeste. Legger også merke til at så godt som alle har trillet et stykke allerede.

Nasatech

Sitat fra: gr på torsdag 02. november 2017, klokken 08:02
Ingen 7-setere, ingen med hengerfeste og alle med APH2... ser alle disse har lavere VIN enn min også, så disse er nok bestilt i juli, og altså før pakkeendringene siden de ikke har hengerfeste. Legger også merke til at så godt som alle har trillet et stykke allerede.

Kanskje det er alle demobilene?

Frisco

Sitat fra: gr på torsdag 02. november 2017, klokken 08:02

Da tenker jeg du kanskje blir glad for å se denne?
https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE23HF074849?redirect=no
7s, AP3, krok
... relativt høy VIN, tviler vel på at den står i Norge  ???
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

geear

Borte før jeg rakk å se den, men den kommer ikke til Norge i år uansett, med så høy VIN.

Godt mulig det er demobiler ja, men de har jo akkurat fått disse bilene (oktober?), merkelig om de skifter de ut igjen allerede? Og i tillegg har de hatt X100 som demobiler tidligere, for å ha en del å gå på kapasitetsmessig på biler som prøvekjøres en hel dag.

Nasatech

Sitat fra: gr på torsdag 02. november 2017, klokken 14:11
Borte før jeg rakk å se den, men den kommer ikke til Norge i år uansett, med så høy VIN.

Godt mulig det er demobiler ja, men de har jo akkurat fått disse bilene (oktober?), merkelig om de skifter de ut igjen allerede? Og i tillegg har de hatt X100 som demobiler tidligere, for å ha en del å gå på kapasitetsmessig på biler som prøvekjøres en hel dag.

Var hos Tesla i dag og hørte med dem. Dette er biler som ble konvertert til Norske for å møte den store etterspørselen for biler før 1. januar. Det er derfor de ikke har hengerfeste og det er derfor noen av de har km. De håpet på levering før 01.01.18, men kunne ikke love noe.

Nasatech

Nå er det 8 nye biler med hengerfeste der. Alle er 100D.

Kim Kim

Vel, jeg fikk tak i en fullutstyrt S P100D til snaue millionen så jeg er happy
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

echrist

Da var det kommet inn flere 100D med hengerfeste. Jeg snakket med selger som sa at selv om det står Norge som lokasjon på de, så er de fremdeles på Fremont factory. Men med destinasjon Norge. Jeg har også en 100D stående på factory, så da hjelper det lite å bytte til Inventory ifølge selger.
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

Nasatech

Sitat fra: echrist på fredag 03. november 2017, klokken 09:52
Da var det kommet inn flere 100D med hengerfeste. Jeg snakket med selger som sa at selv om det står Norge som lokasjon på de, så er de fremdeles på Fremont factory. Men med destinasjon Norge. Jeg har også en 100D stående på factory, så da hjelper det lite å bytte til Inventory ifølge selger.

Stemmer. Står det f.eks. Drammen så er de i Drammen. Står det «På vei til Drammen» så er de på båt, men står det Norge så er de tiltenkt Norge og er sannsynligvis på brygga i USA.

Frisco

Den 'Norge' statusen var jeg ikke klar over. Sittet og vurdert bytte til inventory noen dager da bilen i bestillingen min i beste fall står på havnen i Baltimore. Får følge med på hva som dukker opp med status Drammen, men jeg vil anta de går fort om dagen.
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Nasatech

Sitat fra: Frisco på fredag 03. november 2017, klokken 10:27
Den 'Norge' statusen var jeg ikke klar over. Sittet og vurdert bytte til inventory noen dager da bilen i bestillingen min i beste fall står på havnen i Baltimore. Får følge med på hva som dukker opp med status Drammen, men jeg vil anta de går fort om dagen.

De går veldig fort. Snakket med selger hos Tesla i går. Med en gang Model X med hengerfeste kommer inn så blir de revet bort. Det som er moro er at han brukte min side og ikke sitt eget system da han syntes det gikk fortere fra min side :)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA